2026-01-31, 11:08
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Tänker rent allmänt i samhället. Kvinnor är så otroligt korkade. Teorin om att vi har samma IQ kan omöjligt stämma. De måste ha minst 5-10 poäng mindre i genomsnitt!

Jag har en fru som är underbar på alla sätt, men smart är hon då inte. Logiska resonemang går inte ihop i hennes huvud och därför brukar jag hoppa över dem. Min hjärna blir inte särskilt utmanad, men det är nog heller inte syftet.

Kvinnorna lyckas inte med sin "magkänsla" hitta en vettig karl. Utan de blir ofta singelmammor eller dumpad när den där tiopoängaren till man har ejakulerat i dem. En kvinna jag känner som knullade en neger och födde barn med honom. Negern lämnade henne så fort barnet ploppade ut

Att kvinnor är så vansinnigt korkade är bortom allt förstånd för mig.

Håller ni med om att det där att män och kvinnor har samma IQ är en myt?

Vi män är både smartare och starkare.

Jag tror att de flesta drar slutsatsen att författaren till den här trådstarten tillhör kollektivet som tror att de kommit på något stort, men är inget annat än grova generaliseringar (Som i sin tur är ett tecken på att det fattas en hel del på begåvningkontoret i knoppen)
Praktexempel på Dunning-Kruger
Senast redigerad av Upplyften 2026-01-31 kl. 11:10.
2026-01-31, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Stämmer bra det.. kvinnor = IQ fiskmås!
Det är bara titta på vad de tillfört världshistorien. Uppfinnare osv. Vad är deras roll i samhället ens?
Historiskt, att ta hand om barnen så männen har tid att uppfinna grejer.

Men trots denna arbetsfördelning har det varit ytterligt få män som faktiskt uppfunnit något.
2026-01-31, 11:31
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Ingen hemlighet att kvinnor tänker med hjärtat och män tänker mer logiskt. Det är därför vi ser allt fler kvinnor röstar vänster, dom vill ta hand om hela världen medan männen tänker mer på hur vi försvarar vårt eget folk.

Snarare är det så att kvinnors empati är villkorslös medan mäns är villkorad:
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC2636868/
TL;DR: män tar hänsyn till om "drabbade" har "förtjänat det" eller inte, kvinnor tycker synd om alla.
Mycket intressant studie.
2026-01-31, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Man blir ju väldigt nyfiken på om det är en man eller kvinna som skrivit detta.

Jag är en man. Och jag tyckte att männen är så dumma och dåligt. Männen tvingar folk att arbeta åt folk i samhället.
Hjärntvätt-samhället..
En dåligt samhället för människor. Stämpel in och ut evigt när pensolnålder ökar till 75 ålder om ett par år...

Jag är glad att jag skapar inte kartgränser.
Jag är glad att jag uppfann aldrig gummidäck.
Jag är glad att jag tillhör inte nån sekt grupp.
Jag är glad att jag våldtar aldrig nån kvinna lr barn.
Jag är glad attjag kan tänka att religion är fantasin!!
Jag är glad att jag knarkar aldrig lr alkohol.
Jag uppfann aldrig bilmotor flygmotor osv..

Jag är glad att jag hamnar inte i fängelset.. aldrig varit där.

Kvinna bör vara i köket och stanna med barn!
Kvinnor bör lämna dna och intyg på att de är frisk och kan uppfostra barnen. Intyg från föräldersutbildning punkt slut. Inga sjukdomar i ärftlighet och dåligt gener.
2026-01-31, 11:41
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Historiskt, att ta hand om barnen så männen har tid att uppfinna grejer.

Men trots denna arbetsfördelning har det varit ytterligt få män som faktiskt uppfunnit något.

Historiskt så har männen byggt grejer, några genier har uppfunnit nya bättre grejer. Kvinnor har förstås inte bara tagit hand om barn utan de har gjort kläder etc. Det är en arbetsfördelning som fungerat väl historiskt i ett samhälle före industrialiseringen.
2026-01-31, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Nä, klart det finns smarta, en bekant är hur smart som helst å väldigt allmänbildad, hon vet fan allt, historia från skolan å bra på matte, språk fixar hon skitbra, fattar inte hur hon kommer ihåg allt. Ingen ide att käfta med henne för hon slår en på fingrarna i alla ämnen, å hon jobbar som städerska.

Det är vanligt för människor med riktigt hög I.Q. att vara villiga att jobba med vad som helst, de skiter i statusfyllda jobb o allt vad det är. Stimulans kan de söka utanför.
2026-01-31, 11:50
Medlem
dooeys avatar
Det finns fler genier bland män, men även fler korkade. Bland kvinnor är intelligensen mer jämt fördelad,
och generellt sett är folk inte så genialiskt smarta.

Däremot har kvinnor sällan starka intressen för något som de går in för hårt, utan mer allmänt intresserade av ofta ytliga saker som att shoppa, smink, fest etc.
2026-01-31, 11:51
Medlem
Varför är männen så jävla korkade?
Mörda
Våldta
Hjärntvätt
Elak
Tvinga
Låg iq
Misslyckat samhället
Barnmisshandel

Så mycket....

Kvinnor??
De borde ha intyg för förälderutbildning.
Intyg för ansvar och medveten om att föda barn utan kejsarsnitt med hög kostnad och dyrt för sjukhuset.
Det är inte kvinnors fel. Männens fel att inte ger utbildning till kvinnor i samhället. Korrekt misslyckat samhället ...
2026-01-31, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Historiskt så har männen byggt grejer, några genier har uppfunnit nya bättre grejer. Kvinnor har förstås inte bara tagit hand om barn utan de har gjort kläder etc. Det är en arbetsfördelning som fungerat väl historiskt i ett samhälle före industrialiseringen.
Fast med andra valmöjligheter gör kvinnor andra val. Bara att tugga i sig.
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2026-01-31, 12:14
Moderator
Finns redan trådar på ämnet
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem