2026-01-30, 19:48
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Nej du har fel återigen. Här är en källa från Rättsmedicinalverket som du själv nämner:

https://www.rmv.se/analyser/kokain-i-blod/
Bensoylekgonin är dock en NARKOTIKAKLASSAD metabolit av kokain.
Det är alltså NARKOTIKA oavsett.
Citera
2026-01-30, 19:49
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
VAD för narkotika hade hon ens i blodet?
Kokain
Snabbtest indikerade kokain blodprov faställde!
Citera
2026-01-30, 19:53
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Betyder det att SD inte trodde på Katjas bruk av industriellt lösningsmedel 1,4-butandiol?

Kanske Katja drar till med butandiol eftersom Google föreslår det som ett lagligt substitut för de metaboliter snabbprovet reagerar för?

Är det helt friskt att dricka industriellt lösningsmedel för en kvinna på 55 år?
Tror inte SD anser det ok för en medlem i justitieutskottet att bruka några droger överhuvud taget.
Hoppas att även andra partier tycker lika.

Helt klart är kärringen narkoman och ska inte sitta i riksdan eller jobba som polis.
Citera
2026-01-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ja, det är en väldigt konstig uppgift.

Varför menar någon att en 55-årig kvinna skulle blanda alkohol med ett industriellt lösningsmedel som ger hjärnskador, är svårt att dosera och kan vara dödligt.?

Vi vet således inte, precis som du skriver, om Katja verkligen har sagt detta.
Butandiol är ett välkänt rusningmedel, men eftersom det har en industriell användning är ämnet inte narkotikaklassat. Däremot är privat innehav av butandiol
olagligt.
Citera
2026-01-30, 19:56
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Ekgonin är inte ett narkotikaklassat ämne.

Jepp det är en narkotikaklassad alkaloid, som även bildas vid kroppens nedbrytning av kokain.
Narkotikaklassat sedan 1961 och den substans man mäter för att bevisa kokain bruk.
Citera
2026-01-30, 19:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora

Jag tror Transportstyrelsen menar vad de skriver när de skriver narkotika i blodet från Katja.

Klockren rattfylla således.

Pinsamt att Henrik Vinge poängterar att det är själva bilkörandet som gör Katja omöjlig som Sverigedemokrat och inte kokainet.

Kokain och SD är helt ok enligt Henrik Vinge.

Film med HV längst upp i länken:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/katja-nyberg-hade-narkotika-i-blodet
Citera
2026-01-30, 19:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Butandiol är ett välkänt rusningmedel, men eftersom det har en industriell användning är ämnet inte narkotikaklassat. Däremot är privat innehav av butandiol
olagligt.

Ja, jag tycker det märks tydligt att Katja fått hjärnskador av butandiolet.
Citera
2026-01-30, 20:00
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Jag tror Transportstyrelsen menar vad de skriver när de skriver narkotika i blodet från Katja.

Pinsamt att Henrik Vinge poängterar att det är själva bilkörandet som gör Katja omöjlig som Sverigedemokrat och inte kokainet.

Tror du tolkar hans svar lite illvilligt. Han menar nog mer att bilkörningen är en direkt fara för andra och det är nog många ense om.
Citera
2026-01-30, 20:01
Medlem
Du är mig en korkad jävel
Jag är SDare men vafan får dig att tro att man skyddar ngn som kör rattfull ??? eller drogpåverkad???

Om mitt favoritlag gör en Katja...så ska de gripas...punkt

Om min favorit politiker gör en Katja..så ska han/hon gripas punkt

Om så min egen släkt gör en Katja ska han/hon gripas

Ingen vill väl se ett barn påkört och risken ökar markant när personer som Katja är ute och kör.

Som den fd S ministern Aida "Jag tog bara ett glas vin" ..

ja som sagt INGEN ska komma undan

Jag tror Katja är smart , men narcister lever lite sin egen värld precis som Linnea Claeson skitsnack om hon var trakasserad som sen visade vara hon själv som skrev och hon kunde komma undan pga media tyckte hon hade rätt åsikter. Hennes pappa är överåklagare så lärde Linnea att inte nämna namn på dessa pervon (märkligt eller hur?) som nu "trakasserade" henne.. ...Katja har en annan nivå av narcissism...hon är (snart var) polis och satt i justieutskottet så hon trodde då hon var untouchable... men Aida, Linnéa och Katja har ngt gemensamt...de är fullblods narcister

Spelar ingen roll vilket parti hon tillhör..hon har aldrig sett insidan av en cell...om jag var åklagare skulle jag vilja ändra på det för det hon gjorde sig skyldig till

Citat:
Ursprungligen postat av Hanlar
Intressant diskussion på Flashbacks, där 95% anser K Nygren skyldig till allvarligt brott, jag trodde Flashback var SD -trollen hemvist, nu funderar jag på om vänstern och sossarna har tagit över.
Kanske rent av att dom har betalda troll ifrån Sveavägen 64 för att på alla sätt göra ned SD.
För övrigt anser jag att K. Nyberg ska få behålla sitt körkort . 0,12 promille och metaboliter efter tidigare knark , påminner om transportstyrelsens tidigare Peth-test agerande.
Senast redigerad av David1982 2026-01-30 kl. 20:23.
Citera
2026-01-30, 20:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Tror du tolkar hans svar lite illvilligt. Han menar nog mer att bilkörningen är en direkt fara för andra och det är nog många ense om.

Vinge undviker att säga det självklara att man inte kan knarka och vara representant för Sverigedemokraterna. Men det vet Jimmie inget om.

Får man ha popcorn med sig i tingsrätten i Nacka?
Citera
2026-01-30, 20:04
Medlem
bema56s avatar
Citat:

Alla som sett klippet inser att du ljuger! Vinge påstår ingen stans att det är OK med kokaina för SD.
Citera
2026-01-30, 20:07
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora

Bensoylekgonin består faktiskt av 2 olika metaboliter, 1 narkotikaklassad 1 icke narkotikaklassad.
Pisseprov som snabbtest reagerar på båda, därför måste en analys göras som påvisar Ekgonin.
Ekgonin som metabolit är narkotikaklassat men den andra som är Bensoesyra är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in