Citat:
Ursprungligen postat av
HinBidag
Jag är källan. Vi får vänta och se hur hennes strategi spelar ut. Hon kommer hävda att det inte är "narkotika" i blodet och därmed faller åtalet. Nu vet vi ju inte vad det är i påsen och det är kanske det åklagaren funderar över: Är det inte narkotika i påsen får han det ju lite knivigt med eget bruk om det nu är BD hon tagit.
Det gör henne såklart inte mer lämplig, snarare tvärtom kan jag tycka. BD är flytande och det verkar ju vara pulver i påsen.
Jag fattar inte hur hon tänker. En narcissistisk pundares fantasier är inte av denna värld.
Bara för att hon hävdar det faller inte målet. Om inte åklagaren finner henne trovärdig kan han utan svårigheter åtala henne.
Hon måste ju berätta hur hon fått tag i lösningsmedlet. Berätta hur ofta hon tar det. Vilken mängd hon tog och vid vilken tid etc. Jag tror inte hon har förmågan att hålla ihop det hela med tanke på det hon kläckt ur sig hittills.
Först försökte hon få det till att hon inte alls hade samma minnesbilder av kvällen som åklagaren hävdade. Ville få oss att tro att alla tester på plats visade att hon var ren. Så var inte fallet.
Sen sa hon att det inte funnits nån påse. Men det fanns ju uppenbarligen en påse.
Och inte minst att förglömma sa hon att hon varit med om en viltolycka, men det visade sig att hon väjt för en råtta eller liknande.
Så nej, ljuga är nog inte hennes specialitet. Skulle tro att hon är en sån där person som pratar och pratar med en hel del gaslighting och offerkofta, så folk blir alldeles snurriga, vilket gör att hon kommer undan med saker. Men den metoden funkar inte lika bra i förhör och i domstol. För där får hon motfrågor av proffs som ifrågasätter det hon säger.