2026-01-30, 15:39
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manteufel
Jag läste att hon endast hade metaboliter i blodet och var således inte narkotikapåverkad och någon påse verkar aldrig funnits!? Jag tippar på att hon går fri!
Nej enligt analysen på Nfc var blodprov positivt för kokain och även innehåll i påse som absolut fanns och finns.
Snabbtest gav positivt provsvar och då handlar det om metaboliter men blodprov faställde att hon hade brukat kokain...
Därav drog Transportstyrelsen in hennes körkort efter det slutgiltiga analys svaret från nfc.
Citera
2026-01-30, 15:42
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HinBidag
Jag är källan. Vi får vänta och se hur hennes strategi spelar ut. Hon kommer hävda att det inte är "narkotika" i blodet och därmed faller åtalet. Nu vet vi ju inte vad det är i påsen och det är kanske det åklagaren funderar över: Är det inte narkotika i påsen får han det ju lite knivigt med eget bruk om det nu är BD hon tagit.

Det gör henne såklart inte mer lämplig, snarare tvärtom kan jag tycka. BD är flytande och det verkar ju vara pulver i påsen.
Jo man vet typ av drog resultat av analysen på blodprov gav bekräftelse på snabbtest det var kokain
Citera
Medlem
Citat:
Jag är källan. Vi får vänta och se hur hennes strategi spelar ut. Hon kommer hävda att det inte är "narkotika" i blodet och därmed faller åtalet. Nu vet vi ju inte vad det är i påsen och det är kanske det åklagaren funderar över: Är det inte narkotika i påsen får han det ju lite knivigt med eget bruk om det nu är BD hon tagit.

Det gör henne såklart inte mer lämplig, snarare tvärtom kan jag tycka. BD är flytande och det verkar ju vara pulver i påsen.

man får köra bil på Benzo menar du?
dock riskfyllt att blanda det med alkohol men Katja kanske är rutinerad, hon verkar ju bedömt att det slår bäst i pulverform så lite eftertanke har hon gett det

ändå lite vågat att ge sig ut i trafiken efter några groggar och ett par pix
Citera
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det är bara om blodprovet är positivt.
Är bara pissprovet positivt blir det narkotikabrott.

Vi vet inte provresultaten på blod, urin och påse för Katja Nyberg har inte sagt nåt om det.
Inte åklagaren eller sverigedemokraterna heller.

Det är bara transportstyrelsen som sagt att "analysresultatet" var positivt.

Ja men nu är det ju så Transportstyrelsen har ju fått analysresultatet och har sagt att det är positivt för droger det räcker fullgott med den informationen för att kunna dra hennes körkort vilket de har gjort och det är helt korrekt och riktigt.

Både snabbtestet som var urin visade det och senare det väldigt långsamt testade blodprovet visade också positivt på droger därmed är hennes körkort förbrukat.

Svårare än så är det ej.
Sedan kvittade hur många promille hon hade för hon har redan blivit av med det under så kallad drograttfylla.

Hon är körd oavsett om alla SD trollen skriker hon är oskyldig.
Så fick vi alla resultatet igår.
Hon är förbrukad (tittar man även på bilderna på henne så kan man säga att hon var förbrukad redan för ganska många år sedan).

Edit
Jag såg att skribenten mogna -meloner hade redan gett dig svaret.
Citera
2026-01-30, 15:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Jag fattar inte hur hon tänker. En narcissistisk pundares fantasier är inte av denna värld.

Bara för att hon hävdar det faller inte målet. Om inte åklagaren finner henne trovärdig kan han utan svårigheter åtala henne.

Hon måste ju berätta hur hon fått tag i lösningsmedlet. Berätta hur ofta hon tar det. Vilken mängd hon tog och vid vilken tid etc. Jag tror inte hon har förmågan att hålla ihop det hela med tanke på det hon kläckt ur sig hittills.

Först försökte hon få det till att hon inte alls hade samma minnesbilder av kvällen som åklagaren hävdade. Ville få oss att tro att alla tester på plats visade att hon var ren. Så var inte fallet.

Sen sa hon att det inte funnits nån påse. Men det fanns ju uppenbarligen en påse.

Och inte minst att förglömma sa hon att hon varit med om en viltolycka, men det visade sig att hon väjt för en råtta eller liknande.

Så nej, ljuga är nog inte hennes specialitet. Skulle tro att hon är en sån där person som pratar och pratar med en hel del gaslighting och offerkofta, så folk blir alldeles snurriga, vilket gör att hon kommer undan med saker. Men den metoden funkar inte lika bra i förhör och i domstol. För där får hon motfrågor av proffs som ifrågasätter det hon säger.
Citera
2026-01-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
man får köra bil på Benzo menar du?
dock riskfyllt att blanda det med alkohol men Katja kanske är rutinerad, hon verkar ju bedömt att det slår bäst i pulverform så lite eftertanke har hon gett det

ändå lite vågat att ge sig ut i trafiken efter några groggar och ett par pix

BD är inte benzo. Det är lösningsmedel, typ kusin med GHB.
Citera
2026-01-30, 15:47
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja men nu är det ju så Transportstyrelsen har ju fått analysresultatet och har sagt att det är positivt för droger det räcker fullgott med den informationen för att kunna dra hennes körkort vilket de har gjort och det är helt korrekt och riktigt.

Både snabbtestet som var urin visade det och senare det väldigt långsamt testade blodprovet visade också positivt på droger därmed är hennes körkort förbrukat.

Svårare än så är det ej.
Sedan kvittade hur många promille hon hade för hon har redan blivit av med det under så kallad drograttfylla.

Hon är förbrukad (tittar man även på bilderna på henne så kan man säga att hon var förbrukad redan för ganska många år sedan).

Edit
Hon är förbrukad för SD men sitter kvar i rikdsdagen.
Jag tycker det känns bra att vi har en knarkare i riksdagen eftersom riksdagen ska representera folket och väldigt många knarkar.

Det som gör mig upprörd är att hon nekar.
Citera
2026-01-30, 15:48
Medlem
Citat:
Hon säger till sin försvarare och gruppledare i SD att hon tagit BD (butandiol / samma familj som GHB). Det är inte narkotikaklassat eftersom det används i industrin som lösningsmedel och kan lämna metaboliter i kroppen som ger utslag på polisens tester som kokain.

Då åker hon väl i vilket fall dit på åtminstone grov vårdslöshet i trafik vilket inte lär vara lysande för den politiska karriären, det är inte lagligt att avtrubba sig med ett icke-narkotikaklassat medel och sen köra, heller. Faktiskt typ inte lagligt att vara avtrubbad alls under bilkörning oavsett anledning.
Citera
2026-01-30, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag fattar inte hur hon tänker. En narcissistisk pundares fantasier är inte av denna värld.

Bara för att hon hävdar det faller inte målet. Om inte åklagaren finner henne trovärdig kan han utan svårigheter åtala henne.

Hon måste ju berätta hur hon fått tag i lösningsmedlet. Berätta hur ofta hon tar det. Vilken mängd hon tog och vid vilken tid etc. Jag tror inte hon har förmågan att hålla ihop det hela med tanke på det hon kläckt ur sig hittills.

Först försökte hon få det till att hon inte alls hade samma minnesbilder av kvällen som åklagaren hävdade. Ville få oss att tro att alla tester på plats visade att hon var ren. Så var inte fallet.

Sen sa hon att det inte funnits nån påse. Men det fanns ju uppenbarligen en påse.

Och inte minst att förglömma sa hon att hon varit med om en viltolycka, men det visade sig att hon väjt för en råtta eller liknande.

Så nej, ljuga är nog inte hennes specialitet. Skulle tro att hon är en sån där person som pratar och pratar med en hel del gaslighting och offerkofta, så folk blir alldeles snurriga, vilket gör att hon kommer undan med saker. Men den metoden funkar inte lika bra i förhör och i domstol. För där får hon motfrågor av proffs som ifrågasätter det hon säger.

Precis så, men hon har svart bälte i manipulation och undanflykt. Hon tutar säkert i sina föräldrar barn och annat umgänge den här smörjan med att det inte var narkotikaklassat. Lite Trumpism i resonemanget. Fake News gapar man bara för att flytta fokus.
Citera
2026-01-30, 15:49
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Hon är förbrukad för SD men sitter kvar i rikdsdagen.
Jag tycker det känns bra att vi har en knarkare i riksdagen eftersom riksdagen ska representera folket och väldigt många knarkar.

Det som gör mig upprörd är att hon nekar.

Där är vi helt överens.
Fast jag tycker dock inte att hon ska sitta i riksdagen eller upphålla den höga lönen hon har med tanke på att hon faktiskt har skitit i det blå skåpet.

Men du har helt rätt jag blev faktiskt själv förvånad att det är så extremt många som verkar knarka i Sverige idag.
Ja visst du har rätt när du säger det där att hon representerar folket för det verkar som att hon representerar troligtvis alla i alla partierna i riksdagen också.

Och det är som du säger också otroligt stötande att hon fortsätter att förneka.
Det är precis nästan som man får tanka eller känsla av att hon går igång på att reta upp svenska folket genom att förneka och spela offer fortfarande trots att svart på vitt finns när det gäller hennes blodprov.

Det är som någon annan skrev igår här i tråden att hon är en riktig sköka.
Citera
2026-01-30, 15:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare

Svårare än så är det ej.

Edit

Are you my brother from another mother? Vi tänker likadant.

Vad tror du om påsen? Är det kokain i den?
Citera
2026-01-30, 15:52
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Are you my brother from another mother? Vi tänker likadant.

Vad tror du om påsen? Är det kokain i den?
100% något värre, typ novitjok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in