2026-01-30, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSnabbt
Katja Nyberg är alltså [tidigare polis](https://sv.wikipedia.org/wiki/Katja_Nyberg_(politiker)) och är/var SDs talesperson i polisfrågor

Saxxat från Wikipedia

Hon är väl t.o.m. polis då man får ledigt från sitt jobb och arbetsplatsen så länge man sitter i riksdagen. Hon är mao fortfarande anställd som polis. Vi får se vad det blir med det nu då. Hon får väl en varning typ, har ju hänt tidigare utan repressalier så.
Citera
2026-01-30, 00:30
Medlem
solstrålars avatar
Undra hur många fler sprutslynor SD gömmer?
Citera
2026-01-30, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Var knarket kom ifrån och om det betyder större komplikationer för Katja är den viktigaste frågan. Kul att hon åker dit tycker jag för hon är en genuin skithög. Ännu roligare om hon faktiskt blivit pressad av någon kriminell... för då blir hon av med riksdagsplats, pengar OCH friheten. Under lång tid. Det skulle sitta som en räkmacka om du frågar mig.

verkligen.
man får hoppas att dom fortsätter gräva eftersom det är oroväckande att gängen har en kund så högt upp i rättspolitiken.

hon var både rättstalesperson för riksdagens näst största parti och deras representant i justitieutskottet. bland mycket annat.
Citera
2026-01-30, 00:32
Medlem
Man får typ 70 papp i månadslön på att sitta i riksdagen. Klart hon sitter kvar.

Men sen tycker jag att alla s.k. vildar i riksdagen ska utvisas till Somalia. Oavsett parti.
Citera
2026-01-30, 00:33
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
verkligen.
man får hoppas att dom fortsätter gräva eftersom det är oroväckande att gängen har en kund så högt upp i rättspolitiken.

hon var både rättstalesperson för riksdagens näst största parti och deras representant i justitieutskottet. bland mycket annat.

Hon har också arbetat på NOA (Nationella Operativa Avdelningen), före detta Rikskrim.

https://www.dagensarena.se/innehall/sd-politiker-fick-dubbla-ersattningar-vagrar-betala-tillbaka/
Citera
2026-01-30, 00:35
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Man får typ 70 papp i månadslön på att sitta i riksdagen. Klart hon sitter kvar.

Men sen tycker jag att alla s.k. vildar i riksdagen ska utvisas till Somalia. Oavsett parti.

81 400 kr/mån
Citera
2026-01-30, 00:36
Medlem
Jaha, så har då transportstyrelsen avslöjat att Katja hade "spår av narkotika" i blodet, och en promillehalt alkohol på 0.12, tämligen långt under gränsen för rattfylla på 0.2

Och den efterblivna åklagaren har fortfarande inte ens fått ur sig en delgivning om misstanke.
Citera
2026-01-30, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy

Hon är väl bara en vilde fram till valet och har svårt att se hon får massa röster. Så hon blir arbetslös indirekt i mitten av september.
Citera
2026-01-30, 00:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Vem vet narkotikan kanske kommer från något polisbeslag ?

Varför i helvete har man inte gjort husrannsakan ?

Hon har inte jobbat som polis sen 2018. Suttit i riksdagen sen dess.
Citera
2026-01-30, 00:47
Medlem
stolenChevys avatar
Att fortsätta neka efter analys är fan pundigare än själva pundandet
Citera
2026-01-30, 00:48
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Hon är väl bara en vilde fram till valet och har svårt att se hon får massa röster. Så hon blir arbetslös indirekt i mitten av september.
Skönare med 70 lax i månaden fram till valet än att bli arbetslös redan nu. Är det inte någon specialordning för riksdagsledamöter också att dom kan lyfta svinhög pension resten av livet om dom sitter två hela mandatperioder eller nåt sånt?

Edit: inkomstgaranti jag tänkte på, eftersom hon fyllt 50 får hon den fram tills den vanliga pensionen kommer.
Senast redigerad av Refund 2026-01-30 kl. 00:52.
Citera
2026-01-30, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
81 400 kr/mån

OK, tack.

"Kul" att höra för mig, egen företagare som tagit ut max 50 papp som mest under ett 51-årigt arbetsliv. Och som betalar sina egna skatter och arbetsgivaravgifter.

Fyfan. För de tärande. Politikerna. Och alla andra som inte bidrar ett endaste jävla dugg, Varför ska jag och min lilla firma skicka in 2,5 MSEK till Skatteverket varje år för? De går ner i ett svart hål. Svart.

2027 ska jag blåsa dom, jag har en plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in