2025-12-27, 21:46
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krussidullen86
Nej jag gör nog inte det, faktiskt. Definitivt inte som en första gåta i alla fall. Tyckte mest att det fanns indicier åt olika håll, ingen så tydlig rätt lösning som de andra gåtorna. Eller, det fanns ju en lösning som var rätt förstås, men utifrån den information som gavs i materialet så var det många rena gissningar som skulle till att klaffa för att komma fram till det som stod i facit. Men det kan ju hända att man tycker olika.

Jag har tyckt om flera! Bröllopsmordet, Midsommarmordet och Mördaren på highway 56 är nog favoriterna. Har bara provat Hidden realitys mordgåtor än, nån som testat andra också? Vad tycker ni om dem?
Spelade precis Försvunnen med familjen, och förstår precis vad du menar. Utan att säga för mycket så var det rätt så vaga/luddiga indicier. Första mordgåtan som vi inte lyckats lösa.
var väl egentligen det enda som hade något.

Har gjort en mordgåta från Unsolved (Morden på Mörkö). Den var inge vidare. Väldigt simpel.

Mannen på åkern
är den personliga favoriten.
Citera
2026-01-25, 23:08
Medlem
Jag har kört Mörka Vatten, Hotellmordet & Bröllopsmordet

Mörka Vatten är den första jag körde. Kanske inte smartaste valet, det är väl placerat att ha den kallad för svår. Men trots att det var första gången jag läste en så var den rimlig. Jag löste den utan problem. Mycket tekniskt. Små detaljer. Fall på plats när man fick öppna en mapp med lite extra info, samt när man kunde se över med en tydlig tidslinje.

Hotellmordet var extremt simpelt. Kan rekommendera för första gången. Inte så speciell. Väldigt lätt att lista ut. Vill inte säga för mkt men tycker kanske den var lite väl tydlig.

Bröllopsmordet var den svåraste. Tro det eller ej. Känns som om man var tvungen att anta väldigt mycket.
Lite väl långsökt. Tycker att det var för detaljbaserat och hade kanske krävt en hemsida med tips för att förenkla. Själv så var detta första gången jag hade fel. Jag trodde inte det var människan som det var utan jag trodde att det var
. Tycker denna borde bli sedd som en av de svårare.

Vilka är era favoriter? Är osäker på vilken nivå man bör gå på nu då.
Citera
2026-01-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opheliaaaa
Jag har kört Mörka Vatten, Hotellmordet & Bröllopsmordet

Mörka Vatten är den första jag körde. Kanske inte smartaste valet, det är väl placerat att ha den kallad för svår. Men trots att det var första gången jag läste en så var den rimlig. Jag löste den utan problem. Mycket tekniskt. Små detaljer. Fall på plats när man fick öppna en mapp med lite extra info, samt när man kunde se över med en tydlig tidslinje.

Hotellmordet var extremt simpelt. Kan rekommendera för första gången. Inte så speciell. Väldigt lätt att lista ut. Vill inte säga för mkt men tycker kanske den var lite väl tydlig.

Bröllopsmordet var den svåraste. Tro det eller ej. Känns som om man var tvungen att anta väldigt mycket.
Lite väl långsökt. Tycker att det var för detaljbaserat och hade kanske krävt en hemsida med tips för att förenkla. Själv så var detta första gången jag hade fel. Jag trodde inte det var människan som det var utan jag trodde att det var
. Tycker denna borde bli sedd som en av de svårare.

Vilka är era favoriter? Är osäker på vilken nivå man bör gå på nu då.

Instämmer, hotellmordet passar nybörjare.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in