2026-01-29, 06:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Haha, du tolkar att hon "hängdes ut" tidigare tyckte du dom var tyst?
Dom sa vad dom tyckte vad som skulle ske om hon skulle vara skyldig.
Det är dåligt att sitta ock spekulera och sprida obekräftade rykten som Riks gör.

Att Silicagelen kan ha fått bilens tyngdpunkt att ändras är en rimlig orsak till varför Katja körde av den hala vägen.
Citera
2026-01-29, 07:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tycker det är dåligt av Riks att hänga ut Katja med namn när hon faktiskt inte är dömd än för det brott hon har begått.

Skräpjournalistik av Riks.

Katja borde stämma Riks för att de håller "folkdomstolar".

Att gå ut med en brottsmisstänkt riksdagsledamots namn är ingen folkdomstol. Är du alltid en drama Queen?
Citera
2026-01-29, 09:59
Medlem
pyroclasms avatar
Alla med silicagel i väskan skall dras inför folkdomstol och alla misstänkta skall dömas utan undersökningar. Förutom SD politiker som aldrig bryter mot lagen och om de ändå gör det är det S fel. Polis, domstol, åklagare och media konspirerar mot SD skall tilläggas.

Har jag tolkat allt rätt nu?
Senast redigerad av pyroclasm 2026-01-29 kl. 10:33.
Citera
2026-01-29, 10:33
Medlem
Citat:
Vi får ta den diskussionen när provsvaren offentliggörs. Silicagel innehåller inte kokain till exempel.
Poängen var dock inte vem som har rätt eller fel, utan om att du pekade ut antal inlägg som någon form av förtroendevaluta.

Jag håller helt med om att det inte ser ljust ut för KN, sett till vad vi fått till oss från media. Det kan ju vara så att hon, genom kontakter, försökt påverka utfallet av utredningen och det är därför åklagaren nu tar tid för att se om det går att bevisa i sak. Att SD tar henne ur tjänst borde ge en fingervisning om att hon förmodligen är skyldig till brott i alla fall. Vilket (eller vilka) återstår att se.
Citera
2026-01-29, 10:38
Medlem
Jag är fortfarande orolig över hur det gick för råttan. Har det framkommit något nytt i ärendet?
Citera
2026-01-29, 10:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Att gå ut med en brottsmisstänkt riksdagsledamots namn är ingen folkdomstol. Är du alltid en drama Queen?

Nej. Jag tycker att redan en brottsmisstanke mot en polis i justitieutskottet egentligen har ett högt allmänintresse, men av någon anledning har Katja själv gått ut och berättat att det är synd om hennes barn att de skriver om misstankarna mot henne.

Katja har inte heller i något sammanhang sagt att hon är oskyldig. Däremot ville jag hålla med de som tycker Riks gör fel som går ut med Katjas namn, eftersom hon inte är dömd i domstol, påstår att hon är Sverigedemokrat, och har vit hy.

Att Katja köper olagligt knark av kriminella invandrare gör henne inte till invandrare bara för det. Jag ställer mig således på Katjas sida här och kritiserar Riks. Skulle vi kröna en drama Queen här är det nog Katja själv som utnyttjar sina barn som slagträ i debatten istället för att hävda sin oskuld.

Riks får här kritik från mig eftersom jag också vill avleda intresset från det brott Katja misstänks för och istället diskutera den etik som jag upplever Riks saknar.
Citera
2026-01-29, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag är fortfarande orolig över hur det gick för råttan. Har det framkommit något nytt i ärendet?

Sverigedemokraternas riksdagsledamot Katja Nyberg entledigas från sina uppdrag i flera insynsråd. Beslutet fattades av regeringen vid torsdagens sammanträde och sker efter misstankar om rattfylleri.

Överåklagare Anders Jakobsson har fått in analysmaterial men ännu inte beslutat om han ska gå vidare med utredningen och väcka åtal.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1440462
Citera
2026-01-29, 10:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Sverigedemokraternas riksdagsledamot Katja Nyberg entledigas från sina uppdrag i flera insynsråd. Beslutet fattades av regeringen vid torsdagens sammanträde och sker efter misstankar om rattfylleri.

Överåklagare Anders Jakobsson har fått in analysmaterial men ännu inte beslutat om han ska gå vidare med utredningen och väcka åtal.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1440462
Tror Konrad menade den andra råttan.
Citera
2026-01-29, 10:57
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Alla med silicagel i väskan skall dras inför folkdomstol och alla misstänkta skall dömas utan undersökningar. Förutom SD politiker som aldrig bryter mot lagen och om de ändå gör det är det S fel. Polis, domstol, åklagare och media konspirerar mot SD skall tilläggas.

Har jag tolkat allt rätt nu?

Nästan, förutom att du glömde att Aftonbladet är "dumma" som skriver om Katja och att en socialdemokratisk regionalpolitiker i en Tysk delstat blev tagen när hen sopsorterade ett fönsterkuvert i behållaren för tidningspapper, trots att det är emot reglerna.

Du glömde också kritiken att polis och åklagare gör sitt jobb och inte lägger det de har att göra åt sidan och ger Katja en gräddfil genom blixtsnabb hantering och förtur i rättssystemet.

Katja kan sedan stämma polisen för grov oaktsamhet och tillverkarna av silicagelpåsarna för att de inte trycker informationstexten "100% Kokainfritt silicagel" på påsarna.

Det går också att ifrågasätta vad för slags namn OC på Aftonbladet egentligen har, även om kopplingen till Katjas kokainbrott är i tunnaste laget där.

Där någon stans verkar fallet ligga och det gör att det är synd om Katjas barn enligt henne själv på X.
Citera
2026-01-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7

Så eftersom hon sparkas så är hon skyldug eller vad? Kan dom släppa provsvaren någongång?
Citera
2026-01-29, 11:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillDuSmakaEnKaka
Poängen var dock inte vem som har rätt eller fel, utan om att du pekade ut antal inlägg som någon form av förtroendevaluta.

Jag håller helt med om att det inte ser ljust ut för KN, sett till vad vi fått till oss från media. Det kan ju vara så att hon, genom kontakter, försökt påverka utfallet av utredningen och det är därför åklagaren nu tar tid för att se om det går att bevisa i sak. Att SD tar henne ur tjänst borde ge en fingervisning om att hon förmodligen är skyldig till brott i alla fall. Vilket (eller vilka) återstår att se.

Det du skriver är mer sannolikt än att SÄPO letar efter IP-adresser för postaren med 8 inlägg som tror sig veta att det var Silicagel i påsen de hittade i Katjas handväska.

Det kan mycket väl vara någon som behagar skämta som hävdar att påsen innehöll silicagel. Den korta posthistoriken kan mycket väl tyda på det.
Citera
2026-01-29, 11:02
Medlem
Citat:
Nej. Jag tycker att redan en brottsmisstanke mot en polis i justitieutskottet egentligen har ett högt allmänintresse, men av någon anledning har Katja själv gått ut och berättat att det är synd om hennes barn att de skriver om misstankarna mot henne.

Katja har inte heller i något sammanhang sagt att hon är oskyldig. Däremot ville jag hålla med de som tycker Riks gör fel som går ut med Katjas namn, eftersom hon inte är dömd i domstol, påstår att hon är Sverigedemokrat, och har vit hy.

Att Katja köper olagligt knark av kriminella invandrare gör henne inte till invandrare bara för det. Jag ställer mig således på Katjas sida här och kritiserar Riks. Skulle vi kröna en drama Queen här är det nog Katja själv som utnyttjar sina barn som slagträ i debatten istället för att hävda sin oskuld.

Riks får här kritik från mig eftersom jag också vill avleda intresset från det brott Katja misstänks för och istället diskutera den etik som jag upplever Riks saknar.

Men please. Hade hon varit sosse hade du inte tyckt samma sak.

Hon påstår inte att hon är sverigedemokrat, hon jobbar för sverigedemokraterna i riksdagen 🤷🏽‍♀️😂

Synd om hennes barn? Mmm.. det kanske hon skulle ha tänkt på innan hon körde rattfull och riskerade att döda någon annans barn. Hon är vuxen och gammal nog att veta konsekvenser av sitt beteende. Och visar det sig att hon hade 2 gram kokain på sig så tyder också på att det inte är första gången hon gör det ena el det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in