2026-01-04, 04:15
  #26437
Medlem
2x4femtums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ha ha! Nej det är inte tecknat. Slutet är dock lite mer Apocalypse Now än Rädda menige Ryan. Men ändå, den har sina stunder.

Har nog aldrig sett en stridsscen med WWII-tanks som känts sådär hundraprocentigt trovärdigt, utan det handlar väl mer om det ska passa in i filmens narrativ (och att grunderna i stridsscenen är någorlunda på plats). Fury tyckte jag ändå var en rätt snygg produktion med ett helt ok underhållningsvärde på det stora hela. Även om slutet som sagt var överdrivet.

Jo håller med allt du säger, fury var sådär men slutet....ne.

Åter till Windhund, måste vare en bugg. Gör 3400 dmg men klarar inte Vanguard 6 då man ska göra 2500 dmg. Ser nu den är låst till ambush 11, earn high caliber reward. Fan ska man inte göra alla dessa i sekvens eller? Står ju fan active på dom alla 3.-.....

Aha ser nu att om man kör man td så får den inte vara sniper på vanguard......suck....Helvete kör ju alltid strv som assualt med turbo....
__________________
Senast redigerad av 2x4femtum 2026-01-04 kl. 04:45.
Citera
2026-01-04, 14:25
  #26438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2x4femtum
Jo håller med allt du säger, fury var sådär men slutet....ne.

Åter till Windhund, måste vare en bugg. Gör 3400 dmg men klarar inte Vanguard 6 då man ska göra 2500 dmg. Ser nu den är låst till ambush 11, earn high caliber reward. Fan ska man inte göra alla dessa i sekvens eller? Står ju fan active på dom alla 3.-.....

Aha ser nu att om man kör man td så får den inte vara sniper på vanguard......suck....Helvete kör ju alltid strv som assualt med turbo....

Precis, nu är det viktigt att tanken har rätt roll också, inte bara rätt typ. Lite surt när man inte kan använda sina favoriter hela tiden men kanske man kan upptäcka en ny favorit på vägen...
Citera
2026-01-05, 20:39
  #26439
Medlem
2x4femtums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ha ha! Nej det är inte tecknat. Slutet är dock lite mer Apocalypse Now än Rädda menige Ryan. Men ändå, den har sina stunder.

Har nog aldrig sett en stridsscen med WWII-tanks som känts sådär hundraprocentigt trovärdigt, utan det handlar väl mer om det ska passa in i filmens narrativ (och att grunderna i stridsscenen är någorlunda på plats). Fury tyckte jag ändå var en rätt snygg produktion med ett helt ok underhållningsvärde på det stora hela. Även om slutet som sagt var överdrivet.

Såg 10 sec på trailern såg ut som tecknat :P

Sett filmen nu, den var fan jävligt bra. Cgi eller är det 131 som är med?

Tror det var i Patton dom hade ommålade t62 som tyska tanks bla :P
Citera
2026-01-05, 20:40
  #26440
Medlem
2x4femtums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAyrtonSenna
Precis, nu är det viktigt att tanken har rätt roll också, inte bara rätt typ. Lite surt när man inte kan använda sina favoriter hela tiden men kanske man kan upptäcka en ny favorit på vägen...

Jomen att de gör skillnad på strv ...... jaja. Jag kämpar på.
Citera
2026-01-11, 11:55
  #26441
Medlem
Valde till slut svenska TD-linjen som min julklapp från WoT, har inte riktigt blivit förälskad i dom tidigare så det kan vara skönt att slippa "grinden".

Trodde jag var nära Dravec men när jag kollade på skalan så är den som de gamla tank-maratonen, när man gjort 75-80% av uppdragen så har man ändå bara fixat 50% av poängen som behövs...lite nedslående men det är bara att gnugga på och inte fundera för mycket på det. Veckouppdragen ger ganska bra betalt i poäng.
Citera
2026-01-14, 21:47
  #26442
Medlem
Ace Venturas avatar
Från dagens uppdatering:

Nya amerikanska medsen är ganska kul faktiskt. Gillar spelstilen. Fast det kan bli lite smådesperat när kanonen överhettar/låser sig och inte går att använda på typ 20 sek. Har heller inte blivit riktigt klok på vilken utrustning man bör använda? Just nu kör jag 75:an med ventilation, aim och coated optics. Men jag vet inte om det är så ultimat egentligen? Saknar t ex turbon.

Nya fliken "Uppdragsframsteg" eller vad den nu heter i "Battle result" är riktigt trevlig.

Härligt också med ny statsmodul i Onslaught. Äntligen kan man se lite bättre hur man presterar med respektive vagn. Onslaught är fan kul på riktigt fortfarande.

Slutligen såg jag att WG nu flaggar upp för att förbjuda alla moddar som hjälper till med siktet, inklusive "Safe shot". Inte en dag försent kan man tycka. Sen är det bara kvar att ta bort den där penetrationsmarkören som de införde nyss så kanske det kan bli något bra av det där.

Citat:
Ursprungligen postat av NotAyrtonSenna
Valde till slut svenska TD-linjen som min julklapp från WoT, har inte riktigt blivit förälskad i dom tidigare så det kan vara skönt att slippa "grinden".
Roligt att se hur olika folk väljer. Själv valde jag EBR:en med samma resonemang som du. Skönt att slippa grinden när bara X känns intressant.
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2026-01-14 kl. 22:19.
Citera
2026-01-15, 14:06
  #26443
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Slutligen såg jag att WG nu flaggar upp för att förbjuda alla moddar som hjälper till med siktet, inklusive "Safe shot".
Det var kanske inte riktigt alla? Är lite dåligt insatt i vilka mods som finns på området men det som står är:

Some mods that affect shooting control (including SafeShot), which were previously allowed when used with standard guns, now fall into a gray area under the updated Fair Play Policy.

We understand that many players have used these mods for regular guns without the intention of gaining an unfair advantage. However, going forward, such mods will be considered prohibited.

To ensure consistency and fairness, we are providing a grace period for all players who currently use them. We strongly recommend reviewing your installed mods and removing any that affect shooting control or automate firing behavior before the release of the next Update 2.2. After that point, the use of such mods will result in penalties.
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2026-01-15 kl. 14:11.
Citera
2026-01-15, 20:14
  #26444
Medlem
xyklopfs avatar
Ett gäng vagnar och 2D och 3D styles har lagts till i bondshopen :

https://thearmoredpatrol.com/2026/01/13/wot-9th-update-of-the-bond-shop-january-2026/
Citera
2026-01-22, 09:03
  #26445
Medlem
Ace Venturas avatar
Ryssarna utvecklar Frontline inför årets första session: https://youtu.be/aFijFm4FOx8?si=QeHHnNyKskatgEro

Fristående kanoner, små rocket launchers, eldkastare och en blimp med kanon(!). Det kommer bli körigt.
Undrar om detta är på vår horisont också? Har inte riktigt bestämt om jag tycker det ser kul? Eller om det bara blir för mycket....
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2026-01-22 kl. 09:09.
Citera
2026-01-27, 14:06
  #26446
Medlem
xyklopfs avatar
Black market mellan 28e jan - 1a Feb.

https://www.youtube.com/watch?v=BGxWUfFw3y0
Citera
2026-01-27, 18:37
  #26447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Black market mellan 28e jan - 1a Feb.

https://www.youtube.com/watch?v=BGxWUfFw3y0

Du har inte sett några läckor om vad som komma skall?
Citera
2026-01-27, 19:48
  #26448
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAyrtonSenna
Du har inte sett några läckor om vad som komma skall?
Inte sett eller hört om några läckor. Några i chatten på Skills senaste stream spekulerade om den första Japanska TD´n med hjul kanske dyker upp.

Man får sitta beredd klockan 10 imorgon helt enkelt. Hoppas servrarna inte kraschar som de brukar göra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in