2026-01-26, 21:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Ja, hon verkar onekligen sur på media. Och att det "har förekommit läckor". Oklart vilka läckor dock.
Men man undrar ju över nyttan med att göra ett sånt här uttalande om man varken vet bu eller bä vad gäller skuldfrågan ännu.

"Det går fort i hockey."

En oskyldig person har bara ett budskap på hjärnan i ett läge som detta, att förneka sin skuld.

Tre små ord räcker: "Jag är oskyldig!".

Katja som verkar lite bakom flötet väljer istället att klaga på läckor och att hennes barn lider i sin video.

Tack vare Katjas eminenta "bekännelsevideo" på X, vet vi nu med 100% säkerhet att hon själv vet att hon är skyldig, men är lite missnöjd med att det kom ut i media så fort som det gjorde.

Aftonbladet kommer också att få pudla lite om promillehalten alkohol i Kolakatjas blod, men det kommer att dränkas i budskapet att hon var påverkad av narkotika.

Edit:
Katjas bekännelsevideo på X: https://x.com/Katja_Nyberg/status/2015839221815164941
Senast redigerad av ursprungligen 2026-01-26 kl. 21:08.
Citera
2026-01-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Surfitta. Aldrig gillat henne. Falsk och lömsk. Hoppas hon åker dit. Lika dan personlighet som Hanna Wigh om nån minns , ytterligare en madrass för Bylund. Som man bäddar får man ligga

Bylund har väl inte med detta att göra. Han har väl rätt att pröva olika brudar.

Katja var nog en mer lovande politiker än Wigh som troligen inte ens är vig i sängen.

Vi måste vara seriösa. Katja är nog skyldig till narkotikainnehav tror jag.
Citera
2026-01-26, 21:25
Medlem
Hur fan kan man vara så här falsk? https://x.com/rashidxmusa/status/2015870371099009367 "Man ska inte döma någon på förhand" Neee, för det har ju aldrig någon i ditt eget skitparti gjort 100 gånger förut.
Citera
2026-01-26, 21:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Hur fan kan man vara så här falsk? https://x.com/rashidxmusa/status/2015870371099009367 "Man ska inte döma någon på förhand" Neee, för det har ju aldrig någon i ditt eget skitparti gjort 100 gånger förut.
100 gånger? Den siffran får du väl öka lite?

Katja "glömde" också att berätta att hon var oskyldig i videon. Just saying.
Citera
2026-01-26, 21:37
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Så vad visar proven?

De lär vara positiva för hon säger att hon inte blivit dömd än och därför skall hon vara oskyldig och andra omskrivningar... Hade hon varit oskyldig hade hon sagt:

Jag har fått provsvaren (det har hon ju via sin advokat, i alla fall de flesta) och de är negativa, precis som jag sade. Jag är oskyldig, precis som jag sade! Nu skall jag ha tillbaka mitt jobb och jag och advokaten diskuterar vad vi skall göra med förtalet mot mig som person. etc. etc.
Senast redigerad av pyroclasm 2026-01-26 kl. 22:08.
Citera
2026-01-26, 21:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
De lär vara positiva för hon säger att hon inte blivit dömd än och därför skall hon vara oskyldig och andra omskrivningar... Hade hon varit oskyldig hade hon sagt:

Jag har fått provsvaren (det har hon ju via sin advokat, i alla fall de flesta) och de är negativa, precis som jag sade. Jag är oskyldig, precis som jag sade! Nu skall jag ha tillbaka mitt jonn och jag och advokaten diskuterar vad vi skall göra med förtalet mot mig som person. etc. etc.

Katja har aldrig i något sammanhang i denna historia någonsin påstått att hon är oskyldig.

"Hon känner inte igen sig" heter det.

Ja. Din slutsats är helt riktig; Katja är en kolatorsk. (Det kan hennes barn faktiskt skämmas för.)
Citera
2026-01-26, 22:07
Medlem
Katja lyfter de högst intressanta och relevanta frågorna om oskuldspresumption, juridik, journalistik och medielogik i detta fall. Även frågan om hur förundersökningssekretess bör respekteras av parterna, vilket ju inte har varit direkt signifikant i just det här ärendet.

Men hade jag varit i hennes kläder hade jag överlåtit åt andra att problemformulera de principiella frågorna, och själv fokuserat på vilka egna fel och brister hon möjligen kan ta ansvar för utan att bryta förundersökningssekretessen.
Citera
2026-01-26, 22:13
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Men varför uttalar hon sig öht om detta just nu om hon inte fått reda på att provsvaret var negativt?
Det vore ju väldigt korkat med ett sånt uttalande om det nästa vecka kommer ut information om att man är skyldig? Det här känns skumt.

Inte för att vara sådan, men om hon är skyldig tänker jag att vi nog kan fastställa att omdömmet inte är det bästa.

Visst vore det dumt att uttala sig om man vet om att man kommer bli dömd, å andra sidan är det också ganska dumt att köra runt med kokain, speciellt om man eventuellt är påverkad. Och dessutom har den rollen hon haft.
Citera
2026-01-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrocoy
Katja lyfter de högst intressanta och relevanta frågorna om oskuldspresumption, juridik, journalistik och medielogik i detta fall. Även frågan om hur förundersökningssekretess bör respekteras av parterna, vilket ju inte har varit direkt signifikant i just det här ärendet.

Men hade jag varit i hennes kläder hade jag överlåtit åt andra att problemformulera de principiella frågorna, och själv fokuserat på vilka egna fel och brister hon möjligen kan ta ansvar för utan att bryta förundersökningssekretessen.

Sedan håller jag med henne om att det läcker mer än acceptabelt från Polismyndigheten när det handlar om "så kallade" offentliga personer.
Senast redigerad av Morrocoy 2026-01-26 kl. 22:16.
Citera
2026-01-26, 22:34
Medlem
ursprungligens avatar
Riks tv verkar ha missat nyheten om Katjas knarkäventyr i trafiken ute på Värmdö.

Inte lätt för Riks att hänga med i aktuella frågor.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-01-26 kl. 22:37.
Citera
2026-01-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Riks tv verkar ha missat nyheten om Katjas knarkäventyr i trafiken ute på Värmdö.

Inte lätt för Riks att hänga med i aktuella frågor.
Dom vill inte spekulera som MSM då dom inte vet mer?
Citera
2026-01-26, 22:42
Medlem
Var hon påverkat eller ej enligt testerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in