2025-12-04, 20:14
Medlem
Okej, vet någon namnet på denna hantverkare och hur gammal kan personen vara idag?
Citera
2025-12-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har för mig han bor i Dalarna? Kan ha fel.

Citat:
Ursprungligen postat av allsang
Okej, vet någon namnet på denna hantverkare och hur gammal kan personen vara idag?
Info finns några sidor bakåt men han heter Mats Roland Mattsson, är 69 år och bor på Vinkelgatan 6 B i Bräcke. Den vita skåpbilen som var med i dokumentären går numera i Gävle.

(FB) Ett mystiskt försvinnande i norra Jämtland: Carlos Pizarro (2004-05-09)
Citera
2025-12-08, 00:56
Medlem
Troians avatar
Namnet i inlägget ovan stämmer inte överens med det namn jag tänker på. Men det här var så länge sen nu och kan inte riktigt redogöra för hur jag landade i det namn jag har.

Edit: Men det var ett annat regnunmer jag sökte på.
Citera
2025-12-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Namnet i inlägget ovan stämmer inte överens med det namn jag tänker på. Men det här var så länge sen nu och kan inte riktigt redogöra för hur jag landade i det namn jag har.

Edit: Men det var ett annat regnunmer jag sökte på.
Okej, vilket namn tänker du på? Reg nr? Skicka gärna PM om du inte vill skriva ut det här. Mannen ovan är hantverkaren som är med i dokumentären, även transiten.
Senast redigerad av ppd 2025-12-10 kl. 23:51.
Citera
2025-12-14, 12:42
Medlem
När jag såg dokumentären på SVT så fastnade jag för att ingen vågade prata om vad som har hänt, varför är det så? Det fanns några ungdomar som gick på högstadiet som är dömda för våldsbrott och har nazistiska åsikter. Vad heter dessa personer, bor de kvar i Strömsund?
Citera
2025-12-15, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppd
Hantverkaren heter M*ts Rol*nd M*ttsson, född 1956 och bor i Bräcke.
*= a

Regnr på den vita transit skåpbilen är BHD269.
Jag rättar mig själv då jag blandade ihop bussarna. Den vita transiten som var med i dokumentären har regnr JSE505. Dock är initialer på rörmokaren fortfarande R.M.

M*ts Fj*ll från Föllinge har nämligen ägt båda transit bussarna varpå han har kvar den som är med i dokumentären.
*=a
*=e
Citera
2025-12-23, 09:18
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
När jag såg dokumentären på SVT så fastnade jag för att ingen vågade prata om vad som har hänt, varför är det så? Det fanns några ungdomar som gick på högstadiet som är dömda för våldsbrott och har nazistiska åsikter. Vad heter dessa personer, bor de kvar i Strömsund?
Man la locket på.
Tv programmet skapades inte för att lösa fallet.
Mer som en ursäkt åt familjen.

Jag gissar att dom anser det för skadligt för hela samhället att lösa fallet och tvingas straffa alla som är involverade i detta.
Citera
2026-01-10, 01:18
Medlem
Citat:
Vad vill du veta? Det finns redan gott om information om detta längre bak i tråden, men här är ett axplock.

Det tog för övrigt sju år för polisen att förhöra Sebastian.

Du kan läsa mer om SL här numera Ian Ljung:
(FB) Två svenskar misstänks för mord på Maksim Schantz i Thailand (2011-08-02)
Citera
2026-01-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KajHansson
Menar du inte Pablo Douskos Alarcon som hittades i Ångermanälven? Podden heter ”minns du Pablo”
Ja, vart hittar man dom avsnitten?
Var 3 stycken. Och dom var intressant.
Är väl betalvägg bakom?
Citera
2026-01-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Ja, vart hittar man dom avsnitten?
Var 3 stycken. Och dom var intressant.
Är väl betalvägg bakom?

Naudio dox har alla fyra avsnitten