2025-04-02, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms.Pineapplepizza
Jag har! Fick frågor om vilka 3 allmänna- och förvaltningsdomstolar det finns, om jag kunde ge något exempel på en specialdomstol, ge exempel på vilka typer av mål som kan tas upp i respektive domstol, hur man skriver ett testamente och vad skillnaden kan bli i arvsfrågor om det finns kontra inte finns ett testamente, vem är vårdnadshavare vid separation när man är gift kontra sambos, något om ångerrätt och vilka skyldigheter köparen har vid husköp samt vem bär ansvaret vid dolda fel. Har även ett vagt minne av att jag skulle rabbla hur en lag blir till men osäker på om jag förväxlar det med en annan kurs.
Underbart! Tackar så mycket
Citera
2025-04-16, 19:29
Medlem
Någon som läst svenska 2 och haft muntliga examinationen? Undrar lite vad som väntar, måste man kunna alla författare från alla epoker? Mycket att ta in...
Citera
2025-04-21, 15:08
Medlem
Hej! Någon som har gjort prövning i Svenska 3 och skulle vilja berätta hur prövningen är utformad?
Tack!
Citera
2025-04-28, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Lite sent svarat men har gjort denna kurs förra året så behöver du hjälp fortf så hojta till
hade osså behövt hjälp
Citera
2025-05-05, 18:53
Medlem
Svenska 3 Prövning Hermods

Hej!

Som rubriken lyder, är det någon som har gjort prövning i Svenska 3 genom Hermods som skulle vilja berätta hur prövningsdelen på plats (skriftliga provet) är utformad? Det finns ingen information om provet.

Tacksam för hjälp!
Citera
2025-05-05, 21:02
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Tråd inklistrad.

Mod.
Citera
2025-05-05, 21:05
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Trådar om Hermods sammanfogade.

Mod.
Citera
2025-07-15, 16:40
Medlem
Någon som har gjort Muntlig examination i,

-Privatjuridik
-Artificiell intelligens 1
-Internationella relationer

Och villka frågor dom ställer?
Citera
2025-09-18, 17:37
Avslutad
Hej! Jag funderar på att läsa en kurs via Hermods och undrar hur upplägget ser ut. Har de obligatoriska lektioner som sker live via Google Meet, eller är det mest videoklipp som man kan titta på när som helst under dygnet? Jag försöker planera min tid och vill veta hur flexibel undervisningen är. Någon som har erfarenhet?
Citera
2025-11-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unhinge-Maternal
Hej! Jag funderar på att läsa en kurs via Hermods och undrar hur upplägget ser ut. Har de obligatoriska lektioner som sker live via Google Meet, eller är det mest videoklipp som man kan titta på när som helst under dygnet? Jag försöker planera min tid och vill veta hur flexibel undervisningen är. Någon som har erfarenhet?

Shit denhär tråden har verkligen dött ut..
Trist! Du kanske fått svar på annat håll men om inte:

Hermods skrotade sin plattform Novo (ligger nu på Omiway) i somras när GY25 infördes och ändrade en del i upplägget.

Det är inga videolektioner varken inspelade eller live. Lektioner i text finns i kursen om man vill läsa.
Däremot har man (minst 2) "bedömningsmöten" i form av videosamtal.
Ena är en förhör någonstans i mitten och det andra är examinationen vid kursslut.

Och för er som är bekanta med Novo -upplägget;

Det är fortfarande ca 4 moduler med en tillhörande uppdrag kallas nu lärarbedömd inlämningsuppgift.

Studieguiden är uppdelad och kallas nu "Lektioner"

Alla gamla "uppdrag" som postas här tidigare
har nu faktiskt bytts ut efter alla år
Citera
2026-01-16, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anononym-bitch
Kan vara för sent men att ha uppgifternas dokument nära till hands är värt det då han frågade relaterat till det, han var också rätt skön snackade verkligen om lite allt möjligt med honom kan vara annat för andra så klart

Jag hade Daniel Tamras på en kurs och fick E på alla uppgifter. Sedan var han sjuk eller ledig men hade en ersättare under 2 veckor. Av honom fick jag A på muntlig genomgång och A-C på lagrapporter och uppgifter. Så fort jag fick tillbaka Tamras var det direkt tillbaka till E och ingen återkoppling. Måste gjort honom något i ett tidigare liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in