2025-11-19, 15:57
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Har ätit där ett par gånger nu och det är inte dåligt, men det finns inget där som direkt lockar. Man kan få bättre saker till bättre pris på andra ställen. Det här är nog mer ett ställe dit man går om man är ett fan av Roy och vill vara en del av hans youtube community.

Så kan det förhålla sig, så klart. Dock undrar man ju om stället kommer överleva med det begränsade och nischade utbudet när entusiasmen kring Roys tub lagt sig, särskilt då allt även är överprisat?
Citera
2025-11-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Så kan det förhålla sig, så klart. Dock undrar man ju om stället kommer överleva med det begränsade och nischade utbudet när entusiasmen kring Roys tub lagt sig, särskilt då allt även är överprisat?

Nej troligtvis inte. Problemet är att det är för dyrt (antagligen för att det finns massa investerare i bakgrunden som vill ha en slant), hade det varit lite billigare så hade han antagligen kunnat få dit folk som bara ville ha en bit mat och som var i närheten, och även dom som verkligen gillar schnitzel eftersom den är trots allt bra, men kanske inte så bra som den borde vara med det priset.
Nu tror jag det blir svårt att att locka så många casual eaters pga priset och schnitzelälskarna har trots allt flera lika bra eller bättre alternativ.
Kvar blir bra dom som vill testa stället och dom som är fans, och det kommer inte räcka. Hade stället varit billigare så hade säkert kunnat få in fler som bara vill gå till youtubekockens ställe. Men nu är det nog bara dom riktiga fansen som kommer mer än en gång.
Citera
2025-11-19, 17:06
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nej troligtvis inte. Problemet är att det är för dyrt (antagligen för att det finns massa investerare i bakgrunden som vill ha en slant), hade det varit lite billigare så hade han antagligen kunnat få dit folk som bara ville ha en bit mat och som var i närheten, och även dom som verkligen gillar schnitzel eftersom den är trots allt bra, men kanske inte så bra som den borde vara med det priset.
Nu tror jag det blir svårt att att locka så många casual eaters pga priset och schnitzelälskarna har trots allt flera lika bra eller bättre alternativ.
Kvar blir bra dom som vill testa stället och dom som är fans, och det kommer inte räcka. Hade stället varit billigare så hade säkert kunnat få in fler som bara vill gå till youtubekockens ställe. Men nu är det nog bara dom riktiga fansen som kommer mer än en gång.

Väl formulerat. Kunde inte ha sagt det bättre själv. Vill han överleva i längden, får han nog vackert vidga sin meny, av både mat och dryck. Lokalen och läget är det som sagt inget större fel på heller. Men frågan är om han mäktar med hyran när hypen avstannat, den lär jag även höjas årligen. Jag tvivlar.
Citera
2025-11-19, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Väl formulerat. Kunde inte ha sagt det bättre själv. Vill han överleva i längden, får han nog vackert vidga sin meny, av både mat och dryck. Lokalen och läget är det som sagt inget större fel på heller. Men frågan är om han mäktar med hyran när hypen avstannat, den lär jag även höjas årligen. Jag tvivlar.

Främsta problemet är väl att han gjorde det så lyxigt. Hade han gjort det enklare hade han nog kunnat haft bättre priser och större utbud. Men då är väl problemet att det måste vara dyrt för att kunna få in pengar till investerarna.
Citera
2026-01-15, 11:06
Medlem
Hur ser kalkylen ut för en sån här restaurang med investeringar och vad kostar det att bygga om en restaurang helt från grunden? Har följt Roy en del på youtube men aldrig besökt restaurangen och det ser ju onekligen ut som att det var ett dyrt bygge (går ju även att förstå genom att läsa denna tråd).

Ninos verkar åtminstone dra in en del pengar genom BAP som kunnat finansiera delar av det här, men har man tagit in fler investerare? Roy verkar ju heller inte sitta i styrelsen för Dersch när man kollar allabolag och har Roy haft något kapital att gå in med i bolaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in