2026-01-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
När jag är i Berlin eller Hamburg för jobbet handlar jag där och tar med mig ett halvkilo - det är i princip en årsförbrukning för mig. Annars tycker jag det är samma priser som hemma - i Danmark och England på grund av valutakursen.

Okej där ser man.

Om du hade en laddad pistol mot huvudet, och du var tvungen att välja din absolut favoritpiptobak, vilken hade du, och alla andra piprökare här,valt?

Dark Birds eye för mig.

Min favoritpiptobak:

Gawith Hoggarts Dark Bird Eye

100% Virginia. Riktigt nikotinstark. I huvudsak rakt på sak, rejäl tobakssmak. Rökig, något pepprig, med en del sötma. Lättrökt. Från förra sidan. Då jag försöker få svar om frågan hoppas jag den blir aktuell ett tag.

Inte rökt den på +10 år. Ska se om den går att beställa.
Senast redigerad av Flashbackwards 2026-01-12 kl. 11:48.
Citera
2026-01-12, 12:10
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Okej där ser man.

Om du hade en laddad pistol mot huvudet, och du var tvungen att välja din absolut favoritpiptobak, vilken hade du, och alla andra piprökare här,valt?

Dark Birds eye för mig.

Min favoritpiptobak:

Gawith Hoggarts Dark Bird Eye

100% Virginia. Riktigt nikotinstark. I huvudsak rakt på sak, rejäl tobakssmak. Rökig, något pepprig, med en del sötma. Lättrökt. Från förra sidan. Då jag försöker få svar om frågan hoppas jag den blir aktuell ett tag.

Inte rökt den på +10 år. Ska se om den går att beställa.

Då hade jag sagt till tomten med pistolen,"Eat shit, dickhead, den hemligheten följer mig i graven!"

Eller, nä, det hade jag nog inte gjort...
Men en favorittobak kan vara olika saker. Danska My Own Blend Blue Queen men en klart ton av latakia är den godaste tobak jag rökt, alla kategorier. Det blir alltid en burk när jag är i Köpenhamn. Sedan vill jag ofta röka en lite mildare tobak och då finns många favoriter. J.B. Perique är en blandning från J.J. Fox i London med virginia och en ton av perique som är min nuvarande favorit bland milda blandningar, men den jag alltid återvänder till är ändå Old Gowrie som jag köper i större burkar i Tyskland. Så ska man gå på vad som rökts mest i min pipa genom åren så är det den.
Citera
2026-01-12, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Då hade jag sagt till tomten med pistolen,"Eat shit, dickhead, den hemligheten följer mig i graven!"

Eller, nä, det hade jag nog inte gjort...
Men en favorittobak kan vara olika saker. Danska My Own Blend Blue Queen men en klart ton av latakia är den godaste tobak jag rökt, alla kategorier. Det blir alltid en burk när jag är i Köpenhamn. Sedan vill jag ofta röka en lite mildare tobak och då finns många favoriter. J.B. Perique är en blandning från J.J. Fox i London med virginia och en ton av perique som är min nuvarande favorit bland milda blandningar, men den jag alltid återvänder till är ändå Old Gowrie som jag köper i större burkar i Tyskland. Så ska man gå på vad som rökts mest i min pipa genom åren så är det den.

Ska läsa på om Old Gowrie!
Citera
2026-01-13, 16:59
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Ska läsa på om Old Gowrie!
Jag sticker ut hakan och påstår att Old Gowrie är en varmluftupplevelse, men då gillar jag iofs lite starkare blandningar...
Citera
2026-01-13, 20:41
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag sticker ut hakan och påstår att Old Gowrie är en varmluftupplevelse, men då gillar jag iofs lite starkare blandningar...

Jag förstår vad du menar och jag skrev också att My Own Blend Blue Queen är den godaste tobak jag någonsin rökt och den upplevelsen har jag varje gång jag köpt en ny burk. Men som vardagstobak vill jag ha något snällare.

Sedan finns det tobak som är för mesig också för mig, som Aylesbury Golden Supreme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in