Citat:
Ursprungligen postat av
MundoAzul
Ronny måste ju sluta tro på att han kommer få speltid, oavsett prestation han står för när chansen väl kommer. Spelar ingen roll hur bra han gör det, klubben har knappt investerat i honom ekonomiskt eller tidsmässigt så där kommer andra spelare alltid gå före.
Sök dig bort till en annan klubb nu, Bagge! Karriären går fortfarande att rädda, för syns att han har kapacitet.
Han används som en rotationsspelare i barcelona i sin första säsong där som 19/20 åring, då han kommer ifrån en långtidsskada. Jag tycker det är betydligt mer än vad jag förväntade mig. Då nyheten kom så tyckte jag som du att han skulle ha gått till en lite mer lagom stor klubb, för jag trodde inte han skulle vara en seriös del av truppen, kanske få något inhopp i cupen typ. Även om det kanske är som du säger, så är barcelona ett skyltfönster som få andra klubbar är, så prestera han bra där så kommer nästan garanterat många andra bra klubbar vilja ha honom.
Han spelar än så länge ungefär lika mycket Larsson gjorde då han var i barcelona, och det gör han som 19/20 åring.