Citat:
Ursprungligen postat av
Vintageman
De ser ut som sina män, har ni inte märkt det?
Vad beror det på?
Jag tänker på plusmannen, måste ju var obligatoriskt med släckt om man ska sätta på en sån människa.
Hur ser deras män på det? Tycker de om att sina kvinnor ser 0 % kvinnliga ut. Män tänder ju på kvinnor och feminina tjejer, tjejer som tar hand om sitt utseende, kanske sminkar sig då och då, längre hår föredrar nog de flesta män, eller att man håller sin figur i form.
Jag ser dessa människor mer på vänstersidan av Sverige, borgare är annorlunda, där är det nästan alltid långt hår, lite mer smink om en person skulle känna för det. Och att man klär sig mer kvinnligt.
På sossesidan är det helt dött? Är det för att man ska vara redo hela tiden att jobba för allmännyttan? Proletariatet? Kavla upp ärmarna och riktiga visa att man duger, att man inte är rädd för att mjölka kon, backa brödet osv.?
I Polen, Ungern, Grekland, Italien, England, Ukraina, Thailand, Frankrike, Finland, USA är det inte såhär.
Har det att göra med den kollektivism och de "värderingar" som Socialdemokratin medförde?
Tanter är tanter, oavsett var de finns - liksom gubbar är gubbar varhelst de finns. Du nämner USA, och där är variationerna milsvida mellan rurala Kentucky och centrala NYC - du kan väl ändå inte hävda att det finns en nivå av tanter/gubbar i något land? Thaitanter ser ut som alla tanter i Hua Hin och indonesiska gubbar ser ut som alla gubbar i Yogyakarta.
Den stora skillnaden är individuell, men det finns ofta större variationer mellan småstad och storstad än mellan småstäder. Bristen på mångfald i en by på landet leder till att man kan härleda allas frisyrer till någon av de två frisörerna i byn, medan en större ort som Stockholm åtminstone möjliggör lite mer individualism.
Jag kan inte svara på varför vissa människor väljer att se ut som skamklippta luffare, medan andra försöker se ut som att de flanerar på Via Condotti - det har väl med hur man värderar yta ovh vad man är intresserad av. Själv finner jag ofta att folk som strävar efter att projicera en fin yta ofta är ganska ointressanta, medan man kan hitta riktiga pärlor bland de som ser ut som luffare.
Men jag håller med om att det ibland är svårt att föreställa sig att vissa par som man ser ute på stan skulle ha något vidare sexliv - men kanske är de nöjda så?