2026-01-13, 13:25
Medlem
De ser ut som sina män, har ni inte märkt det?

Vad beror det på?

Jag tänker på plusmannen, måste ju var obligatoriskt med släckt om man ska sätta på en sån människa.

Hur ser deras män på det? Tycker de om att sina kvinnor ser 0 % kvinnliga ut. Män tänder ju på kvinnor och feminina tjejer, tjejer som tar hand om sitt utseende, kanske sminkar sig då och då, längre hår föredrar nog de flesta män, eller att man håller sin figur i form.

Jag ser dessa människor mer på vänstersidan av Sverige, borgare är annorlunda, där är det nästan alltid långt hår, lite mer smink om en person skulle känna för det. Och att man klär sig mer kvinnligt.

På sossesidan är det helt dött? Är det för att man ska vara redo hela tiden att jobba för allmännyttan? Proletariatet? Kavla upp ärmarna och riktiga visa att man duger, att man inte är rädd för att mjölka kon, backa brödet osv.?

I Polen, Ungern, Grekland, Italien, England, Ukraina, Thailand, Frankrike, Finland, USA är det inte såhär.

Har det att göra med den kollektivism och de "värderingar" som Socialdemokratin medförde?
Citera
2026-01-13, 13:27
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman

Vad beror det på?

Jag tänker på plusmannen, måste ju var obligatoriskt med släckt om man ska sätta på en sån människa.

Hur ser deras män på det? Tycker de om att sina kvinnor ser 0 % kvinnliga ut. Män tänder ju på kvinnor och feminina tjejer, tjejer som tar hand om sitt utseende, kanske sminkar sig då och då, längre hår föredrar nog de flesta män, eller att man håller sin figur i form.

Jag ser dessa människor mer på vänstersidan av Sverige, borgare är annorlunda, där är det nästan alltid långt hår, lite mer smink om en person skulle känna för det. Och att man klär sig mer kvinnligt.

På sossesidan är det helt dött? Är det för att man ska vara redo hela tiden att jobba för allmännyttan? Proletariatet? Kavla upp ärmarna och riktiga visa att man duger, att man inte är rädd för att mjölka kon, backa brödet osv.?

I Polen, Ungern, Grekland, Italien, England, Ukraina, Thailand, Frankrike, Finland, USA är det inte såhär.

Har det att göra med den kollektivism och de "värderingar" som Socialdemokratin medförde?

Hur gamla kvinnor syftar du på?
Citera
2026-01-13, 13:29
Medlem
Många kvinnor känner nog inte att man tjänar på att snygga till sig, dels att man kanske inte är så snygg till att börja med att det inte gör någon större skillnad. Kvinnor kan också få oönskad uppmärksamhet från män och hat från andra kvinnor som ser en som ett hot.

Framförallt handlar det nog mest om att kvinnorna har fullt upp med allt annat och inte är så intresserad av att locka till sig någon ny man.
Citera
2026-01-13, 13:39
Medlem
Glostrups avatar
Citat:

Vad beror det på?

Tanter är tanter, oavsett var de finns - liksom gubbar är gubbar varhelst de finns. Du nämner USA, och där är variationerna milsvida mellan rurala Kentucky och centrala NYC - du kan väl ändå inte hävda att det finns en nivå av tanter/gubbar i något land? Thaitanter ser ut som alla tanter i Hua Hin och indonesiska gubbar ser ut som alla gubbar i Yogyakarta.

Den stora skillnaden är individuell, men det finns ofta större variationer mellan småstad och storstad än mellan småstäder. Bristen på mångfald i en by på landet leder till att man kan härleda allas frisyrer till någon av de två frisörerna i byn, medan en större ort som Stockholm åtminstone möjliggör lite mer individualism.

Jag kan inte svara på varför vissa människor väljer att se ut som skamklippta luffare, medan andra försöker se ut som att de flanerar på Via Condotti - det har väl med hur man värderar yta ovh vad man är intresserad av. Själv finner jag ofta att folk som strävar efter att projicera en fin yta ofta är ganska ointressanta, medan man kan hitta riktiga pärlor bland de som ser ut som luffare.

Men jag håller med om att det ibland är svårt att föreställa sig att vissa par som man ser ute på stan skulle ha något vidare sexliv - men kanske är de nöjda så?
Citera
2026-01-13, 13:49
Medlem
Apologs avatar
Det finns viss genetik i det hela eller vad vi förväntar oss av genetiken i termer av kön.

I Asien är männen rätt lika kvinnorna i ansiktsdrag och i Afrika råder en viss neutralitet mellan män och kvinnors ansikten. Men delar av detta är också att vi av en viss typ har lättare att generalisera andras utseenden. De snappar lättare upp sina transor än vad vi gör (och omvänt).

Skandinavers trubbiga ansikten med dess haka, kindben och panna går igen både hos männen och kvinnorna. Det tråkiga är snarare extremer där svenska kvinnor viker sig för en ryssnäsa och negressrumpa.
Citera
2026-01-13, 14:20
Medlem
Raddigibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Många kvinnor känner nog inte att man tjänar på att snygga till sig, dels att man kanske inte är så snygg till att börja med att det inte gör någon större skillnad. Kvinnor kan också få oönskad uppmärksamhet från män och hat från andra kvinnor som ser en som ett hot.

Det har med deras ruttna attityd att göra med, men sen rationaliserar de att det måste ha o göra med att de är snygga.

Vem fan stör sig på en vänlig, kärleksfull, artig, ärlig, arbetsam, snygg och vacker människa?
Senast redigerad av Raddigibollen 2026-01-13 kl. 14:23.
Citera
2026-01-13, 14:36
Medlem
Blaskas avatar
Frågan är väl oftast hur deras partners ser ut. Ser gubbarna ut som skit gör tanterna likadant.
Citera
2026-01-13, 14:47
Medlem
Onanikrems avatar
Jag gillar min tant, kort pagefrilla, något för rund för att vara hälsosamt men så blir det med åren. Inga tatueringar, fillers eller silicon, minimalt med makeup. Jag gillar henne och går igång på henne.

Tatueringar är det fulaste jag vet på kvinnor!
Senast redigerad av Onanikrem 2026-01-13 kl. 14:51.
Citera
2026-01-13, 14:56
Medlem
Citat:

Vad beror det på?

Naturen är intelligent, det är inte meningen att man ska sätta på kvinnor som blivit infertila, därför blir de oattraktiva
Citera
2026-01-13, 15:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Naturen är intelligent, det är inte meningen att man ska sätta på kvinnor som blivit infertila, därför blir de oattraktiva
Sant. Naturen har även gjort det så att hormonerna som gör oss manligare och kvinnligare försvinner. Därför börjar vi likna varandra.
Citera
2026-01-13, 15:11
Avstängd
kyrkstockens avatar
Vad plusmannen?

Svenska kvinnor klipper håret kort och klär sig i kostym. Det går inte att komma ifrån.

Det bidrar till den maskulina looken. Jämför tex svenska och amerikanska journalister. I USA har kvinnorna kommit längre inom alla områden. I alla fall spetsen (om kollektivet kommit längre vet jag inte). De kan ändå se ut som kvinnor.
Citera
2026-01-13, 15:16
Medlem
Alla människor är inte vackra, rätt få är det faktiskt. Alla har dock något som är vackert så det är jämnt fördelat.

Men vad jag stör mig mest på i trådar som den här är att unga människor tycker att äldre människor är så fula, mycket på grund av åldern. Alla som har lite vett i skallen inser att den lena barnrumpe-huden är unga människors förunnat, sedan är inte ansiktet barnrumpelent längre.

Alla blir äldre och håller man på och stör sig på ålderstecknen och på äldre, då skapar man ju bara ett helvete för sig själv sedan när man själv blir äldre.

Bättre respektera att alla lever i olika faser av livet och att det finns en naturlighet i det.

Till slut så blir vi maskmat alllihopa om vi nu inte väljer att bli kremerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in