2026-01-12, 12:09
Medlem
Hallå hallå

Jag kan cirka ingenting om gitarrer. Jag ska sälja min elgitarr som jag köpte för cirka 10 år sedan, och det är en basic Fender nybörjargitarr. La ut den på marketplace för 500 spänn och fick supersnabbt flera gubbar som skrev och sa att de köper den direkt. Gissar att jag lagt ut den för lågt? Gissar även att den inte är värd SUPERmycket mer, men behöver råd gällande vad jag ska lägga ut den för!

Detta är lite av infon jag får fram genom Fenders serienummersökning:
"Item shown: Stop Dreaming, Start Playing!™ Set: Affinity Series® Strat with Fender Frontman 10G Amp, Rosewood Fingerboard, Black, 230V EU
Model #: 0301612606
Case/Gib Bag: Included: Gig Bag"

Annan info:
År 2012
Made in Indonesia
Den är lite repad osv.

Tack!
Citera
2026-01-12, 12:56
Medlem
Brukar finnas ganska många på blocket, kolla där. Brukar ligga på ett par, tre tusenlappar.
Citera
2026-01-12, 17:00
Medlem
ReflektivInsikts avatar
100 lax minst.
Citera
2026-01-12, 18:22
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blas
Hallå hallå

Jag kan cirka ingenting om gitarrer. Jag ska sälja min elgitarr som jag köpte för cirka 10 år sedan, och det är en basic Fender nybörjargitarr. La ut den på marketplace för 500 spänn och fick supersnabbt flera gubbar som skrev och sa att de köper den direkt. Gissar att jag lagt ut den för lågt? Gissar även att den inte är värd SUPERmycket mer, men behöver råd gällande vad jag ska lägga ut den för!

Detta är lite av infon jag får fram genom Fenders serienummersökning:
"Item shown: Stop Dreaming, Start Playing!™ Set: Affinity Series® Strat with Fender Frontman 10G Amp, Rosewood Fingerboard, Black, 230V EU
Model #: 0301612606
Case/Gib Bag: Included: Gig Bag"

Annan info:
År 2012
Made in Indonesia
Den är lite repad osv.

Tack!

500kr är i sin ordning.
ny med stärkare 1500:-

beg med stärkare 1000kr
Citera
2026-01-12, 21:14
Medlem
I rubriken står det att det är en sqire, i texten verkar det vara en fender?!??
Stor prisskillnad!
Citera
2026-01-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easydor
I rubriken står det att det är en sqire, i texten verkar det vara en fender?!??
Stor prisskillnad!

Det är en Squier by Fender! Eller är det de du undrar?
Om man googlar "Stop Dreaming, Start Playing!™ Set: Affinity Series® Strat with Fender Frontman 10G Amp, Rosewood Fingerboard, Black, 230V EU" så får man upp hur setet ser ut, vet inte om det hjälper, men ja.
Citera
2026-01-12, 22:16
Medlem
Ok. "Fender" =dyrt, "squier" =billigare.
"Fender" är ett fint kvalitetsmärke, "Squier" är deras billighetsalternativ. Du kan gå in på "thomann.de" & leta reda på din modell & kolla vad den kostar ny, & kolla, som sagt Blocke & se vad dom ligger på som begagnade.
Citera
2026-01-13, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easydor
Ok. "Fender" =dyrt, "squier" =billigare.
"Fender" är ett fint kvalitetsmärke, "Squier" är deras billighetsalternativ. Du kan gå in på "thomann.de" & leta reda på din modell & kolla vad den kostar ny, & kolla, som sagt Blocke & se vad dom ligger på som begagnade.

Ah, tack! Verkar som de ligger runt 3000 nya utan amp. Kanske 1000 blir rimligt med allt då?
Har försökt kika begagnat men det ligger typ inga ute!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in