2026-01-10, 21:56
Medlem
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/0pKnaB/hockeykillarnas-karlek-ar-mer-an-spicy-bogsex-jessica-ericsson-om-heated-rivalry
Citat:
Vad som hänt: En liten kanadensisk streamingtjänst gör tv-serie av Rachel Reads grovt spicy (kod för kn***iga) romance ”Heated rivalry”. I serien följer vi hockeyspelarna Shane och Ilya på deras väg från lovande rookies till framgångsrika NHL-proffs. Med den lilla detaljen att de, från första mötet i tonåren, har sex. Tungt, svettigt sex. Allt eftersom åren går utvecklas även känslor. Förbjudna, riskabla känslor. Vi får inte! Vi kan inte! Smärtfyllda, längtande blickar.

Någon som sett detta? Vad tycker ni?
Citera
2026-01-10, 22:00
Medlem
Inget som förvånar migi hockey bögas det nog mer än man tror, vattenflaska upp i aschele å grejer.
Citera
2026-01-10, 22:03
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raina
Inget som förvånar migi hockey bögas det nog mer än man tror, vattenflaska upp i aschele å grejer.

Ska det inte vara CocaCola-flaska?
Citera
2026-01-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ska det inte vara CocaCola-flaska?
Colan har de redan hällt över sina brynjor och slickat upp. No homo
Citera
2026-01-10, 22:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Inte mig emot. Jag kan tycka som kvinna att det är lite skönt med killsex i serier. Inte porr. Men sexscener. Och kyssar. Och kärlek så klart.

Dessutom gillar jag hockey.

Hoppas den kommer hit till Sverige.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2026-01-10 kl. 22:54.
Citera
2026-01-10, 22:57
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Varför ska skitpackandet tryckas upp i ansiktet på oss? Vi lever i ett samhälle där heterosexualitet är norm och något de allra flesta kan identifiera sig med. Det kan vara vackert och lite lockande med spirande romans mellan två älskande i någon romcom. Det finns emellertid inget vackert eller lockande med citat "tungt svettigt sex" mellan två håriga bögar. Det är inget majoriteten kan identifiera sig med. Det är inte oskyldigt och pirrande. Tvärtom. Det är kladdigt och luktar bajs. Så varför tror filmmakarna att det är något massorna vill se? Ledtråd: Det tror man inte. Man har andra bakomliggande narrativ. Rövdykandet ska tryckas upp i halsen på oss på samma sätt som transorna gjort.

Den här serien kommer att ses och hyllas av the usual suspects. Andra kommer att ignorera den. Den kommer att få hälften ettor och hälften tior på IMDB. Av politiska skäl och inget annat. Som vanligt.
Citera
2026-01-10, 22:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Nu uttalar jag mig ju som kvinna. Kanske det är känsligare för killar att se bögar spela hockey och vara kära. Men jag gillar att nån vågar ta steget ut i TV-världen.

Det finns många böcker för kvinnor i USA på Amazon som handlar om killar som spelar nån sport och blir kära i varandra. Ja, killar som är bögar eller bi läser dem säkert. Men de vände sig i första hand till kvinnor.
Citera
2026-01-10, 23:41
Medlem
XtraXs avatar
Trodde det var nåt i stil med ” FaceOff: Inside the NHL” vilket jag älskade. Förstod att det var nåt helt annat vilket nog var tur.
Citera
2026-01-11, 00:17
Medlem
Gustawfhs avatar
Låter ju som Skellefteå AIK eller Malmö men kul med nya hockeyfilmer säger inte heller nej till lite "fina" scener
Citera
2026-01-11, 00:36
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustawfh
Låter ju som Skellefteå AIK eller Malmö men kul med nya hockeyfilmer säger inte heller nej till lite "fina" scener

Jorå...småländska Team Boro från lilla byn Landsbro är också en klassiker.

Citat:
Ursprungligen postat av Raina

Ja det kan du lita på.
Team Boro (Boro HC vetlanda tror jag de kallar sig idag. Pga klubben begick ganska omfattande "kreativ bokföring" som de aldrig återhämtade sig från, så det var inte bara på det sexuella planet klubben var minst sagt skum) på 90 talet var en riktig bögklubb. Tänkte direkt på Landsbro och deras homolag när jag såg den här tråden.
Är än idag förvånad inte något klivit fram och berättat om vad som pågick bland ungdomsspelarna där på 90 talet, för jag VET att det finns många som fick både villiga och en del ovilliga homoerotiska upplevelser bland högstadieeleverna som spelade.
Det viskades rejält på högstadiet

Ni vet vad jag pratar om....landsbrobor. För oss som känner till er by är er tystnad väldigt talande skall ni veta.

Men ja, det är mycket homogrejer inom ishockeyn definitivt. Det är mycket osunda homos som söker sig till hockeyvärlden.
Senast redigerad av KaninHitler 2026-01-11 kl. 00:40.
Citera
2026-01-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Inte mig emot. Jag kan tycka som kvinna att det är lite skönt med killsex i serier. Inte porr. Men sexscener. Och kyssar. Och kärlek så klart.

Dessutom gillar jag hockey.

Hoppas den kommer hit till Sverige.

Kommer till HBO den 23:e.
Citera
2026-01-11, 22:37
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Varför ska skitpackandet tryckas upp i ansiktet på oss? Vi lever i ett samhälle där heterosexualitet är norm och något de allra flesta kan identifiera sig med. Det kan vara vackert och lite lockande med spirande romans mellan två älskande i någon romcom. Det finns emellertid inget vackert eller lockande med citat "tungt svettigt sex" mellan två håriga bögar. Det är inget majoriteten kan identifiera sig med. Det är inte oskyldigt och pirrande. Tvärtom. Det är kladdigt och luktar bajs. Så varför tror filmmakarna att det är något massorna vill se? Ledtråd: Det tror man inte. Man har andra bakomliggande narrativ. Rövdykandet ska tryckas upp i halsen på oss på samma sätt som transorna gjort.

Den här serien kommer att ses och hyllas av the usual suspects. Andra kommer att ignorera den. Den kommer att få hälften ettor och hälften tior på IMDB. Av politiska skäl och inget annat. Som vanligt.

Haha. Skönt inlägg. Mitt i prick.

Jag kan inte göra annat än att hålla med dig.

Heterosexualitet är norm av en anledning och är på det stora hela mänsklighetens sanna verklighet, därmed "norm" och det normala.
Senast redigerad av -GG 2026-01-11 kl. 23:31.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in