Citat:
Ursprungligen postat av
hennevilljagknulla
Jag äger en sida där man kan ladda upp bilder precis som på tex imgur.
Ett ganska nystartat projekt och det har krånglat lite men har ändå lyckats få en del visningar på bilder.
Har inga andra användare än mig just nu eftersom det är lite saker jag måste fixa på sidan först men när jag laddat upp bild där ibland och skickat url på nåt forum eller på facebook så har jag ibland haft flera hundra visningar på en bild.
Senast igår delade jag en url/bild på ett forum och den bilden har haft 684 visningar på ca 20 timmar.
Borde väl gå att tjäna pengar på detta?
Skulle jag posta ännu fler bilder/url på facebook instagram osv så skulle jag få ännu fler visningar och trafik till min sida.
Hur gör man för att tjäna lite pengar på detta sätt?
Fixa google Adsense och släng upp några banners på din sida. Med 684 visningar kanske du tjänar 0.5kr. Så du behöver få betydligt mer besökare än så för att tjäna pengar, men det är en början iallafall.
Börja så och fokusera sedan på hur du kan få fler människor att använda din tjänst. Dvs du behöver marknadsföra din tjänst.
När du drar inte tiotusentals unika besökare per dag så kanske du kan börja kika på att hitta sponsorer som betalar dig direkt för att få synas på din sida. Det ger mer än Adsense.
Lycka till.