2025-10-24, 11:07
Avslutad
Mini/Classic konsoler har funnits ett bra tag och samma med Evercade!
Citera
2025-11-07, 14:12
Medlem
g0rygl0rys avatar
Hej

Jag har haft Evercade och Evercade VS med ett 20 tal spelkassetter, men eftersom att jag inte använder någon av dom, så sålde jag dom i våras på Tradera.

Jag har Retro-Cade som med roms på SD-Minneskort kan den spela upp spel till NES, Super Nintendo, Game Boy, Game Boy Color, Game Boy Advance, Sega Mega Drive och Neo Geo

Det var vad jag har provat på den och spelat, jag har inte fått Sega Master System, Amiga 500 eller PlayStation 1 spel till funka på den.

Jag har även dessa minidatorer från retrogames.biz

The C64 Mini som kan fyllas på med Commodore 64 spel via USB-Minne

The 400 Mini som kan spela upp Atari 400, Atari 800 och jag tror även Atari 5200 spel, jag har bara provat att lägga lite spel på den. Jag är inget Atarifan, jag gillar bara Commodore 64, Amiga 500 och gamla retrokonsoler.

The A500 kan också spela upp spel också på USB-Minne, den kan spela upp spel till Amiga 500, Amiga 600, AGA (Amiga 1200 och Aniga 4000) och Amiga CD32

Lägger man in Pandory Hack på den, så kan den spela upp det mesta som Nintendo och Sega osv, vilket jag inte har gjort.

The Spectrum kan spela upp ZX Spectrum spel på ett USB-minne

Om jag har förstått det hela rätt så fungerar dessa minidatorer med helst max 32 GB USB-Minne

Jag har läst folk som har 128 GB USB-Minne ich det fungerar, men det kan hänga sig, typ det är förstora USB-Minnen för minidatorer att leta efter spel på.

Jag har bara 8 GB och 16 GB USB-Minnen till mina minidatorer.

Jag har inte provat Retro Games VIC-20 och The C64 Maxi men dom kan nog också spela upp spel på USB-Minne.

I Juni nästa år 2026 släpps The A1200 sim är ny variant av Amiga 1200 och det finns även en svart The C64 Mini som släppes i Oktober år 2025
Citera
2026-01-08, 23:41
Medlem
Luzurs avatar
Jag tror då fan att jag ska skrapa ihop till en Commodore 64 Ultimate, har redan en TheC64 men dom är väldigt limiterad i grejer, medans den här känns skön med alla kopplingar man kan göra till original bandare, 5'25 diskdrive, cartridge, 1084 monitor osv osv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in