2026-01-07, 11:52
Medlem
forcehooks avatar
Hejsan Flashback! Mitt första inlägg här. Hoppas alla har det fint.

Nu är det så att jag har under en lång tid varit helt nykter från både drogerna och alkoholen. Insåg att det gjorde mer skada än nytta och har inga planer på att åter börja bruket igen.

Men!

Jag har alltid undrat vart de droger jag köpt faktiskt kommer ifrån. Vilka har egentligen varit med och hanterat drogerna man använder? Vilken knarkkung har varit ansvarig i de tjacket jag nyss drog i mig? Vilket land kommer drogen jag nyss köpt ifrån och hur kommer det sig att det slutade upp i just Sverige, här hos mig? Vilka länder har de troligtvis passerat innan det hamnade hos mig?

Jag kan nämligen bli rätt fascinerad när jag tänker på hur lång och slitsam process som krävts för att denna substans tillsist skulle bli brukad av mig, an random svenne på västkusten. Jag är intresserad av all er kunskap. Ge mig all info ni har (helst så detaljerat som möjligt). Allt som har med grundläggande skapandet till leveransen till den färdiga brukbara produkten, och allt däremellan. Jag hoppas ni förstår vad det är för info jag är ute efter.

Främst är jag ute efter information om LSD, Cannabis, Tjack, Kokain, Heroin osv. Alltså inte ”läkemedelsdroger”, men även det är intressant att veta vart de kommer ifrån.

Tack!
Senast redigerad av forcehook 2026-01-07 kl. 11:56.
Citera
2026-01-07, 12:07
Medlem
Connykrims avatar
Om nån satt på den faktiska infon tror du att de hade gett ut den här? Öppet? Med namn o allt ? 😅

Om du tänker fiktionellt så

Nån odlar gräs eller kokar ihop valfritt knark och säljer
Någon köper och exporterar
Nån importerar
Nån knarkar
Citera
2026-01-07, 12:29
Medlem
forcehooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Om nån satt på den faktiska infon tror du att de hade gett ut den här? Öppet? Med namn o allt ? 😅

Om du tänker fiktionellt så

Nån odlar gräs eller kokar ihop valfritt knark och säljer
Någon köper och exporterar
Nån importerar
Nån knarkar

Givetvis menar jag fiktionellt :-)

Det var en väldigt simplifierad förklaring men jag söker mer djupt än sådant. Om du vet något mer eller kan sätta ihop en mer detaljerad text åt mig så hade jag uppskattat det!
Citera
2026-01-07, 12:35
Medlem
Onanikrems avatar
Inte riktigt vad du efterfrågar förstår jag men.
Sockerbetor odlade på Gotland, i Skåne eller möjligen Danmark. Jästen framställs i Sollentuna har jag fått till mig. Vattnet kommer från Klarälven men renas innan det kommer till min kran.

Därifrån min drog kommer ifrån, hanterats av män och kvinnor i vita kläder innan det kommer till mig. Jag har svarta kläder och förädlar varorna till en drog.
Citera
2026-01-07, 13:32
Medlem
forcehooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Inte riktigt vad du efterfrågar förstår jag men.
Sockerbetor odlade på Gotland, i Skåne eller möjligen Danmark. Jästen framställs i Sollentuna har jag fått till mig. Vattnet kommer från Klarälven men renas innan det kommer till min kran.

Därifrån min drog kommer ifrån, hanterats av män och kvinnor i vita kläder innan det kommer till mig. Jag har svarta kläder och förädlar varorna till en drog.

Hur får du tag på ingredienserna från människorna i de vita kläderna, och vilket syfte måste det hanteras av dom innan det kommer till dig? Och hur får du ut det färdiga bakverket till konsumenten?
Citera
2026-01-07, 14:59
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forcehook
Främst är jag ute efter information om LSD, Cannabis, Tjack, Kokain, Heroin osv. Alltså inte ”läkemedelsdroger”, men även det är intressant att veta vart de kommer ifrån.

Hur väl låten Opium med Sabotage stämmer överens med verkligheten låter jag vara osagt, men de är nog inte helt ute och cyklar: YT Sabotage - Opium
Senast redigerad av KlasLund 2026-01-07 kl. 15:54.
Citera
2026-01-07, 15:41
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=85vK5K_Xqxg&list=RD85vK5K_Xqxg&start_radio =1&pp=ygUnaW1tb3J0YWwgdGVjaG5pcXVlIHBlcnV2aWFuIGNv a2UgbHlyaWNzoAcB0gcJCU0KAYcqIYzv
Citera
2026-01-07, 22:15
Medlem
Bra trådstart, det intresserar mig mycket med.

LSD är den jag finner mest intressant just då eftersom det är enormt potent att det endast behövs ett få antal kemister för att förse hela planetens efterfrågan. Om man ser på dokumentärer så verkar det endast vara några få extremt sofistikerade kemister i världen som producerar LSD. Lite Breaking Bad känsla kan man säga. Men när jag pratat med de som sitter närmare kedjan så verkar det vara lite som de flesta andra drogerna; det är någon hippie/nörd/hobby kemist/"pundare" som tillverkar det i sin källare. Vilken utav dessa som är mest sann vet jag inte. Kanske båda.

Sen så säljs (av kemisten) LSD:n till en väldigt liten krets, kanske då som rent pulver eller i flaskor. Den personen säljer antingen vidare flaskorna eller droppar LSD på de välkända blotterpappret. Vilka dessa personer är vet jag inte. Gissar på lite flummigt folk. Nästa person som köper arken med blottets liknar mer en langare. Sen om den här personen säljer till folk på gatan eller andra langare vet jag inte, båda förekommer nog. Iallafall, från anekdoter så verkar dessa langare vara personer som har svårt att hålla ett jobb och vill leva fria utan att vara (moraliskt sett) kriminell. Många upplever LSD nästan som en gåva och känner därför att det är okej att sprida vidare.

Svamp odlas främst lokalt, så om du köper svamp på gatan är chansen ganska stor att den inte odlades så många städer bort.

Tycker den psykedeliska marknaden är rätt så intressant eftersom den är hyfsat liten och därmed lite bortglömd av gängen. Helt annan 'kultur' skulle jag säga, men nu är det mest psykedeliska jag kan mest om.

Heroin kommer antingen från lager efter Afghanistan slutade, eller nu Asien (kan jag tänka mig) då det är de som producerar mest heroin just nu.

De drogerna som kommer från växtriket görs antingen av bönderna själva och sedan säljs till smugglare (så var det i Afghanistan), eller så är det kriminella gäng som styr över bönderna att odla det (förekommer mycket i Sydamerika med kokainet).

Kokainet har nog den mest spännande resan skulle jag gissa på. Hela vägen från Sydamerika till lilla hit.

Anledningen till att det just hamnar här skulle jag tro är just för att det är en marknad att fylla, så det finns pengar att tjäna även här.

Mina inlägg blir lätt en del svammel, men tro mig när jag säger att jag är nykter vid skrivande stund. Finns säkert en hål i den informationen jag har gett ut så bara kul om ni kommer med rättelser.

Allt väl, grodan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in