2026-01-06, 21:59
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Nu riskerar jag trampa på tår men är det bara jag som är lite less på magdans? Varför förekommer det fortfarande magdans på teve och tillställningar? Förvisso är det sällan man ser det inte lika ofta på teve nu, sedan Turkiet lämnade Eurovisionen 2013, men ändå begriper jag inte fascinationen runt magdans. Jag förstår att det var exotiskt en gång i tiden när orienten var okänt territorium, på Ragatan Christies tid och folkhemmet åt dadlar och ananas för första gången, på Hyland och Poirots tid. Men magdans idag? Tröttsamt.

Vilken imponerande kroppskontroll de har, säger den korkade publiken medan dansarna bara rör lite på höft och bröstkorg... Det är inte det minsta svårt. Svårt är det på baletten på borzoiteatern i Moskva där de har ungdomar som står på tå i timmar. Men jag är också imponerad av samtida dans som när koreograf "Benke" Rydmans Bounce-gäng gör robotrörelser till housemusik. Jag tar vad som helst om jag slipper magdans. Bespara mig!

Anses det uppeggande? Pasodoble är porrdans för mig. Dansa seriös dans istället för att larva er!
Citera
2026-01-06, 22:26
Medlem
- Det heter Bolshoi-teatern

- Bounce la ner sin verksamhet 2010

- Magdans är ett icke-problem år 2026. Senast det visades på SVT var 2012
Senast redigerad av PatricHbg 2026-01-06 kl. 22:28.
Citera
2026-01-06, 23:01
Medlem
Tycker det är magdans nästan varenda jävla kväll på tv4. Orkar inte heller se skiten.
Det passar inte i ett civiliserat land.
Tur att TV4 snart försvinner som marksänd kanal, det är väl dom tekniskt handikappade som fortfarande ser på tv med gammaldags antenn, som sitter o glor på den eviga magdansen vareviga jäkla kväll framför dumburken.

Otroligt låg nivå, pizza, dammsugare, öl o,se Bingolotto o magdans.
Nej tacka vet jag när Leif ”Loket” Larsson va programledare, då var det ingen magdans.
Citera
2026-01-06, 23:07
Medlem
barbabushs avatar
Påminner om när man träffar en pensionär och förväntar sig uråldrig visdom. Sen skrapar man på ytan och inser att det bara är en sopa som inte dött än och den inte har några kloka lärdomar.
Pantomim, jojkande och svartvita komedier är andra exempel. Försök inte lura mig att respektera skiten bara för den funnits länge!

Minns dock att jag var i Egypten som pojkvasker och blev kåt av en magdansös. Du är uppenbarligen inte målgruppen, bara en kvinna eller brutal bög skulle kalla pasodoble för "porrdans".
Citera
2026-01-06, 23:29
Medlem
Apologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbabush
Påminner om när man träffar en pensionär och förväntar sig uråldrig visdom. Sen skrapar man på ytan och inser att det bara är en sopa som inte dött än och den inte har några kloka lärdomar.
Pantomim, jojkande och svartvita komedier är andra exempel. Försök inte lura mig att respektera skiten bara för den funnits länge!

Minns dock att jag var i Egypten som pojkvasker och blev kåt av en magdansös. Du är uppenbarligen inte målgruppen, bara en kvinna eller brutal bög skulle kalla pasodoble för "porrdans".
...eller som klagar på de samhällsförödande swingpjattarna och nalensnajdarna... men tänk att alla våra "vågade" ting kommer att vandra samma väg... en dag kommer en generation att skratta åt vår "vågade" porr och onlyfans... de ser oss som en vrålkåt taliban i gardinbutik.
Citera
2026-01-07, 01:56
Medlem
barbabushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apolog
...eller som klagar på de samhällsförödande swingpjattarna och nalensnajdarna... men tänk att alla våra "vågade" ting kommer att vandra samma väg... en dag kommer en generation att skratta åt vår "vågade" porr och onlyfans... de ser oss som en vrålkåt taliban i gardinbutik.
Det är inte givet. Porr är vanligare, men själva är dagens människor rätt pryda. Förr sprang kvinnor runt topless, slavar såldes för sex, kungar hade 11-åriga fruar, både gamla greker och samurajer hade små pojkar.
Hade en bok om erotisk konsthistoria och det var särade stjärthål, gangbangs och djursex..

Samma med våld: mer i media, men riktigt våld är folk känsligare för än nånsin. Gladiatorspel och offentliga avrättningar finns knappt längre, för 300 år sen anordnades orgier där man söp och knullade medan man såg folk bli torterade. Ett par generationer sen hade alla grabbar slagsmål på skolgården.

Nu kräver folk att veta att det är tryggt och harmlöst, för att kunna tolerera våld och perversioner...
Citera
2026-01-07, 08:34
Medlem
Jofs avatar
Låt araberna kåta upp sig på magdans.
Det skadar inte oss.
Citera
2026-01-07, 12:21
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Aldrig fattat grejen med magdans. Är ju både vuxna, barn, smala och feta som håller på med sånt. Inget speciellt liksom att se tjejer dansa med enbart mellandelen av kroppen med en massa kedjor omkring sig samtidigt som de går runt och viftar med armarna 😆
Citera
2026-01-07, 14:29
Medlem
Europes avatar
Jag måste erkänna att inte heller jag har förstått förtjusningen med det, och då brukar jag ändå uppskatta att se kvinnor dansa. Att se Svansjön var mer min melodi. Kanske är det en kulturell grej, jag vet inte.
Citera
2026-01-07, 21:33
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Большой transkriberas olika i olika språk. Bolshoi på engelska, men bolsjoj på svenska.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bolsjojteatern
Citera
2026-01-07, 22:12
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

- Bounce la ner sin verksamhet 2010

- Magdans är ett icke-problem år 2026. Senast det visades på SVT var 2012
Jag såg det 2012. Var det så länge sedan? Hoppas det kommer igen snart.
Mycket
Citera
2026-01-08, 01:15
Medlem
Transkalles avatar
Magdans är kvinnoförnedrande. Världen behöver mer sunda värderingar som detta tex
https://www.youtube.com/watch?v=BgUstrmJzyc
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in