'Vi hade iallafall tur med vädret IGEN' med hedrande 3.9 på IMDB
Göta Kanal II med betyget 3.0 och del III med fantastiska 2.4
Konstigt nog så gick det massor med folk till biograferna när filmerna släpptes. Även om de visste att antagligen var en flopp så skulle de bara se det.
Indiana Jones - gånger två. Första filmen är ett mästerverk som då dessvärre följdes upp av en smärre pinsam rulle. Fem år senare tog sig Spielberg i kragen och släppte trean som är något ohyggligt bra, nästan lika bra som första filmen. Dessvärre kunde det inte sluta där, de var tvungna att göra en fjärde film, en film som är så bedrövligt dålig att jag beskrivit den redan i tråden där man listar saker man stör sig på i filmer...
Håll till godo...
Spoliervarning...
Inte ett återkommande moment men ett enskilt fall som är så FRUKTANSVÄRT störande. Jag talar om den sista Indiana Jones-rullen där han överlever en atombomb genom att krypa in i ett kylskåp. Kylskåpet slungas i raketfart flera kilometer i luften och kraschlandar på hård mark och voltar ett flertal gånger innan vår allas Indiana lämnar kylskåpet helt utan en enda fraktur, han borde vara stendöd.
Radioaktiviteten då? Inga problem - han tar en dusch efteråt! Det värsta av allt är väl att testbombningen inte hade någon egentligen betydelse för handlingen, det var bara en tuff scen. Inte nog med det ställde Cate Blanchett, en talangfull skådespelerska, upp på den här smörjan och gör den plattaste rollprestationen hon någonsin kommer att så för. Men det är inte slut med det bedrövliga, Shia LaBeouf är med.
Nej, bara nej.
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Ocean's Eleven. Nu har jag inte sett Ocean's Thirteen men tvivlar på att den har mycket att tillföra serien.
Jag lovar dock att du gör rätt i att tänka om. Trilogins första film är lika fantastisk som dess uppföljare är bedrövlig, det säger jag inte emot. Däremot gäller samma fenomen för den här trilogin som med Indiana Jones (som nu är en quadrologi...) där den tredje filmen kommer tillbaka och räddar sin föregångares snedsteg, se den!
Jag tycker Beverly Hills Cop I och II är bra filmer, men trean kändes ju bara fruktansvärt fånig och överflödig. En av huvudpersonerna (den äldre polisen) är ju inte med heller. Nej den var dålig.
Starship Troopers 1 var sevärd och välgjord, medan uppföljarna var ytterst mediokra.
Independence Day är ett annat exempel. Uppföljaren var klart sämre ur alla perspektiv, till och med effekterna var sämre trots att den var 20 år nyare.