Citat:
Ursprungligen postat av
dirtysven
Jag känner en boende i kommunen. Man kan skriva väldigt mycket som svar på din fråga. Har du inga konkreta frågor jag kan framföra, istället? Några ”dåliga” områden finns i princip inte. Östhammar/Öregrund är ganska blandat med lokalbor och stockholmare som har de orterna som tillflyktsort. Vore jag du skulle jag kanske hoppa över att bosätta mig i Gimo.
Det stök som finns kommer i form av ungdomar som kör epa och spelar hög, dålig musik. Kommunen har generellt dålig ekonomi eftersom det är ca 22k fastboende, men vilken kommun har inte dålig ekonomi idag. Folket är lite blandat, mestadels arbetare och arbetslösheten är relativt låg skulle jag påstå. Några byfånar finns förstås. Några stora arbetsgivare finns, särskilt inom industri. Annars ligger nästan alla orter inte mer än en timme från Uppsala.
Vad vill du mer veta?
Gör gärna det, skriv mycket.
Min inlägg vart lite kort då jag inte vet vad jag skulle skriva eftersom jag tror, som du nämner, att det är en bra och lugn kommun med skötsamt folk. Därav min slutklämm på inlägget om vad jag bör tänka på.
Det ska väl vara att man ska undvika vissa hyresvärdar, eller vissa bostadshus för att i just det bor det stökiga individer enligt ortsskvallret, men som sagt, i övrigt tror jag allt är ok i kommunen utifrån vad jag är ute efter med en flytt till den. Ok bortsett ifrån Gimo vilket jag har viss koll på, samt att det antagligen är bättre att bo en bit ifrån turistområdena. Men mitt primära intresse är hur det är i och ikring tätorten Östhammar.
Min förhoppning är att få ett boende allt ifrån några kilometer, till som högst, några mil inåt landet ifrån Östhammars c.