2026-01-05, 07:57
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Regnbågsdalen är Stockholms andra boende för homo-, bi- och transsexuella seniorer. Efterfrågan är stor och väntetiden på ett liknande boende är över 100 år.

Citat:
Att bo granne med personer som delar liknande erfarenheter och bakgrunder är en trygghet för de boende.

– När man blir äldre är det en trygghet att bo med folk som har samma bakgrund och förståelse för varandra, säger ordförande för boendet Martin Olsson.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/regnbagsdalen-ar-stockholms-nya-hbt-seniorboende

Vad säger experterna på Flashen om det här då, varför bygger man t.ex. inte fler regnbågsboenden om det nu finns sån efterfrågan?

Och det där att man känner trygghet som äldre genom att bo med folk med liknande erfarenheter är väl applicerbart på alla eller?
Citera
2026-01-05, 08:00
Medlem
Dofternas avatar
Har de hobbyrum?
Citera
2026-01-05, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/regnbagsdalen-ar-stockholms-nya-hbt-seniorboende

Vad säger experterna på Flashen om det här då, varför bygger man t.ex. inte fler regnbågsboenden om det nu finns sån efterfrågan?

Och det där att man känner trygghet som äldre genom att bo med folk med liknande erfarenheter är väl applicerbart på alla eller?

"liknande erfarenheter"?
Citera
2026-01-05, 08:07
Medlem
citymormors avatar
Det blir intressant när dom blir dementa och glömmer bort att dom bytt kön, är bögar och börjar följa normala drifter

Öhhh var är min kuk!
Citera
2026-01-05, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Det blir intressant när dom blir dementa och glömmer bort att dom bytt kön, är bögar och börjar följa normala drifter

Öhhh var är min kuk!

Glömt bort, och börjar följa normala drifter?

Du bör nog läsa på om hur byte av kön går till.
Citera
Medlem
Kan nog vara bra att de får egna hem med personal som är utbildade i att bemöta de svårigheter som de lever med. Jag kan tänka mig att de levt ganska ångestfulla liv och när man blir riktigt gammal och senil kan allt det där komma tillbaka och överväldiga en.

Så att hantera denna psykiska belastning som de varit utsatta för, tänk på att de nu är gamla och levt större delen av sina liv då inte hela världen hyllade bögsexualiteten.

Morgondagens gamla bögar kommer inte alls att ha dessa problem, de har snarare levt livet på en räkmacka.
Citera
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Glömt bort, och börjar följa normala drifter?

Du bör nog läsa på om hur byte av kön går till.

Det går till så att dom blir rejält psyksjuka och lurade, sen ångar sig eller tar livet av sig i många fall.
Citera
2026-01-05, 09:23
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
"liknande erfarenheter"?
Aids?

Återigen förundras jag över namnen i Sverige. Samma som dagis i sverige som het saker som ekorren när de ligger i kackerlacksinfesterade områden och borde heta "svartråttan" och liknande.

Regnbågsdalen? Är det ett barnprogram?
Citera
2026-01-05, 09:32
Medlem
Galejans avatar
Citat:
"liknande erfarenheter"?
Rimligen erfarenheten av att leva med HIV.

Å andra sidan finns det segregerads judiska ålderdomshem så varför ska inte bögarna också få känna sig speciella? Det skadar ju ingen och det är säkert inte helt enkelt att få plats på Regnbågsdildons äldreboende så godspeed åt dom som lyckades. Det stör inte mig.
Citera
2026-01-05, 09:35
Medlem
Antivalents avatar
"Rakt upp i regnbågsdalen" är nog deras delade erfarenheter.
Citera
2026-01-05, 09:41
Medlem
isodoses avatar
Är detta omvänd diskriminering?
Citera
2026-01-05, 11:19
Medlem
Tja, de har ju redan sina egna barer och discotek, varför inte? Så länge det förstås betalas av dem själva. Något för Mark och Jonas att se fram emot...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in