2025-12-02, 11:36
  #6433
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
Testa TurtleWoW.

Det är det classic+ man alltid önskat sig

Jag förstår inte varför alla som gillar Classic inte bara hoppar över till TurtleWoW.

Hur fan kan man sitta och spela Blizzards version med layers och en miljon bottar?

Dessutom är TWoW gratis.
Citera
2025-12-02, 20:14
  #6434
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jag förstår inte varför alla som gillar Classic inte bara hoppar över till TurtleWoW.

Hur fan kan man sitta och spela Blizzards version med layers och en miljon bottar?

Dessutom är TWoW gratis.
Håller med som fan. Nu har jag exponerat mig för vanilla för mycket däremot. De hade behövt gå vidare till expansions med turtle ändå enligt mig. Det klår inte outlands med deras custom bajs content som en 5 åring kan göra. Allt annat gör de rätt dock men är ändå less på WoW.
Citera
2025-12-02, 23:11
  #6435
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Håller med som fan. Nu har jag exponerat mig för vanilla för mycket däremot. De hade behövt gå vidare till expansions med turtle ändå enligt mig. Det klår inte outlands med deras custom bajs content som en 5 åring kan göra. Allt annat gör de rätt dock men är ändå less på WoW.

Anledningen till att jag har börjat spela litegrann igen beror på att TurtleWoW snart kommer uppdateras till Unreal Engine 5. Det förtjänar att köras igenom igen.
Citera
2025-12-07, 13:32
  #6436
Avslutad
Ska passa på o hojta till inför TBC nu. Detta är förmodligen den sista gången någonsin som de re-releasar TBC.
Har aldrig upplevt en wow expansion så detta blir bra iaf. Passa på nu gott folk. Man vill inte vänta o hoppas på 30th anniversary sen för att kanske lira tbc.
Tbc
Citera
2025-12-14, 18:58
  #6437
Medlem
johanponkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
… De hade behövt gå vidare till expansions med turtle ändå enligt mig. Det klår inte outlands med deras custom bajs content som en 5 åring kan göra. Allt annat gör de rätt dock men är ändå less på WoW.
Är inte helt säker på din syftning: vem har 5årings-content?
Citera
2025-12-15, 07:36
  #6438
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johanponken
Är inte helt säker på din syftning: vem har 5årings-content?
är inte helt säker på om jag vill nå ut till dig som söker "syftning" med mitt budskap. Du får nog klura ut det med fingrarna vem det är som har custom maps som bara en 5 åring kan ha gjort i sin private server.
Citera
2025-12-15, 20:18
  #6439
Medlem
Embas avatar
Jag har alltid undrat. Kan man börja spela wow NU trots att man aldrig har spelat det? Eller måste man var hardcore fan sedan start?

Alltså för att uppskatta spelet.
Citera
2025-12-21, 18:19
  #6440
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Håller med dig om allt men du måste förstå såna i min situation som aldrig spelat WoW överhuvudtaget. Jag ska snart hoppa in i den första expansionen. Tempot och utforskandet av ständigt nytt är perfekt för mig. När jag provat retail blir det bara för mycket på engång.
Wow classic är en räddning för mig och jag vill aldrig att det ska stå stilla eller inte gå vidare till nuvarande wow iallafall.

ok, för någon i din sits kan jag inte på samma sätt rata det vanliga WoW classic, så kör på o ha kul!!

Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Spelar det någon roll? Turtle Wow har gett oss ett riktigt classic+ som vi ville ha, Blizzard har ignorerat oss. Så från mitt perspektiv är det Blizzard som är ondskefulla och Turtle Wow är goda, men det är inte en moralisk fråga, man spelar det man tycker är kul.

för mig spelar det lite roll, faktiskt. gillar inte iglarna bakom det. med det sagt så är blizzard (eller vem fan som äger det nuförtiden... saknar blizzard north) horungar, och det är väl nästan lika "illa" på så sätt oavsett om det är WoW 2.0 eller TurtleWoW det är tal om då. men jag vet inte, jag är principfast o vägrar privatservrar bara.

sen börjar jag bli för gammal för att lira öht utan skuldkänslor över att jag borde ta tag i mitt liv. hehe. dilemmat assså......
Citera
2025-12-21, 19:42
  #6441
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
ok, för någon i din sits kan jag inte på samma sätt rata det vanliga WoW classic, så kör på o ha kul!!



för mig spelar det lite roll, faktiskt. gillar inte iglarna bakom det. med det sagt så är blizzard (eller vem fan som äger det nuförtiden... saknar blizzard north) horungar, och det är väl nästan lika "illa" på så sätt oavsett om det är WoW 2.0 eller TurtleWoW det är tal om då. men jag vet inte, jag är principfast o vägrar privatservrar bara.

sen börjar jag bli för gammal för att lira öht utan skuldkänslor över att jag borde ta tag i mitt liv. hehe. dilemmat assså......
Men det blir ju lättare varje år för dig att hoppa in i anniversary. Då det blir en expansion närmare till nuvarande WoW. TBC kan väl ändå vara något om du inte gillar classic vanilla? Det görs en hel del QoL och efterlängtade features om jag förstår rätt. Dessutom så ökas tempot i leveling så att det blir cirka 30% snabbare jämfört med vanilla. Vilket ändå är tufft förstås då vanilla ändå är rätt så brutalt.
Citera
2025-12-21, 19:49
  #6442
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Men det blir ju lättare varje år för dig att hoppa in i anniversary. Då det blir en expansion närmare till nuvarande WoW. TBC kan väl ändå vara något om du inte gillar classic vanilla? Det görs en hel del QoL och efterlängtade features om jag förstår rätt. Dessutom så ökas tempot i leveling så att det blir cirka 30% snabbare jämfört med vanilla. Vilket ändå är tufft förstås då vanilla ändå är rätt så brutalt.

nja, varken tbc, wotlk eller cata för något för mig. tyckte mop var kul, WoD var bleh, resten bisarrt dåligt och jag slutade runt BfA launch.

de senaste 8-9 åren har jag bara varit intresserad av CLassic. Vilket jag var, tills jag fick smak för SoD, och nu e allt annat skittråkigt, faktiskt, så jag väntar väl egentligen bara på WoW 2.0, så får vi se var i livet jag befinner mig o om jag har tid att nolifa. heheee
Citera
2025-12-30, 23:45
  #6443
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
nja, varken tbc, wotlk eller cata för något för mig. tyckte mop var kul, WoD var bleh, resten bisarrt dåligt och jag slutade runt BfA launch.

de senaste 8-9 åren har jag bara varit intresserad av CLassic. Vilket jag var, tills jag fick smak för SoD, och nu e allt annat skittråkigt, faktiskt, så jag väntar väl egentligen bara på WoW 2.0, så får vi se var i livet jag befinner mig o om jag har tid att nolifa. heheee
Jag tror du verkligen kan råka överskatta hur mycket jag bryr mig om att du varit intresserad av classic nångång i livet eller bytt riktning inom WoW.
Du har varit en otrolig stor medioker irritation som fyllt spelarskaran med 0.000000001% genom åren. Dessutom vaknar du upp och äter svensk frukost på morgonen i den svenska politiken du avgjort, din lilla diktator.
Jag kan verkligen inte bry mig mindre om hur du mår och att du spelar wow. Förstå.
Citera
2026-01-04, 10:17
  #6444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Jag har alltid undrat. Kan man börja spela wow NU trots att man aldrig har spelat det? Eller måste man var hardcore fan sedan start?

Alltså för att uppskatta spelet.
Absolut kan du det. Men det är ju inte riktigt detsamma som förut. Var man med och spelade från början så fick man ju se när alla expansions kom och man hängde med när hela spelet ändrades. Nu går det fortare att levla och allt ska gå fort känns det som. Förr satt man där i Teldrassil och matade på med questen. I lugn och ro. Ibland hoppar jag tillbaka dit för att spela lite i lugnet. Då kommer den känslan igen som var när man var ny.

Men jag skulle säga prova. Det är ju kul fortfarande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in