2026-01-04, 01:51
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jag vet att hans morfar inte betydde något och det kan jag veta eftersom han inte besökte honom på sjukhuset och han fortsätter ljuga om A, morfadern älskade dotter. Han gjorde inte ens ansträngningen att gå på begravningen och sen sjönk han så lågt att han skyllde sin frånvaro på A.

Jocke vanhedrar morfaderns minne varje dag han fortsätter ljuga om A.

Dagens skönsång var också en till spik i kistan för den käre morfadern. Så otroligt pinsamt att ingen hade modet att säga ifrån till Joakim- för det låter så otroligt illa och han förvandlades till en lowcow i Rasks liga.
Citera
2026-01-04, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Alltså hundbajsklippet är fruktansvärt. Hur många gånger fortsätter han att spreja henne med bajs-spray i ögonen, efter att hon kräks och ber om hjälp för att hon inte ser?!

Alla som jämför med Chrippa: DETTA är skillnaden! Jocke ljuger och skadar för skadandets skull - även dem han ”älskar”. Det gör inte en person med enbart narcissistiska drag.
Ja Jockes sociala förmåga är inte så väl utvecklad.

Jocke och Jonna träffades på en marknad i Skänninge 2011. Jocke gick an på henne som han gör med andra tjejer, betraktade henne som ytterligare ett sprutluder typ. Men hon var INTE intresserad av sånt.

Jocke hämnades då, precis som nu, för hennes ”avvisande” av honom, genom att hänga ut henne på sin blogg. Han beskrev deras möte som han hade knullat henne och kallade henne ”ytterligare en blond hora” av många som söker kontakt med honom, under det stående temat ”Dagens knull” där han lagt ut sex med andra tjejer och betygsatte dom på sin blogg.
Det finns fortfarande att läsa på Jockes blogg, och det står även dokumenterat i böcker.

Utan att vara sexistisk, så menar jag att män har en tendens att vända psykisk stress utåt, mot saker och folk utanför dom - t.ex. via irritation, ilska, aggressivitet, projektion (”det är andras fel”), kontrollbeteenden, substansbruk osv. Medan kvinnor har en tendens att vända psykisk stress inåt, mot sig själv, sitt beteende och egenvärde inombords - t.ex. via skuld, skam, självkritik, ångest, depression, självskadebeteende, ätstörningar osv.

I Jonnas egna bok, ”PMS-Kossan”, skyller hon ofta på sig själv när Jocke går an. Stora delar av boken domineras av hur hon kämpar med bilden av sig själv som en "PMS-kossa". Men det gjorde hon inte innan hon träffade Jocke, enligt boken. Boken är publicerad 2018.

Tycker man ser det här rätt tydligt även i videos: https://www.youtube.com/shorts/CWmHh_5XVhY

Jonnas bok inleds såhär:
Jag har har aldrig älskat dig! skriker jag [Jonna som berättar]. Jocke tittar chockat på mig där han står en bit bort i vardagsrummet. Jag sparkar till tv-bänken. Det bränner av smärta från sidan av foten. Men jag låtsas inte om det, istället fortsätter jag att skrika: Jag tänker lämna dig och flytta till en etta, för jag vill inte ha såhär många saker. Jag sveper demonstrativt med handen genom luften och går mot hallen.

Jocke följer efter.

’Du kan ta hela jävla Youtube-kanalen om du vill. Bara du låter mig vara ifred!’. [Jonna säger].
Men Jocke låter en inte vara ifred.

Han vill förstå vad som gjort mig så arg, vill hitta logik i något som inte är logiskt. Jag känner hur det kryper i mig, och utan att jag vet hur det har gått till så har jag sagt med en röst som inte liknar min egen: ’Jag förstår varför din mamma lämnade dig!’.

Kort därpå är jag ute på gatan. Ilskan jag känner går inte att beskriva, och den avtar inte, för Jocke SMSar hela tiden där han försöker prata med mig. Tvärtom fortsätter ilskan att växa då. Tills jag inte känner någonting. Hela jag fylls istället av en slags tomhet. Ju mer Jocke messar, desto mer likgiltig känner jag mig. Det är först när han slutar messa som jag börjar hitta tillbaka till något som liknar mig själv.

I det läget kan jag inte föreställa mig hur bra jag och Jocke hade det bara för ett par dagar sedan. Inte heller kan jag tänka framåt och föreställa mig vilket liv jag vill leva om tio år, nästa år, eller ens nästa timme. Allt är bara ett enda och förvirrat nu.

När jag kommer tillbaka till lägenheten spelar det därför ingen roll att Jocke säger: 'Men Jonna, det här händer ju varenda jävla gång du ska ha mens!’
Senast redigerad av Valentin90 2026-01-04 kl. 05:57.
Citera
2026-01-04, 08:19
Medlem
Nu ska han strax sitta i nyhetsmorgon med frugan Jonna

Patetiskt
Citera
2026-01-04, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollfritid

Patetiskt

Jag antar att det är TV4. Det är ju skamlöst hur de "gullar" med denne osympatiske mytoman. Igår var han med och fick leda en kör i programmet Körslaget. Ofattbart.
Citera
2026-01-04, 09:16
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:

Patetiskt
Och blir intervjuat av självaste Jenny Alversjö
Citera
2026-01-04, 10:04
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Troligen är det inte bara till jul. Han använder ju solglasögonen för att skärma av folk enligt egen uppgift .. så det handlar väl om det.
Hyfsat osunt när man vet hur viktig ögonkontakt är för barns anknytning och utveckling .. men men, bara Jocke känner sig trygg så...
Googlade hur länge han haft solglasögon och hittade artikeln sist i mitt inlägg.

Nu är det ju väldigt olika från individ till individ men jag har med Autism 1 (dåtidens aspergers) och ADHD och jag kan inte prata med någon utan ögonkontakt.
Så pass att jag ofta endast fokuserar på ögonkontakten istället för att lyssna på personen.

Att prata med någon som bär solglasögon är en mardröm för mig.
Även min 16 åring här hemma med Autism 1 behöver ögonkontakt för att kunna diskutera i samtal.

Då jag inte klarar av ljusändringen solglasögon ger så har jag dock inte testat ögonkontakt med solglasögon på själv.

Ögonkontakt för barn är viktigt, extra viktigt för barn med Autism.
Då det är ärftligt blir jag inte förvånad om Jockes barn också har autism (och ADHD)
Man kan hoppas att det bara är "framför kameran" och ute i sociala sammanhang han bär solglasögon och inte hemma ihop med familjen.

I Jockes fall tror jag det fetade här nedan slår huvudet på spiken.

Ögonen är ju själens spegel sägs det

https://www.expressen.se/noje/darfor-visar-joakim-lundell-sallan-ogonen/
" inlägget förklarar han – och skriver att det beror på att han har diagnosen Asperger.

"Detta beror på att jag har en diagnos som heter Asperger, vilket gör att jag har extremt svårt med ögonkontakt och att visa mina ögon", skriver han vidare i inlägget och fortsätter:

"Samt att jag har en fobi för att någon ska kolla rakt in i mina ögon."
Citera
2026-01-04, 10:12
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:

Patetiskt

Bedrövligt.
Citera
2026-01-04, 11:25
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Bedrövligt.

Vilken jävla freakshow. Dom ser ut som två freaks.
Citera
2026-01-04, 11:31
Medlem
Riksreptilens avatar
TV4 vårdar sin långtidsatsning efter Hatet dokumentären

Jockiboi med fru dök upp som gäster i TV4s Nyhetsmorgon runt 11.15.

Körslaget och halvbroderns bekymmer var inte med i frågebatteriet utan verkar finnas någon dokumentär på SVTplay med anmälningar till granskningsnämnden.
Han är fortsatt mycket missnöjd fortsatt men har lugnat sig för att hinna med allt planerat i år inkl hålla ordning på tre barn och en gammal hund.

Efter ett tag kom de in på hur perioden med Johannas svåra sepsis var.
Det var helgvärdinnan som verkar i dela sepsis i olika nivåer.
Som jag förstår det var det inte från lungorna utan verkar börja med diskit vilket är svår diagnos att utreda snabbt tyvärr.
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-01-04 kl. 11:40.
Citera
2026-01-04, 11:35
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Och blir intervjuat av självaste Jenny Alversjö

Kollade TV4 morgon, det är söndag/sovmorgon.

Aldrig hört talas om den här Joakim, men vilken fiasko-intervju!

Programledaren betedde sig som hon var hans vän/kompis...???????
Citera
2026-01-04, 11:36
Medlem
Såg Joakim i sin soffa på 4an. Det slog mig hur lik han är Jakob. Nu när ögon är fixade så är likheten mer synlig.
Eller så var det för att han inte hade solglasögonen på sig.
Han säger att han gärna diskuterar frågan. Jag gissar på att frågan inte ens har börjat diskuteras på riktigt än. Han och Mc Anki har diskuterat. På sitt speciella och unika vis. Där kritiska frågor och reflektioner städas bort.
Citera
2026-01-04, 11:36
Medlem
BombaySaphires avatar
Han såg påverkad ut på ögonen. Piller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in