Citat:
Detta ser man över allt i alla banker.
Fick en notis för ett tag sedan i appen om att de krävde verifikation på min inkomst, alltså de ville veta varifrån pengarna jag satt in på Revolut kom ifrån. Skickade allt de begärde, lönespecifikationer, deklaration från skatteverket och mer därtill. Tog tre veckor sedan kom svaret. "Ditt konto kommer att stängas om fyra veckor". Trots en deklaration på över en halv miljon och det är mycket mer än jag någonsin satt in där på tre års tid som jag haft "banken" om man nu kan kalla det för det.... Pajasfasoner är vad de håller på med. Vad är detta för skitbank?!?! Någon som varit med om något liknande? Jag kan överklaga men känns ju lönlöst? Någon med liknande erfarenhet?
Allt svar man får från chatten är att de granskar fortfarande och att jag kan använda mitt konto som vanligt under tiden och nästan uppmuntrar mig till det. Mmm man känner sig ju jättesugen att föra över medel till något som har röda texter där det står: Ditt konto stängs
Mina rev-points på cirka 5000 har de tydligen också konfiskerat. Eller ja det står att jag har kvar dom men så fort jag försöker använda dom står det "fel på sidan". Seriös aktör detta......
Allt svar man får från chatten är att de granskar fortfarande och att jag kan använda mitt konto som vanligt under tiden och nästan uppmuntrar mig till det. Mmm man känner sig ju jättesugen att föra över medel till något som har röda texter där det står: Ditt konto stängs
Mina rev-points på cirka 5000 har de tydligen också konfiskerat. Eller ja det står att jag har kvar dom men så fort jag försöker använda dom står det "fel på sidan". Seriös aktör detta......
Själv behövde bifoga bevis på var mina egna fucking sparpengar kommit ifrån när jag valde att ta ut en större summa från Avanza till min storbank. Nej, jag skämtar inte. Pengar som jag under åratal månadsvis satt in på Avanza från min egen förvärvsinkomst och skattar på.
EU-regler och svensk byråkrati har bokstavligt talat reglerat sönder bank- och finansmarknaden för vanliga kunder.