Citat:
Ursprungligen postat av
Dottertillendotter
Jag var kratomfri ett halvår innan jag i ett utslag av tristess och allmänt trist mående beställde. Gillade det direkt och blev ganska snabbt storkonsument. Tur för mig att det blev olagligt - både för ekonomi och hälsa. Tänkte trappa ut i god tid och det funkade förstås inte alls. I söndags dag tog jag mina två sista och natten mot måndag mådde jag inget vidare. Var helt sömnlös två nätter, men till min oerhörda lättnad sov jag en hel del inatt och RLS inte alltför illa. Nu mest frusen och jävligt låg i humöret. Att laga nyårsmiddag känns som en oöverstiglig uppgift, men allt går.
Så, jämfört med kratom som jag använde nästan 7 år, var detta lite mer intensiv AT rent fysiskt men snabbare verkar det som. Mentalt lär det väl ta ett tag. Funderar nu på ett nytt grepp för mig, ska be att få baklofen mot missbruk och kanske byta ut eller ta bort Venlafaxin som faktiskt inte verkar tillföra något. Det är iallafall något som saknas i min kemi, och har alltid varit så.
Gott slut och gott nytt.
Ja, du fick säkert värre abs från kratom för att du tog det under så lång tid. Jag har samma erfarenheter i den bemärkelsen. Sen så har ju kratom typ 50 (???) olika separata alkaloider som man således blir beroende av och måste 'tända av', jämfört med 7oh/pseudos 1 eller 2.
Blev också ganska positivt överraskad av hur förhållandevis enkelt det var att sluta, med tanke på de skräckhistorier man läst. Tog man flera hundra mg om dagen så är det nog en annan femma, men ni som brukat med någorlunda självkontroll bör nog inte oroa er.
Tips för de som slutar:
Black seed oil
NAC
Liposomal C
Magnesiumbisglycinat
L-Tyrosin
T-Teanin
Någon form av sömntablett
Fysisk aktivitet i den mån du fixar, kalldusch, solljus, eventuellt periodisk fasta, men åtminstone äta näringsrikt, meditation/yoga eller kanske fiske om det känns för woo woo
Ni kommer få ett nytt perspektiv på livet när ni slutar för man bedövar sig mycket på opioider, även känslomässigt/spirituellt.