Jag hade turen eller oturen hur man ser på det, att ofrivilligt tjuvlyssna på ett samtal mellan två personer som jag tror identifierar sig som män och som kommer från icke skidåkande nationer. Där de samtalade emellan varann att de skulle ut och babba för att göra KAOS!
De språkade emellan om att de skulle ut och babba för att göra kaos, nästan slang för det nidordet som svenskar brukar använda mot denna befolkning. Är det ett nyord och har raberna tagit tillbaka ordet "babbe" från invandringströtta svenskar? Är det såpass vanligt undrar jag att då, att raber när det ska hitta på hyfs som att kriga med fyrverkipjäser om jag förstod dem rätt, att det kallar sina rackartyg för babba!? Jag blir inte klok på dem...
Samtalet löd ungefär så här:
- Nej, men bror vi ska ut och babba på nyår och göra kaos! Vi har feta pjäser som vi kommer skjuta mot suedis!
Den andra stämde in: -Hahaha grymt fett bror!
Kommer detta bli årets första nyord, babba eller ut och babba för att göra kaos?
Man var väl ute o "babbade" när man var typ 15 år, men då sa vi ungefär: -Ska vi ut o smälla smällare!? (o med det menades i folks postlådor, inte skjuta med Thunderking mot levande personer...)