2025-12-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Våldtäkt(?) kan nog inte uteslutas eftersom han var där flertalet timmar

Om det stämmer så får man inte glömma att det finns två som överlevt det. Barn dessutom.

Men sen tänker jag kring motivet.
OM det hade varit våldtäkter, då finns ett sexuellt motiv. Polisen menar att själva händelseförloppet börjat klarna efter förhör med ena dottern, men att de fortfarande söker motiv.

Hela händelsen är tragisk.
Jag var tidigt inne på BOs Facebook och BOs mammas Facebook. Hennes mor hade delat två inlägg på sin sida om 'Våldsdåd i boden'. De försvann ganska fort.
Kan inte föreställa mig vad hon går igenom.
Citera
2025-12-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Är du förvirrad,vän? Jag bad dig bara citera något stycke där jag har påstått att jag tror att någon av döttrarna jobbar på willys

Citera gärna också där jag påstår att det är ett spår, och inte ett rykte
Lyckades jag verkligen komma åt dig så pass att du fortfarande, 3 dagar senare pestar ner tråden med OT för att gråta om varje kommentar jag lägger?

Men isåfall OnT: Har du belägg för bl.a detta påstående? Du verkar ju vara en man vars ord väger tungt och som snackar noll goja, så jag förväntar mig en full rapport på vilka källor som bekräftar detta, vad påståendet grundar sig i och om du isåfall är kund?

Mest fundersam över dina intressanta spår som ploppar upp utan att du har något som styrker det öht. Willysspåret tex.. varför tar du inte reda på om hon ens jobbat på Willys?

Colombiansk kvinna som träffar svensk företagare och flyttar till Norrbotten och påstår skita i sin barn.
Ja låter som typisk köpefru/luder.
Citera
2025-12-27, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Svensk psykiatri ska ta höjd för att vårda människor med psykisk ohälsa. Det behövs fler avdelningar och vårdplatser. Man skriver inte ut en människa med en livshotande fysisk sjukdom, men en suicidal människa kommer knappt in i väntrummet på psyket idag.
Problemet är inte institutionen svensk psykiatri. Problemet är de liberala lagar vi har i Sverige. Det ska otroligt mycket till för att låsa in någon. Risk för självmord är inte en tillräckligt för att vårdapparaten ska börja fundera på tvångsvård.
Det kan naturligtvis låta så, men de allra flesta anhöriga till någon som begått självmord, kan vittna om att det inte räcker för tvångsvård.
Självbestämmande väger högst. Oavsett om myndigheterna vet att personen hamnar i ohållbar situation med risk för självmord, eller att en anhörig mördas är sekundärt. Individens självbestämmande väger högst.
Citera
2025-12-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atsuki
Vet du vad det var för typ av mediciner han fick? Eller om du vet vad för biverkningar han "klagade" över?

Inte ovanligt man väljer bort mediciner som tar en tid till att ge effekt och istället väljer alkohol som ger snabb lindring.

Alkohol är så extremt förstörande för den mentala hälsan på så många sätt. Något som det inte talas så mycket om hur är hur den förstör "bra återställande sömn" (både REM och djupsömn) och med tiden kan redan sköra nervsystem totalt förlora verklighetsförankringen.

Psykiatrin kan inte hjälpa individer som självmedicinerar med alkohol eller annat mer än att skriva ut mediciner som dämpar alkoholsug eller liknade. Sedan är det upp till individen att ta emot eller avböja den hjälp som erbjuds.

Att han haft problem med alkoholen och BO tidigare jobbat på systembolaget, kanske till och med nekat honom någon gång, är ju en möjlig koppling.

Det verkar vara en trådsanning att BO jobbat på Systembolaget, eller?

Hon jobbade inom försvarsmakten och verkar ha gjort det väldigt länge.

I övrigt kan jag bara hålla med.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2025-12-27 kl. 13:02.
Citera
2025-12-27, 13:00
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Från artikeln:

Jag började misstänka ev. övergrepp igår då jag läste att systern fått dyra presenter av mannen hon bodde hos + senare sålt sig själv.
Kan hända det är ett trauma på repeat hos honom. Nu står det inte när & vad som skedde men det har uppenbarligen triggat gamla minnen av ngt han utsatts för.
Så MGM blev triggad av något ?
Någon skrev att han tänkte hoppa ifrån en balkong från 4vån.

Långdraget trauma för mamman (mördad) och hennes barn för.. han mådde lite dåligt ? knepigt.
Okej, han får "ytbehandling" för sina sexuella problem av någon tjej. Ingen relevans till BO ?
Senast redigerad av SloppySeconds 2025-12-27 kl. 13:08.
Citera
2025-12-27, 13:00
Medlem
Det har länge larmats om att psykiatrin i Norrbotten är rejält på dekis.
I oktober gick överläkaren Magnus Boman ut och berättade i en insändare att svårt psykiskt sjuka nekas inläggning. Flera frågar då ”ska jag behöva ha ihjäl någon för att bli inlagd”.

https://www.nsd.se/insandare/artikel/jag-stalls-infor-ett-omojligt-dilemma/l684w09r

Moderaterna i Norrbotten krävde i oktober en haverikommission av psykiatrin.

https://www.nsd.se/nyheter/norrbotten/artikel/moderaterna-kraver-akut-haverikommission-for-psykiatrin/jdok8e1l

Anja tog sitt liv under inläggning på Sunderby sjukhus för att hon inte blivit ordentligt övervakad.

https://www.nsd.se/story-nyheter/jukkasjarvi/artikel/dottern-tog-sitt-liv-pa-psykiatrin-hade-ingen-bredvid-sig/r39n8o2r

Glöm inte heller mordet på Ann-Marie Wieselgren och mordet på ambulanssjuksköterskan i Västerbotten. Båda mördarna hade känt sig ignorerade av psykiatrin.
Citera
2025-12-27, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skibbidi2.0
GMs mammas facebook

https://www.facebook.com/share/1DjUFjczZq/?mibextid=wwXIfr

Jaså, är GMs identitet bekräftad och utlämnad?
Eller är det möjligen misstänkt gärningsman du syftar på, d v s MGM?
Och är det ens ett namn som är kommunicerat från polis, utredare eller åklagare? Eller bara din fantasi?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Ja det låter logiskt men dom borde vara tränade i att kunna träffa på nära håll i magen Axel låret även i stressade situationer.

Jag vet inte hur mycket polisen tränar. Men polisen skjuter väldigt sällan.

"Polisen genomförde 2023 ca 1,2 miljoner ingripanden varav de flesta genomfördes utan att något våld behöver användas. I ett ytterst litet antal av dessa händelser utgjorde motparten ett så allvarligt hot att skjutvapen har behöver användas.

Under 2023 har polis skjutit verkanseld vid 19 händelser, ingen avled. Vid 13 händelser har polis skjutit varningsskott i syfte att försöka avbryta den hotfulla eller våldsamma situationen." (Polisen).

Tittar man på statistiken så skjuter polisen verkanseld runt 20 gånger om året. De dödar runt 1-6 personer om året sedan 2013 (Vanligt 0-3). Tidigare än 2013 var 0-1 personer som avled per år. Ökningen har inte med ammunitionsbytet att göra. Varför det ökade 2013 vet jag inte. Den dödliga verkanselden görs ofta mot mentalt instabila människor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det verkar vara en trådsanning att BO jobbat på Systembolaget, eller?

Hon jobbade inom försvarsmakten och verkar ha gjort det väldigt länge.

Grannen har sagt det till media.
Citera
2025-12-27, 13:03
Medlem
MatseKestaMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
De flesta av dem är jägare på fritiden så det tror jag inte.

Det säger absolut ingenting om färdigheter i pistolskytte. Skjuta bössa med kikarsikte på ett mål som förmodligen inte rör sig jättefort är en annan värld mot att stå ett stenkast från en psykotisk man som förmodligen gör allt annat än står still.

Dom har schemalagda skjutövningar/prov vad jag vet.
Citera
2025-12-27, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Lägg ner du. Hon la upp bilden 13:30, larmet till polisen om misshandel kom in strax före 12. Han gick knappast ut med legitimationen i handen nån stans där mellan.

Han kan ha varit i kontakt med sin mamma under dådet. Som sagt, troligen inte. Men det vet du inget om antar jag. Det var du som började spekulera. Du tror du vet men gissar.
Citera
2025-12-27, 13:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Mest fundersam över dina intressanta spår som ploppar upp utan att du har något som styrker det öht. Willysspåret tex.. varför tar du inte reda på om hon ens jobbat på Willys?

Colombiansk kvinna som träffar svensk företagare och flyttar till Norrbotten och påstår skita i sin barn.
Ja låter som typisk köpefru/luder.

Alrighty, jag ber om en källa för ditt påstående om att GMs mor är ett luder och du ger mig en åsikt och ett antagande.

Varför skulle jag ta reda på det? Jag påstod inte att det var ett spår heller, jag sa att det inte var dementerat rykte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in