2025-12-27, 09:39
Medlem
VoktorDodkas avatar
Vet inte riktigt var jag ska posta detta, har även sökt febrilt för denna tråd borde redan finnas på flashback men jag hittar ingen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/blindbocken-utnyttjar-cassandra-for-att-locka-svarta-och-arabiska-man-till-sin-sexfalla

Citat:
I flera år användes Cassandras bilder, mot hennes vilja, i sexannonser på olika dejtingsidor och sociala medier.

I SVT Gävleborgs dokumentär ”Blindbocken” – avslöjar reportrarna Rikard Berglin och Stefan Larsson en sexhärva som pågått i flera år, bakom en anonym dörr – mitt i centrala Gävle.

Det har tydligen pågått i upp till åtta år, varför har ingen förutom Cassandra reagerat förrän nu? En gammal gubbög i ett förråd, hur många har gått på den uppenbara bluffen?
Citera
2025-12-27, 10:45
Medlem
Hahaha, den där bögen minns man ju, han har hållit på i över 20 år med sin "blindbocks lek".

Det hela går ut på att offret åker till en plats (då var det hans villa) och står ute på farstubron iförd ögonbindel. Sen kommer någon ut och stoppar offrets kuk i röven, och offret ska inte veta om det är mannen eller kvinnan som tar emot, sen får offret åka hem igen.

Vad alla fattade var ju dock att det alltid var gubben som kom ut eftersom någon kvinna självklart inte existerade.
Citera
2025-12-27, 13:45
Medlem
Doddodiddis avatar
Jag undrar hur det känns inombords nu när man förstår att man blivit avsugen av en gubbe eller knullat en gubbe i röven,om man som torsk sett SVT:s inslag.

Helt otroligt att ingen lyckas se eller känna att det är en gubbe ändå, kan man tycka.

Helt klart en mycket sjuk individ, och det ska bli intressant att följa hur detta slutar. Blir det ordentliga rättsliga straff? Jag killgissar på att gubben kommer bli ihjälslagen oavsett.

Otroligt synd om tjejen som fått sina bilder stulna.
Senast redigerad av Doddodiddi 2025-12-27 kl. 13:47.
Citera
2025-12-28, 12:28
Medlem
Man kan åtminstone hoppas att den här tomten själv blir uthängd med namn och bild på samma sätt som han hängde ut den helt oskyldiga tjejen som var med i reportaget.

Dessutom ska han lagföras. Otroligt grisigt sätt att nyttja hennes bilder på.
Citera
2025-12-28, 15:25
Medlem
Doddodiddis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoKicker
Hahaha, den där bögen minns man ju, han har hållit på i över 20 år med sin "blindbocks lek".

Det hela går ut på att offret åker till en plats (då var det hans villa) och står ute på farstubron iförd ögonbindel. Sen kommer någon ut och stoppar offrets kuk i röven, och offret ska inte veta om det är mannen eller kvinnan som tar emot, sen får offret åka hem igen.

Vad alla fattade var ju dock att det alltid var gubben som kom ut eftersom någon kvinna självklart inte existerade.

Du har ingen mer info om denna snusk? Han borde hängas ut ordentligt.
Citera
2025-12-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doddodiddi
Du har ingen mer info om denna snusk? Han borde hängas ut ordentligt.

Tydligen har han även HIV vilket gör det hela än värre.
Denna artikel ska handla om honom.

https://www.arbetarbladet.se/artikel/mikael-har-sett-manga-vanner-do-i-aids

"Mikael" är inte hans riktiga namn så ni vet.

Det finns dock en annan artikel där han är med med namn och bild. Jag vet inte om man får lägga ut det på Flashback dock eftersom han inte är dömd?
Senast redigerad av torkskap1 2025-12-28 kl. 17:04.
Citera
2025-12-28, 17:09
Medlem
Doddodiddis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Tydligen har han även HIV vilket gör det hela än värre.
Denna artikel ska handla om honom.

https://www.arbetarbladet.se/artikel/mikael-har-sett-manga-vanner-do-i-aids

"Mikael" är inte hans riktiga namn så ni vet.

Det finns dock en annan artikel där han är med med namn och bild. Jag vet inte om man får lägga ut det på Flashback dock eftersom han inte är dömd?

Det blir ju bara sjukare det här, det är nog en drös människor som borde HIV testa sig om dom vart med den här människan, Undra om åklagaren har denna info?

Det måste ju bli lite annat om han lurat till sig sex och samtidigt är HIV smittad?
Citera
2025-12-28, 17:38
Medlem
Citat:
Det blir ju bara sjukare det här, det är nog en drös människor som borde HIV testa sig om dom vart med den här människan, Undra om åklagaren har denna info?

Det måste ju bli lite annat om han lurat till sig sex och samtidigt är HIV smittad?

Tydligen behöver man inte berätta att man har HIV om man medicinerar sig för det så att man har så låga virusnivåer. Ännu en av våra sjuka lagar.

Är det ens olagligt att göra det han gör? Använda annans bild är olagligt ja såklart, men att säga att han är kvinna och lura dit män att knulla honom i arslet?

I dagens samhälle kan han ju bara säga att han identifierar sig som kvinna.
Senast redigerad av torkskap1 2025-12-28 kl. 17:40.
Citera
2025-12-28, 17:43
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Tydligen behöver man inte berätta att man har HIV om man medicinerar sig för det så att man har så låga virusnivåer. Ännu en av våra sjuka lagar.

Är det ens olagligt att göra det han gör? Använda annans bild är olagligt ja såklart, men att säga att han är kvinna och lura dit män att knulla honom i arslet?

I svt's granskning spekulerar dom att det ska handla om våldtäkt att göra så. Sen vill han ha 500:- per träff så det blir olagligt för kunderna.
Citera
2025-12-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
I svt's granskning spekulerar dom att det ska handla om våldtäkt att göra så. Sen vill han ha 500:- per träff så det blir olagligt för kunderna.

Våldtäkt? Jag är absolut ingen jurist men det låter svårt att man ska kunna lagföra det som våldtäkt. Olovlig identitetsanvändning, ja.
Senast redigerad av torkskap1 2025-12-28 kl. 18:00.
Citera
2025-12-28, 17:59
Medlem
Doddodiddis avatar
Citat:

Det visste jag inte att det var så, riktigt sjukt! Trodde det var självklart att man måste om man är HIV positiv.

Nej det kanske inte är olagligt, han verkar ha ett upplägg som i princip är vattentätt så han har ju koll på vad han gör, helt klart.

Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka

Man får ju hoppas att det finns något i det här som åklagaren kan få till ett åtal, men hur många av offren skulle vilja medverka i så fall?

Det är fan bland det sjukaste jag hört om på länge det här och att det har pågått så länge och att det är ett frågetecken om att det ens skulle vara olagligt också, en riktig sjuk människa det här.

Ja han har koll på vad han gör om han försöker att göra det olagligt för offren/kunderna också.
Citera
2025-12-28, 18:01
Medlem
Citat:
Det visste jag inte att det var så, riktigt sjukt! Trodde det var självklart att man måste om man är HIV positiv.

Nej det kanske inte är olagligt, han verkar ha ett upplägg som i princip är vattentätt så han har ju koll på vad han gör, helt klart.

Man får ju hoppas att det finns något i det här som åklagaren kan få till ett åtal, men hur många av offren skulle vilja medverka i så fall?

Det är fan bland det sjukaste jag hört om på länge det här och att det har pågått så länge och att det är ett frågetecken om att det ens skulle vara olagligt också, en riktig sjuk människa det här.

Ja han har koll på vad han gör om han försöker att göra det olagligt för offren/kunderna också.

Ja precis.

Om man träffar en transa på krogen och inte märker att det är en man egentligen, man knullar transan i röven utan att märka av penisen för det var kolsvart i sovrummet så är det ju inte heller våldtäkt även om man får veta efteråt att det var en man som såg ut som en kvinna och man ALDRIG hade knullat honom om man vetat om detta.

Inte exakt samma upplägg såklart men våldtäkt blir nog svårt att få det till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in