2025-12-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Förundersökningens uppgift är att se om det finns tillräckligt med bevis för att väcka åtal. I och med att GM är död finns inget åtal att väcka varvid förundersökningen läggs ner i princip omgående.
Och att den döde verkligen är GM och isf ende GM, det menar du att man vet efter en kvart? Och du tänker inte att motivet är av intresse att ta reda på? Det är ju stor skillnad ifall mannen hade drabbats av någon psykos eller om det finns en anstiftare till det som skedde.

Det är möjligt att detta inte behöver ske i en förundersökning men man lär ju göra ett antal förhör, iaf en husrannsakan osv de närmaste dagarna.

https://omni.se/nya-bilder-fran-orebro-polisens-utredning-slappt/a/8qaR62
Citera
2025-12-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Du missförstår mig igen,lillen. Jag skrev ingenting, jag citerade det som stod skrivet på polisens hemsida.

Är du full, dum eller både och?

Edit: det finns till och med en länk bifogad, vilket tyder på att du är precis så korkad. Kryp tillbaka in i din morsa, din dundernolla

Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Men sluta ljuga,pajas. Källa, med länk och citat där en granne uttalar sig om panikartade skrik. Att bara skylla på aftonbladet duger inte,visa exakt var det uttalandet finns. Ska väl inte vara problem om det är sant, eller?

Exakt! Det där med "panikartade" skrik är hittepå.
AB verkar ha tagit bort artikeln med grannen som promenerade sin hund. Förmodligen för att ett gäng blådårar inte ska ge sig på honom, för att han inte larmade dit polisen.

SvD skriver så här: "En boende i området som var ute med sin hund hörde skrik i området.

– Hunden blev rädd, sedan blev det tyst, säger han."

Och Omni har den här texten:
"Det var ”livat” kring det hus i Boden där en kvinna i 55-årsåldern dödades på juldagen, säger en granne till Aftonbladet. Han var ute och på morgonpromenad med sin hund när han hörde skrik från huset.
– Hunden blev alldeles rädd. Sedan blev det tyst, säger han."

Det är allt. Så tröttsamt med överdrifter, och när folk - Tanach - lägger till fantasier för att göra sig intressanta.
Senast redigerad av Martingal 2025-12-27 kl. 09:45.
Citera
2025-12-27, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Trams, namnen på gärningsmännen i Australien kom ju ut direkt, precis som det alltid gör i mer normala länder.
Direkt skulle jag inte påstå.

Sedan är det ju också intressant att veta varför du tycker det är viktigare att veta namn på folk bara någon timme efter en sådan här grej, jämfört med om det tar 4-5 dagar?

Polis och media gick ju inte ut med namnet på han som dödade en ambulansförare förrän han åtalats. På vilket sätt var det ett problem?
Citera
2025-12-27, 09:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Randomgenererat
Beklagligen har Tanach återkommande problem med att hålla sig till sanningen och fabricerar citat sedan länge i denna tråd.

https://omni.se/granne-horde-skrik-inifran-huset-sen-blev-det-tyst/a/QJo94J

"Det var ”livat” kring det hus~"
"Han var ute och på morgonpromenad med sin hund när han hörde skrik från huset.

– Hunden blev alldeles rädd. Sedan blev det tyst, säger han."

Detta är citatet som har fått Tanach att bestämma sig att det var ett dödskrik.

Så jävla tröttsam människa. Vad får man ut av att sitta och ljuga på ett anonymt forum?

Vad jag kan se så står det varken något om panik, eller "dödsskrik". Att hunden "blev rädd" är också intetsägande, jag har en hund som är rädd för gurka och snus.

Livat är också ett ganska jävla brett begrepp, jag var på en fest igår som de flesta skulle beskriva som livad men detta var trots avsaknad av både mordoffer och knivman.
Citera
2025-12-27, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Stämmer väl rätt dåligt att du skriver gm född i Sverige och att mamman kom till Sverige 2005 när gm är född 11 maj 2003? Han är ju född 2 år innan mamman kom till Sverige

Jag skriver ju att jag är osäker när de kom till Sverige & om sonen var född redan eller inte.
Citera
2025-12-27, 09:42
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Och att den döde verkligen är GM och isf ende GM, det menar du att man vet efter en kvart? Och du tänker inte att motivet är av intresse att ta reda på? Det är ju stor skillnad ifall mannen hade drabbats av någon psykos eller om det finns en anstiftare till det som skedde.

Det är möjligt att detta inte behöver ske i en förundersökning men man lär ju göra ett antal förhör, iaf en husrannsakan osv de närmaste dagarna.

https://omni.se/nya-bilder-fran-orebro-polisens-utredning-slappt/a/8qaR62

tror nog man drog den slutsatsen relativt snabbt. beror på hur kommunikativ den minst skadade dottern var. hon ringde polisen (?) så verkar varit relativt talbar
Citera
2025-12-27, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Bra skrivet. Din beskrivning känns trovärdig och ligger i linje med det som redan sipprat ut om familjebakgrunden.

2an har dock rätt i en sak: tidslinjen haltar lite om morsan kom 2005 och grabben är född 2003. Antingen har uppgiften blandats ihop eller så har hon varit här tillfälligt innan, men det är en detalj i sammanhanget.

Det centrala är snarare att en sådan uppväxt med noll gränser, ingen stabil vuxen och känslomässig kyla nästan alltid sätter sina spår. Psykisk ohälsa odlas redan som barn och blommar ut på allvar i vuxen ålder. När man växer upp utan struktur och känslomässigt stöd blir det lätt explosivt längre fram, särskilt i kombination med alkohol och obearbetad ilska.

Jo jag skrev i ett inlägg efter att jag tyvärr inte är helt säker på om MGM var född redan när de kom till Sverige eller om han föddes efter. Jag lärde inte känna familjen fören några år efter de kom till Sverige. Så det är lite luddigt.
Citera
2025-12-27, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Låter ju troligt sista teorin att mamman haft skinn på näsan och anmält GM för ngt (tex langat alkohol till tonåringar ) och sen vägrar ta tillbaka anmälan, och allt flippar ut. Kanske Gm haft ngn slags ”prövotid” att bete sig bra, och denna anmälan skulle förstöra detta för honom, så han e väldigt angelägen om att få bort den?

Håller med, förutom att polisen sagt att det inte finns någon koppling eller uppenbart motiv. Om någon pekar ut någon som brottsling är det både koppling och motiv.
Citera
2025-12-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Jag har heller inte hittat den, och det står att AG inte har postat i gruppen?
Finns kvar i annan grupp i varje fall
https://www.facebook.com/share/p/1Cgf4iHxA1/?mibextid=wwXIfr
Citera
2025-12-27, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nate.Higgers
Ni som sitter och kacklar om att polisen inte skjutit i benet, utan bröstet! Har ni någonsin provat skjuta pistol? Det är hyfsat svårt att skjuta pistol, lägg då till att polisen i detta fallet säkert hade stresspåslag, och sen tror jag inte svensk polis övningsskjuter särskilt ofta!
För att bli en bra skytt så citerar jag Ragnar Skanåker "för att bli en bra skytt, måste du skjuta till du står i hylsor upp till knäna"

Dessutom har polisen trög avtryckare vilket gör det ytterligare svårare att sikta bra.
Citera
2025-12-27, 09:59
Avstängd
Tanachs avatar
Tidslinjen klarnar, men petitess mot kaos-uppväxten. Noll gränser, ingen stabil vuxen, känslomässig kyla odlar psykisk ohälsa från barn. Exploderar vuxen med sprit och ilska. Går igen i såna fall.

Socialtjänsten i Boden: Totalt misslyckande. Borde LVU:t tidigt. Varje GM är deras fel. Utebliven utredning lät spiralen växa till psykos och mord.

Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Jo jag skrev i ett inlägg efter att jag tyvärr inte är helt säker på om MGM var född redan när de kom till Sverige eller om han föddes efter. Jag lärde inte känna familjen fören några år efter de kom till Sverige. Så det är lite luddigt.
Citera
2025-12-27, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Tidslinjen klarnar, men petitess mot kaos-uppväxten. Noll gränser, ingen stabil vuxen, känslomässig kyla odlar psykisk ohälsa från barn. Exploderar vuxen med sprit och ilska. Går igen i såna fall.

Socialtjänsten i Boden: Totalt misslyckande. Borde LVU:t tidigt. Varje GM är deras fel. Utebliven utredning lät spiralen växa till psykos och mord.

Vet att det gjordes flera orosanmälningar kring alla barnen men givetvis agerade inte socialtjänsten. Precis som du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in