2025-12-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ni som vet
Låser man dörrar i Boden?
Dörren till huset har kodlås. Och går GM in och stänger dörren då kommer inte polisen åt honom och det är stor risk att ingen kommer levande ut ur detta hus
Citera
2025-12-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Vänta bara tills min teori om att GM hade en relation (sund eller osund återstår att se) till BO genom en telefontömning uppenbaras, då kommer forumet vändas upp och ner
Det var min teori i första inlägg
Citera
2025-12-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandska123
Otroligt flyt i språket du har för någon som är runt 25? Imponerad på riktigt.

Tack! Det har sina anledningar
Citera
2025-12-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MB63S
Dörren till huset har kodlås. Och går GM in och stänger dörren då kommer inte polisen åt honom och det är stor risk att ingen kommer levande ut ur detta hus
Fy för he
Sköt de genom fönster
Citera
2025-12-26, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pope1932
GMs mamma, som du svarar angående, är inte mördad…

Då missuppfattade jag det, trodde att hen menade den mördade. Kände att det va lite osmakligt
Citera
2025-12-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Styvpappan/fosterpappa till MGM lillasyster har jag för mig heter Gö*an (eventuellt La*sson) och äger ”stabilt AB” i Kalix.
Känns väl rimligt att MGM har samma bonus-förälder I guess

Det är styvpappan jag pratat om! Han bodde i lgh tillsammans med MGM brodern och mamman när de var små. Då måste de ha skiljt sig/flyttat isär.
Citera
2025-12-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ja, han har flertalet konton med olika namn på sociala medier. Kallar sig I*ak Lun*holm på ngt oxå.

Länk till något foto på honom?
Citera
2025-12-26, 22:37
Medlem
Karlaparkens avatar
"A defender with a weapon has a dilemma. If he shoots too early, he risks being accused of murder. If he waits until the attacker is definitely within striking range so there is no question about motives, he risks injury and even death."

Ur Wiki "Tueller Drill", en amerikansk erfarehet av att en knivbeväpnad person kan skada en polis väldigt snabbt. Det tar ca 1,5 sekund att springa 6,4 meter, och därför blir det svårt att anklaga en polis för att ha skjutit en knivbeväpnad person som gör utfall.
Citera
2025-12-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuttenAlm
Äntligen lite kloka ord.
Just det med ER ILSKA var intressant
Vem är arg?
Citera
2025-12-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tänker mig att mördaren faktiskt kände till vilka som bor i huset, kanske till och med haft kontakt, eventuellt även samma dag som mordet.

Mycket talar för detta. Det var tämligen långt från GMs lägenhet. Det finns inga indikationer på att han betett sig egendomligt på vägen till brottsplatsen.
En spekulation. GM har fattat intresse för ena dottern, han kanske mött henne på Willys där han jobbade. GM ansågs enligt uppgift som inåtvänd och socialt tafatt.
Så får han se annonsen som mamman lagt ut på marketplace. Han ser en möjlighet att komma dit, komma in och ibästa fall träffa flickan.
Sannolikt urartar det ganska snabbt, flickan är inte intresserad och avspisar honom, mamman konfronterar honom och undrar vad fan han sysslar med. GM blir då kränkt och känner sig förnedrad... och med droger i kroppen ligger vansinnesdådet nära för en sådan personlighet.
Citera
2025-12-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tänker mig att mördaren faktiskt kände till vilka som bor i huset, kanske till och med haft kontakt, eventuellt även samma dag som mordet.

Ok, vilken form av kontakt och varför tror du det?

Det är ju lätt att luta sig mot statistik när det gäller brottsfall men det verkar inte finnas något som tyder på att det handlar om ännu ett brott i mängden.

Tex är ju omfattningen som vi känner den väldigt ovanlig överlag. Ingen har kunnat påvisa ens den minsta koppling mellan GM och BO men ändå måste den finnas?

Det är rätt märkligt att andra vansinnesdåd kan ske lite då och då men detta kan inte vara ett av dom.
Jag undrar varför men har inte fått ett enda vettigt svar på den frågan.
Citera
2025-12-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ni som vet
Låser man dörrar i Boden?

Enligt en granne till BO så låser folk i området inte sina dörrar av vana men grannen säger att hon ska börja göra det efter detta hänt.

Kvinnan uttalade sig om det i Aftonbladet så du kan kolla om du orkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in