2025-12-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tack för att du delar med dig!

Men tänk på att du kan hamna i en "utsatt" position själv när du blir så detaljerad.

Vi har varit ett stort umgänge där alla umgåtts tillsammans så vi är ett större antal som delar samma upplevelser. Men tack för omtanken!
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Jo det är den eftersom frågan bygger på diskussionen du lade dig i.

Men vi kan väl säg att du har rätt.

Hur förklarar du att GM råkade hamna i just det huset? Handlar det om en tro om att där inte skulle finnas någon man?

Isf, vad baserar du det på?

Jag tänker mig att mördaren faktiskt kände till vilka som bor i huset, kanske till och med haft kontakt, eventuellt även samma dag som mordet.
Citera
Medlem
Ni som vet
Låser man dörrar i Boden?
Citera
2025-12-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det låter som en högst okvalificerad gissning med tanke på rapporteringen iofs.
Du syftar på att polisen sagt att dom inte sett någon koppling mellan dom.
Ett uttalande som gjordes kort efter dådet 😂
Svårt att höra svårt skadade människor med svåra trauman direkt.
Och tömma telefoner tar lite tid ( speciellt ) under en storhelg.
Sen brukar det gå till så att... polisen berättar ogärna vad dom vet, detta för att dels inte störa utredningen och riskera att kompromera ev vittnesuppgifter och dels av respekt för dom inblandade med anhöriga.

Gm har också anhöra som (faktiskt) är oskyldiga
Så långt kunde du inte tänka va
Citera
2025-12-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Ja men dåso, då gör det ju ingeting att hon blev mördad?

GMs mamma, som du svarar angående, är inte mördad…
Citera
2025-12-26, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Ja men dåso, då gör det ju ingeting att hon blev mördad?
MGMs mamma är inte mördad av någon..
Citera
Medlem
Vet inte om du bara är ett troll eller om du är född som du uppträder, eller har genomgått en lobotomi under livets gång..
Men du är tamejfan bland de större imbecillerna som jag nångång i mitt liv har haft olyckan att stöta på.

Du spekulerar att polisen har lekt Rambo och skjutit MGM vid första kontakt.
Utan stöd för din hypotes någonstans ifrån vare sig media eller forumet.
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Precis, det var alltså ingen akut fara för någons liv, förutom för GM som Dirty Harriet sköt ihjäl. Hon “oskadliggjorde” den enda som inte längre kan försvara sig.
Polisen OSKADLIGGJORRDE GM på plats som med allra högsta sannolikhet gjorde ett utfall mot polisen, och/eller försökte gå tillbaka in i villan.
Vilket än av dessa av mig ovannämnda alternativ GM försökte är det högst olämpligt om polisen hade tillåtit hända.
Polisen i yttretjänst har som första uppgift att hålla sig själva säkra och komma hem till sina egna familjer efter avslutat arbetspass.
Sekundärt ska de se till allmänhetens intressen.
En i tjänst skadad polis bådar inte gott för någon i samhället.

Och att tillåta GM att gå in i villan igen utan att först säkra brottsplatsen kan han
1) förstöra bevis
2) åsamka mer skada, hota eller döda de övriga BO. (vilket polisen sannerligen kände till ifrån inringarens utsago)

Ovan är bara mina åsikter om så är fallet att Polisen har agerat korrekt, vilket också är det allra mest troliga.

Utgår vi ifrån det ogrundade, idiotiska synpunkten att Polisen har gjort fel i detta ärende, och att GM skulle ha gett upp utan konflikt, men att polisen sköt verkanseld oavsett så är det inte ens på tal om tjänstefel, utan rent ut sagt mord.

Men Polisens egen utredning kommer att visa om Poliserna har agerat korrekt. De är frågan om att göra en bedömning på mikrosekunder och agera och för att sedan granskas detaljerat i timmatal av förundersökningsledare, åklagare och chefer.

Polisen som myndighet ska kunna ta kritik och svara på det, Poliserna i fråga ska kunna ta kritik och svara på det.
Men sitt inte som en jävla besserwisser och spy ur dig din galla med idioti.

Såna som du skulle stoppas in och knullas om igen, för du blev inte till någo..
Citera
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nej. Tror inte på slumpen. Tror istället som ett ryktet förmäler (har inte hört det själv, bara läst på en sajt) att GM hade, hade haft eller ville ha en relation med ena dottern.
Men -- ingenting utesluter det andra. Han kan ju ha tagit benzo iallafall.
Efter att ha snokat runt lite på Facebook så tror jag inte på det. Hon ser alldeles för ung ut på något sätt, alldeles för oskyldig. Och eftersom man nu säger sig ha förhört en av döttrarna och ändå inte funnit något motiv så känns det ännu mer avlägset. Men vi får se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Om det är N*cole L*ra ni pratar om så bodde hon i Boden för några år sedan. Hon gick på Stureskolan och var allt utom en bra person.
Det pratades om att hon skulle placeras på annan ort och ryktades även om SIS, sanningshalten i det sistnämnda är jag osäker på.
Senaste jag hörde var att hon i slutändan blev placerad hos pappan i Kalix och därefter flyttat till Göteborg.

Just ja så var det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallica90
Låter som hela familjen var ren misär...

Hon hade alltså en svensk pappa?
Eftersom att brödernas pappa uppgetts bo kvar i Colombia är det väl rimligt att tro att hon bodde en del hos sin svenska pappa medans skribenten här i tråden hängde hemma hos bröderna.

Tyvärr är jag inte desto mer insatt förutom att folk i min närhet haft kontakt med mannen pga N*coles vidriga beteende förut; droger, hot, sålt sex mm enligt rykten.
Om jag inte missminner mig var det nog fosterpappa och inte biologisk som fanns i Kalix, men vågar inte svära på den saken.
Citera
2025-12-26, 22:27
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Man gör nog så i sydamerika
Fått lite känslan av att barn inte är något man vill ha i Syd Amerika utan bara är en oönskad biprodukt av sex.
Citera
2025-12-26, 22:27
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1
Finns en Is*k M*ndino L*r* i Bodens köp- och säljgrupp på Facebook, men hittar ingen som heter så, kan det vara MGM?
Återigen kan hennes försäljningar av keyboardstativ m.m vara aktuell, var det så han sökte upp henne?Alternativt att han spanat in henne eller döttrarna på Willys (5 min gångväg från deras hem)

Om han var socialt avig och hon trevlig när hon handlade på Willys, kan han ha uppfattat att de ”hade nåt”.

Behöver faktiskt inte vara så att han var intresserad av döttrarna, utan av BO.
Ja, han har flertalet konton med olika namn på sociala medier. Kallar sig I*ak Lun*holm på ngt oxå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in