2025-12-15, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Nu handlade det väl knappast om ett stavfel utan snarare om begränsad ordförståelse. Men vi kan lägga det och "bedrägerierna" bakom oss nu.

Det är ju DU som inte begriper att skriva "bedrägerierna" med citattecken, som du gjorde är FEL, eftersom det de gör ÄR bedrägeri...
Citera
2025-12-19, 13:07
Medlem
"FI intensifierar arbetet mot investeringsbedrägerier och begär nu in detaljerade uppgifter från runt 200 finansiella institut. Målet är att stärka skyddet för konsumenter och företag – samt att bidra till en mer robust värdepappersmarknad."

"Frågorna rör exempelvis rutiner för att upptäcka och rapportera misstänkta händelser, samt om det sker en regelbunden granskning av samarbetspartners utifrån risken att dessa kan vara delaktiga i bedrägerier."

https://www.finansinspektionen.se/sv/publicerat/nyheter/2025/fi-begar-in-uppgifter-om-investeringsbedragerier-fran-cirka-200-aktorer/

Finansinspektionen gör en större granskning av banker och institut.
Citera
2025-12-19, 19:35
Medlem
Lobengulas avatar
Ja vetifan, om man är så jävla korkad att man går på dessa "investeringstips" så kanske man inte ska hålla på med investeringar och överlåta det till någon annan.

Jag snittar 20% avkastning/år och då går jag bara på egen känsla. Är det ett etablerat företag? Har de bra produkter/tjänster som jag förstår vad det är? Tror jag att dessa produkter/tjänster kommer att vara attraktiva närmaste åren?

Varför i helvete skulle någon brett tipsa om en aktie? Tänk själv.
Citera
2025-12-25, 22:48
Medlem
Tranquility Bass avatar
Varför investerar folk i denna typ av bolag? Är det jakten på det perfekta "pensionsförsäkring"? Om man har pengar kan man casha en del men om man behöver satsa hela sin "förmögenhet" på 200 000 kronor så ska man nog tänka om en gång till.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in