2025-11-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Bara o byta tills du är nöjd och känner dig trygg med läkaren...E hela mottagningen skit...byt mottagning. Jag tror att vet dem ingenting om ditt användande och man inte misstänker dig på nått sätt...så är jag övertygad om att du kan få tillbaka medicinerna. Läkare kan kräva ett urinprov, och skulle man neka det så skulle dem nog inte vara redo att fortsätta medicinska behandlingar. Jag vet inte hur det fungerar i primär vården, men i värsta fall kan dem nog begära ett urinprov om dem skulle misstänka att man använder droger. Tyvärr så fungerar Svensk vård så att man måste vara en jobbig jävel för att få sin vilja igenom. Tyvärr är det så, skulle kunna ge 10 bra tips på vad man kan göra..Men en sak är säker är man en jobbig jävel tillräckligt länge...tillslut vill man ju bli av med en jobbig jävel...lite så fungerar det...Tyvärr...Har personligen haft det mesta på recept bens/z/opioider/CS/gabap typ allt..Märker man att man inte får som man vill...så nästa..nästa osv. tills man träffar nån som lyssnar på en.

Tack så mycket för tipsen, det stämmer jag ger nog upp för lätt när läkaren nekar mig men nu tänker jag inte ge mig jag ska ha tillbaka mina zolpidem så jag slipper jaga efter blå
Citera
2025-11-30, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Tack så mycket för tipsen, det stämmer jag ger nog upp för lätt när läkaren nekar mig men nu tänker jag inte ge mig jag ska ha tillbaka mina zolpidem så jag slipper jaga efter blå

Inga problem, Zolpidem när man tar den som man ska är bra mycket bättre ur alla synpunkter än 1-2 mg xan svart. Så länge man har det på recept så är det oxå lugnt ur alla synvinklar..du ser jag har flera nark klassade mediciner har jobb/familj/körkort/bil ja allt det där. Det gick inte o ha så när man gick på grejer på gatan. Oavsett det löser sig säkert förr elr senare så länge du inte ger upp. Jag fattar ju lixom din besvikelse, men den är inte värd ett potentiellt xanor & sub beroende tro mig o alla andra...det är 7 resor värre än man föreställer sig. Har man grejerna på recept och följer det så finns inga juridiska risker tex. + att man är övervakad och kan få trappa ur långsamt o så. När man tar olagligt så kan det spinna iväg nått så ini helvete...det händer dem flesta förr eller senare. Alla tror ofta att dem har saker under kontroll...tills den dagen kommer då det är fakta...man har inte grejerna under kontroll.
Citera
2025-12-22, 04:49
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larstreiber
Som framgått av tidigare trådar använder jag subutex mot smärta 3-4 gånger I veckan , imorse efter 2 dygn utan började jag frysa må illa svår törst och svimmade så småningom, är detta tecken på abstinens och att jag behöver ett längre uppehåll?

Subutex skrivs väl inte ut längre?
Är det inte Buvudal de använder för LARO?

Jag har läst tråden och skickar ett lycka till!
Citera
2025-12-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Subutex skrivs väl inte ut längre?
Är det inte Buvudal de använder för LARO?

Jag har läst tråden och skickar ett lycka till!

Det är lite krångligt så förstår att folk inte fattar. Subutex orginalet i tabletter e avreggade..men buprenorfin utan naloxon kan man säga är exakt samma som gamla Subutex tabletterna. Sedan finns Suboxone som är buprenorfin med tillägg av naloxon. Även Temgesic som är ren buprenofin endast i lågdos tablett form. Sedan finns injektionerna där en av injektionerna har varumärket Subutex. Och sedan finns Buvidal som oxå är injektion som finns i lite fler styrkor..medans Subutex sprutan bara finns i 2 styrkor antingen hög eller låg dos. Lite krångligt, men TS menar nog buprenorfin utan naloxon tabletter som är exakt samma som orginal Subutex. I LARO används alla typer av buprenorfin preparat även injektionerna med buprenorfin och metadon. Vad man får för läkemedel beror på lite olika anledningar. Men dem vanligaste i dagsläget är Suboxone och Buvidal.
Citera
2025-12-25, 00:23
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Det är lite krångligt så förstår att folk inte fattar. Subutex orginalet i tabletter e avreggade..men buprenorfin utan naloxon kan man säga är exakt samma som gamla Subutex tabletterna. Sedan finns Suboxone som är buprenorfin med tillägg av naloxon. Även Temgesic som är ren buprenofin endast i lågdos tablett form. Sedan finns injektionerna där en av injektionerna har varumärket Subutex. Och sedan finns Buvidal som oxå är injektion som finns i lite fler styrkor..medans Subutex sprutan bara finns i 2 styrkor antingen hög eller låg dos. Lite krångligt, men TS menar nog buprenorfin utan naloxon tabletter som är exakt samma som orginal Subutex. I LARO används alla typer av buprenorfin preparat även injektionerna med buprenorfin och metadon. Vad man får för läkemedel beror på lite olika anledningar. Men dem vanligaste i dagsläget är Suboxone och Buvidal.

Tack för bra information!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in