Citat:
Fattar! Du tror det var så pass oseriöst att inte ens själva substanserna stämde?
Kan inte påstå att jag känner igen några av lapparna, men det är många år sen nu. Tack för du delade med dig!
Hur menar du? Jag tog en blotter en gång och utvecklade HPPD efter det. Med tanke på att en del knarkar liver ut så är det ju absolut något individuellt. Det finns dock en del publicerade artiklar på att just NBOMe drogs med särskilt mycket HPPD, dessvärre. När jag drabbades för 12 år sen skrev jag ner mycket av livet där och då i en dagbok, men jag verkar inte ha skrivit ner den exakta substansen. Kom och tänka på det en dag och insåg att jag ju kan fråga här!
Kan inte påstå att jag känner igen några av lapparna, men det är många år sen nu. Tack för du delade med dig!
Hur menar du? Jag tog en blotter en gång och utvecklade HPPD efter det. Med tanke på att en del knarkar liver ut så är det ju absolut något individuellt. Det finns dock en del publicerade artiklar på att just NBOMe drogs med särskilt mycket HPPD, dessvärre. När jag drabbades för 12 år sen skrev jag ner mycket av livet där och då i en dagbok, men jag verkar inte ha skrivit ner den exakta substansen. Kom och tänka på det en dag och insåg att jag ju kan fråga här!

Det är väldigt svårt att säga, dom va iaf väldigt oseriösa som ofta skickade fel produkter, dessutom mer än en gång till mig. Han som ägde shoppen skyllde på att dom som jobbade för honom brukade produkter när dom jobbade och att det va därför det blev en massa fel. Han styrde dock alltid upp det och jag fick mer av rätt produkt som plåster på såren.
Jag tror säkert det oftast va rätt produkt dom påstod sig sälja men jag har aldrig testat några av mina produkter så jag kan ju inte säga att det faktiskt va så. Jag köpte även mängder med 4-Aco-DMT därifrån och vid ett tillfälle, alltså egentligen bara en tripp så blev jag så otroligt speedad istället för att bli trippad att jag trodde jag fått något annat.
Jag minns inte nu ca 10 år senare om det va flera gånger som jag tog från samma påse/batch. Någon skrev här på fb att dom tror det kan ha varit alpha-methyltryptamine (amt) https://www.erowid.org/chemicals/amt/amt.shtml
Det är den enda gånget jag fick sån effekt så och jag har aldrig fått tag i amt efter det så jag har aldrig kunnat avgöra.
En annan skum grej som hände med mina Nbome/Nboh lappar när jag köpt dom va att jag inte fick effekt av dom alls trots att jag testade flera gånger. Så jag gav bort dom till en kompis som också va nyfiken på den tiden. Sen fick han en snetripp på 4-Aco-DMT så han gav tillbaka alla dom han fått av mig då han skulle sluta för att han blev så traumatiserad.
Det va ungefär 1 år senare jag testade dom igen då, och då helt plötsligt fick jag effekt. Jag försökte tänka efter om det va något jag gjort som helt plötsligt ger mig effekt. Jag vet att det bara är i munhålan man får effekt av dom så det va inte det som va något misstag. Jag kommer torligen aldrig få veta varför det blev så.
Jag har dock fler udda grejer som hänt med mig. I början när jag trippade på svamp så blev jag nästan helt sängliggandes dels på grund av grym bodyload men även för att allt va så kaotiskt. Sen några månader senare blev jag helt plötsligt speedad och sprang runt o kollade på allt möjligt. Ni som vet, ni vet. En lite dammråtta kan va vilken skum varelse som helst som är jättefascinerade att titta på.
Sen när jag skulle ta den absolut sista svampen jag hade som va ca 4 gram så började jag känna effekt efter bara 2 minuter. Jag vet mycket väl att det kan va placebo så jag intalade mig det. Men det blev bara mer och mer effekt så jag trippade redan inom 15 min typ, men efter 30 min efter intag så slutade trippen helt. Snacka om att jag blev paff.
Nu på senare tid har jag användt Perplexity A.I. för att ta reda på om varför dessa grejer hänt eftersom jag inte orkat hänga på internationella forum.
Det visar sig att det finns fler som har rätt unik metabolism som jag har, men det är absolut inte vanligt.
Jag tar även alltid minst 2 lappar LSD när jag ska trippa. Så ca 500ug, men jag kan göra det 2-3 ggr / vecka lite beroende på vilka jag fått tag i. Kanske pga att dom inte är riktigt 250ug eller för att dom helt enkelt framställts i olka labb. Jag har testat 1P-LSD, ETH-LAD, AL-LAD och några till och kan lätt skilja på dom från LSD-25. Det borde dock fortfarande ge samma slags kors tolerans.
Angående hur mina svamp trippar kunde skilja sig så pass helt plötsligt kan va att man med åldern får en annan typ av metabolism med vanan. Jag har dock inte frågat om varför Nbome/Nboh inte funkade i början. Så det är fortfarande ett mysterium.
Jag är rätt säker på att jag hade lite HPPD en stund under början av min psykadeliska drogkarriär. Jag kunde ofta se liknande "solkatter" från något som inte fanns det och andra skumma grejer. Men inget som va förklarbart. Det va mestadels när det va mörkt. Det störde mig aldrig riktigt men jag va lite orolig att det skulle bli bestående men.
Ursäkta att det blev lite långt, men jag tror sånna här udda grejer faktiskt kan vara väldigt inviduellt.
Hur upplever du dina HPPD effekter? har dom avtagit eller tilltagit något sen du fick det?
God Jul och trippa lugnt!