2025-12-08, 14:44
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Är ni nöjda med dagens Embracer?

Citat:
Vad hände?

Från 8 dec handlas Embracer ex-rätt till utdelningen/listningen av Coffee Stain Group. D.v.s. dagens kurs justeras ned eftersom du inte längre får spin-off-aktier om du köper efter ex-datum.
Investing.com

Embracer har dessutom nyligen bekräftat Coffee Stain-listningen och den pågående uppdelningen/saneringen.
Embracer Group

Vad betyder det för dig?

Om du ägde aktien vid avstämningsdagen (Embracer anger registrering 9 dec) får du Coffee Stain-aktier automatiskt via din depå/ISK. Dagens kursfall speglar att den värdedelen lyfts ur moderbolaget.
Investing.com

Det här är alltså mer som ett ”ex-utdelning”-fall: totalvärdet blir tydligt först när Coffee Stain börjar handlas (11 dec) och marknaden kan prissätta båda delarna var för sig.
Embracer Group
Citera
2025-12-09, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
Är ni nöjda med dagens Embracer?

Nej, en horaktie som jag tror aldrig kommer upp i gamla kursnivåer igen. Bara långsamt utför, ska aldrig mer köpa gamingaktier heller. Det är ofta piss

vet inte när vi hade en positiv nyhet från embracer senast? jag har ändå haft aktien sen 2021.
Citera
2025-12-09, 13:40
Medlem
Jag köpte nu och planerar att köpa mer både Coffestain och Embracer. Framtiden ljus ut skulle jag tro även om hela sektorn har lite baksmälla efter covidtoppen.
Citera
2025-12-09, 13:48
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Jag köpte nu och planerar att köpa mer både Coffestain och Embracer. Framtiden ljus ut skulle jag tro även om hela sektorn har lite baksmälla efter covidtoppen.

Lite nyfiken i hur du tänker kring framtiden, kollar du siffror eller är det mer en framtida lott i spelens succeer?
Citera
2025-12-11, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
Lite nyfiken i hur du tänker kring framtiden, kollar du siffror eller är det mer en framtida lott i spelens succeer?

Ska jag vara helt ärlig så tittar jag inte så mycket på siffrorna när det gäller gamingbolag. Det är så mycket upp och ner mellan varje kvartal och det är många som hamnade snett under coronatopparna och fått sälja med förlust. Nu borde väl vi närma oss nivåerna innan covid om man räknar bort avknopningarna.

Kollar man Embracers portfölj är det en imponerande samling av spelstudios och speltitlar man har under bältet.

Coffestain har ju Valheim och Goat simulator som har blivit riktiga succeer. Jag gillar det utan att göra en djupare analys
Citera
2025-12-12, 08:29
Medlem
2 nya Tomb Raider spel presenterades på Game awards inatt.
Tomb Raider: Legacy of Atlantis (2026)
Tomb Raider: Catalyst (2027) det här verkar vara det stora släppet.

För den som har dålig koll är Tomb Raider en av världens mest framgångsrika spel-serier genom tiderna. Tror det är för tidigt att räkna ut Embracer.
Citera
2025-12-19, 12:18
Medlem
Twitterturkens avatar
Verkar vara mycket boomers med noll koll på teknologi och gaming som flockas till Embracer och Coffee Stain, detta får verkligen varningsklockorna att gå igång.
Påminner om när Starbreeze skulle bli störst och bäst, alla skulle äga den skitaktien..

Det pratas mycket om AI bubblor men jag tror vi är i en gaming bubbla just nu.
Påminner om den historiska guldrushen, dom som blev rika var dom som sålde verktygen (Valve, Nvidia)

Andelen unga som spelar nya spel har kollapsat på senare år, det är spel som Minecraft och Counter Strike dom spelar år ut och år in nu.
Dom betalar en engångsavgift och sedan spelar dom samma spel i hundratals timmar, år ut och år in.
Tänk om Netflix hade samma upplägg.

Nej sälj allt som är 100% fokuserat på gaming, där finns det inget att hämta kommande år.
Senast redigerad av Twitterturken 2025-12-19 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in