2025-12-12, 19:30
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Jag har inte bestridit att en röst på MED är en röst på ett borgerligt alternativ men vad händer med rösten när MED får 0,1%?
Den är fortfarande en röst på ett borgerligt parti, en röst på det enda borgerliga partiet i Sverige.
Men Svenska folket har då sagt nej till ett borgerligt styre. Det är det som är demokrati.

Jag visar vad jag vill ha för politik med min röst. Röstar jag på något av Tidö partierna, röstar jag ju på något jag inte vill ha, dvs Sosseri och åttaklövern.
Citera
2025-12-12, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Läser att många i Sverige tänker rösta på Afs eller Örebropartiet. Det gör ju att SD tappar röster och dessa partier kommer inte ens klara spärren så känns som bortkastade röster och det ger vänstern större chans att vinna.

Varför vill man göra det? Har man tröttnat på SD?

Bättre att isåfall rösta in Allard i regeringen! Riktig klippa den människan.

Annars är ju partiledare för Örebropartiet?
Personligen så har jag ledsnat på SD. Rösta med plånboken säger riksgrisen Oscar Sjöstedt medan dom har sänkt skatten för sig själva.
OK då är det precis det jag ska göra också och då är SD helt fel parti. Det kan vara gott för dom att se sig själva tappa röster och då gärna till Vänsterpartiet. (Synd på V invandringspolitik bara).
Citera
2025-12-12, 20:07
Medlem
flytandelyckas avatar
De som väljer att rösta på AFS/Örebropartiet/MED i riksdagsvalet är i regel människor som älskar att vara i evig opposition. Dessa partierna kommer ALDRIG komma in riksdagen. Inget parti är helt perfekt men nu har vi äntligen en stark invandringskritisk kraft i riksdagen. Sjabbla för helvete inte bort det med något AFS-infall!
Citera
2025-12-13, 13:12
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
De som väljer att rösta på AFS/Örebropartiet/MED i riksdagsvalet är i regel människor som älskar att vara i evig opposition. Dessa partierna kommer ALDRIG komma in riksdagen. Inget parti är helt perfekt men nu har vi äntligen en stark invandringskritisk kraft i riksdagen. Sjabbla för helvete inte bort det med något AFS-infall!
Tänker samma...
Citera
2025-12-17, 23:16
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Annars är ju partiledare för Örebropartiet?
Personligen så har jag ledsnat på SD. Rösta med plånboken säger riksgrisen Oscar Sjöstedt medan dom har sänkt skatten för sig själva.
OK då är det precis det jag ska göra också och då är SD helt fel parti. Det kan vara gott för dom att se sig själva tappa röster och då gärna till Vänsterpartiet. (Synd på V invandringspolitik bara).
Allt annat än Vänsterpartiet skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in