2025-10-04, 01:04
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyareTag
Vad exakt har du gått på och hur länge? Ladd och xanor ser ut att vara det senaste? Stimulanter blir man ju förstörd på genom att man typ dränerar kroppen och psyket, inte varit mitt huvudsakliga problem men generellt behöver man väl försöka käka mycket och sova mycket för att repa sig fysiskt, sedan är det väl huvudsakligen den psykiska biten för att bli återställd - nya vanor, miljöer och sysselsättning för att ändra levnadssätt. Benso och opioider har varit mitt problemområde och blåbär är extremt tufft att sluta med där kan det till och med behövas nedtrappning för att inte skadas genom typ krampanfall, fick det själv en gång när jag klev av ett ganska kort men intensivt käkande av just blåbär, låg sömnlös i flera nätter och vaknade en morgon efter bara kanske en timmas sömn och hade sjuk träningsvärk i mage och strupe, enligt kompisen hade jag fått mramanfall liggandes i soffan vilket jag bara trodde var möjligt på muskelavslappnande bensos som dia- och klonazepam. Har du använt mer än två veckor i rad hade jag nog velat käka diazepam en vecka i alla fall...

Det jag egentligen vill komma till är svaret på din fråga, och på den får man nog se det som två faser, först en fysisk del med sömnlöshet, grov ångest, dålig aptit, svettningar osv.. Längd beroende på hur länge du käkat benso, 2-12 veckor, kan bli längre om du käkat länge.
Satsa på att först ta dig igenom den fysiska, sök hjälp på beroendecentrum för avgiftning/nedtrapp om du käkat mycket bens. Fas 2 blir den psykiska delen där det också ingår att inte ta återfall (kanske cannabis eller alkohol om du klarar det för att inte ta återfall på dina huvuddragen eller riskera att börja med en ny). Psykiska delen längd eller varaktighet beror på många faktorer, kost, motion, sömn, sysselsättning osv, du blir normal snabbare om du får till en bra livsstil men satsa på hållbarhet, lägg till saker som du orkar/kan sköta, skulle tippa på att du kan känna dig bra redan om en månad, kanske normal till julen cirka? så kämpa på broder, du grejar detta!
Detta kommer du klara broder
Gått på i princip allt från LSD, Ketamin till mer huvud droger som xanor, valium och cannabis alkohol med. Går inte längre varje morgon vaknar jag med ångest och panik. Orkar inte längre.
Citera
2025-10-06, 19:34
Medlem
pn222jws avatar
Tips - Tidningen Accent... Sveriges största email tidning om droger och nykterhet. Ges ut av IOGT-NTO.

Kan vara relevant.

https://accentmagasin.se/nyhetsbrev/
Citera
2025-10-06, 23:07
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Tips - Tidningen Accent... Sveriges största email tidning om droger och nykterhet. Ges ut av IOGT-NTO.

Kan vara relevant.

https://accentmagasin.se/nyhetsbrev/
Orkar inte läsa har 1 karta blå kvar inga pengar så kan inte köpa mer droger är livrädd för vad som väntar mig när kartan är slut. Kmr säkert hamna på psyket.
Citera
2025-10-07, 15:23
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Orkar inte läsa har 1 karta blå kvar inga pengar så kan inte köpa mer droger är livrädd för vad som väntar mig när kartan är slut. Kmr säkert hamna på psyket.

Haha ja "inga pengar så kan ej köpa mer knark" har man aldrig varit med om.
Citera
2025-10-07, 15:25
Medlem
Citat:
Vad händer när du får nya pengar?
Citera
2025-10-10, 02:04
Avstängd
knark-kungens avatar
Citat:
Hur har det gått för dig?
Citera
2025-11-14, 02:19
Medlem
Önskar dig stort lycka till.
Det är många som lyckas hålla sig nyktra och säkert känner igen vad du går igenom nu.

Tycker tråden är full av vettiga tips.
Jag var nykter i 15mån och det tackar jag styrketräningen för. Så mitt tips är motion.
Jag tror vi som missbrukat måste vara vaksamma livet ut. Vi är beroende.

Tänkte om du kan googla eller läsa här på FB om beroendesjukdomen.
Citera
2025-12-15, 20:49
Medlem
önskar också stort lycka till. du kan klara det här. det är svårt men det går. ge inte upp!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in