2025-12-14, 15:40
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Läs Fiskarstinas inlägg, hon har t o m delat upp det i stycken så alla ska kunna förstå.
Att argumentera med dig är svårt, lite som att spela schack med en duva....

Nej, men du kan verkligen inte resonera i juridiskt perspektiv. Du fokuserar på känslor och "amen de är ju såååååå för han skrev sååååååååå "

Skulle bli en otrevlig rättsstat faktiskt.

(Dessutom har du missat att jag är för Dumpens syfte - det är allt annat det faller på)
Citera
2025-12-14, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Nej, men du kan verkligen inte resonera i juridiskt perspektiv. Du fokuserar på känslor och "amen de är ju såååååå för han skrev sååååååååå "

(Dessutom har du missat att jag är för Dumpens syfte - det är allt annat det faller på)
jag är imponerad av hur frenetiskt och energiskt du och X-and-Y skriver här i tråden.

nästan hela dagarna från morgon till natt den senaste tiden. hinner ni äta? kanske har ni färdiga smörgåsar eller hämtpizza som ni nafsar på i några minuter ibland.

men jag måste säga att jag är även imponerad av det artiga debattklimatet, utan grova påhopp eller personangrepp. 👍

när Sara blivit klar med nuvarande behandling så kanske dom får ha ett nytt korvkalas som dom hade i den här lilla filmen:

https://youtube.com/shorts/Agp3lpcqAso?si=fSeROynkyd-c2oUa

Citera
2025-12-14, 15:53
Medlem
tens avatar
Citat:

Nu svarar du i affekt igen, tänk igenom vad du skriver innan du skickar det, annars idiotförklarar du bara dig själv.

Nej, jag fokuserar inte på känslor, jag visar att gäddan skriftligen har förklarat sin avsikt!
Vissa gäddor har t o m haft med sig glidmedel och kondomer till träffen. Tror du att de tänkte lyxrunka på någon offentlig toalett?
Citera
2025-12-14, 15:56
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Nu svarar du i affekt igen, tänk igenom vad du skriver innan du skickar det, annars idiotförklarar du bara dig själv.

Nej, jag fokuserar inte på känslor, jag visar att gäddan skriftligen har förklarat sin avsikt!
Vissa gäddor har t o m haft med sig glidmedel och kondomer till träffen. Tror du att de tänkte lyxrunka på någon offentlig toalett?

Men det håller inte juridiskt! Det är hela poängen. Inte vad han har med sig eller har skrivit, i lagens nuvarande form - det kan komma ändras, men som det ser ut nu.

Juridiskt kan man mycket väl förklara det med en lyxrunk och tända ljus, det går inte motbevisa det.

Även om jag också fattar hur uppenbart det är.
Citera
2025-12-14, 15:58
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebastianCepe
jag är imponerad av hur frenetiskt och energiskt du och X-and-Y skriver här i tråden.

Haha, jag vet. Men jag har faktiskt inget bättre för mig, dessutom är det lite roligt också. Dagens enda uppdrag att laga mat hinner jag ändå.
Citera
2025-12-14, 15:58
Medlem
Citat:
Men det håller inte juridiskt! Det är hela poängen. Inte vad han har med sig eller har skrivit, i lagens nuvarande form - det kan komma ändras, men som det ser ut nu.

Juridiskt kan man mycket väl förklara det med en lyxrunk och tända ljus, det går inte motbevisa det.

Även om jag också fattar hur uppenbart det är.
Det kommer inte att genomföras några riktiga förändringar. Kosmetiska, visst. Men inte riktiga. Om du tror det känner du inte det här landet. Omöjligt att ta på allvar, om man inte är antingen jubelidiot eller illvillig.
Citera
2025-12-14, 16:06
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Det kommer inte att genomföras några riktiga förändringar. Kosmetiska, visst. Men inte riktiga. Om du tror det känner du inte det här landet. Omöjligt att ta på allvar, om man inte är antingen jubelidiot eller illvillig.

Nejdå, jag tror inte mycket där. Däremot imponeras jag över hur ett visst parti slår på stora trumman för nya lagar hit och dit. Som då får med sig stora massor av människor (fiskar-mindset på alla skulle jag påstå).

Dom skulle behöva göra en lag med 0 bevisbörda, vilket inte är möjligt. Så en ny eller förändrad lag skulle inte göra så mycket nytta. Ser nästan fram emot första fallet i domstol i framtiden, just hur den appliceras osv.
Citera
2025-12-14, 16:55
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiskarStina
1. Gädda tar kontakt med barn
2. Gädda skickar kukbilder och berättar hur han vill använda den på barnet
3. Gädda bokar träff med barnet
4. Gädda kommer till avtalad plats på avtalad tid för att träffa barnet
Japp, extremt komplicerad ekvation!

Det går trögt det här . Besvara följande enkla exempel (en av 1000 möjligheter till att sex aldrig kommer genomföras).

- En man hade cancer i kuken, och den opererades bort helt för 10 år sedan.
- Han chattar med en 14 åring och fantiserar om sex
- Han visar en kukbilder han har hittat på nätet.
- De planerar träff
- Han åker ut och möter flickan, men hans plan är bara att fika, han vågar inte säga sanningen pga skamkänslor.

Är det 100% säkert att han kommer våldta flickan då?
Citera
2025-12-14, 17:05
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Det går trögt det här . Besvara följande enkla exempel (en av 1000 möjligheter till att sex aldrig kommer genomföras).

- De planerar träff
- Han åker ut och möter flickan, men hans plan är bara att fika, han vågar inte säga sanningen pga skamkänslor.

Tror du att man bara kan ha sex med kuken?
Kapten klänning hade en arsenal med saker i en väska då han tydligen saknade egen kuk.
Sexchattande med barn är grooming.
Varför skriver man om sex om man vill fika??
Många
Citera
2025-12-14, 17:06
Medlem
FiskarStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y

- De planerar träff

1. Har vi publicerat någon gädda med bortopererad kuk? Det minns jag inte. Jag tror ärligt talat inte det.
2. Våra gäddor skriver till barn, oftast 12-14 år och beskriver hur de vill knulla och slicka och suga
3. Sådant kollar vi såklart
4. Japp!
5. Om det vore en normal och vettig vuxen skulle han tala om för barnet att han inte vill träffa henne när hon berättar att hon är under 15 år.
Citera
2025-12-14, 17:09
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Tror du att man bara kan ha sex med kuken?
Kapten klänning hade en arsenal med saker i en väska då han tydligen saknade egen kuk.
Sexchattande med barn är grooming.
Varför skriver man om sex om man vill fika??
Många

Därför man är nyfiken på att se vem det är. Och nej denna man har inga planer som kapten klänning hans enda plan är att fika.
Citera
2025-12-14, 17:12
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiskarStina
1. Har vi publicerat någon gädda med bortopererad kuk? Det minns jag inte. Jag tror ärligt talat inte det.
2. Våra gäddor skriver till barn, oftast 12-14 år och beskriver hur de vill knulla och slicka och suga
3. Sådant kollar vi såklart
4. Japp!
5. Om det vore en normal och vettig vuxen skulle han tala om för barnet att han inte vill träffa henne när hon berättar att hon är under 15 år.

1. Hur kan ni veta det?
2. Det är fantasier.
3. Har ni en databas med 4,1 miljarder kukar?
5. Det är tillåtet att fika med någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in