2025-12-13, 14:04
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Ja, vi vet ju inte om han har lämnat över detta på entreprenad, eller blandar sin egen sås utifrån färdiga produkter. Och angående det sistnämnda, så är det ju detta som är frågan. Kan han vara så skruvad? Vi alla minns ju filmerna på hur han medvetet skrapade av smuts och matrester från konsumentsidan av disken till vagnen med stekspaden, och sedan strök allt detta gojs över puckarna han stekte. Så uppenbarligen är tröskeln låg för honom, eftersom han verkar finna ett nöje i att utöva en dylik ”makt” över andra människor.

/AI

Ja… jo… tack för ditt inlägg.

Tänker på när han stod i Gamla Stan och hamnade i gräl med i princip varenda kund. Sprutade dressing och vatten på flera kunder, käftade med alla, slogs med en del.

Trist… för Ursprungs-iden med Harakirikorven (skitstark korv, 5 minuter + t-skirt om du fixade det) hade säkert stått sig ännu idag om det inte var för Jespers temperament. Alla idiotiska frågor, gapande i megafon… (Han hade säkert fått stå kvar där änn idag i Gamla Stan om han inte spöat kunder…)
Citera
2025-12-13, 14:16
Medlem
Jag var på hans sida först eftersom jag jobbade som ung i branshen och jobbat nätter med fastfood och som bartender och vet hur dryga och äckliga många kunder är.
Många saknar ju helt hyfs och tror dom kan behandla personal hur som helst.

Ju mer man tittade på det så verkade han vara en jävla idiot han också. Man kan inte konstant käfta så som han gjorde med dessa, det betyder inte att man ska låta idioterna komma undan men han attackera ju vem som helst även folks om har vanlig saklig kritik och gå helt bananas. Han måste ju lära sig skilja på dessa som är ute efter att bråka och vanliga kunder och han kunde inte det.

Sen gjorde han del äckliga saker som han förneka.

Det var roligt en tid men den tiden är förbi, tror det är svårt och skapa liknande koncept.

Jag glömmer aldrig när han börja bråka med Petter som skulle hämta sina gangster polare, det var smått komiskt. Under samma tid så var han den där helylle kille på tv.

En annan gång så blev han anklagad av en kvinnlig invandrare att vara jude och rasist och då påstår han att han inte kunde vara rasist för att han inte var svensk eller något.

Men jag gillade också att han hade den tävlingen med korven och man kunde vinna en T-shirt.
Citera
2025-12-13, 14:45
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag var på hans sida först eftersom jag jobbade som ung i branshen och jobbat nätter med fastfood och som bartender och vet hur dryga och äckliga många kunder är.
Många saknar ju helt hyfs och tror dom kan behandla personal hur som helst.

Ju mer man tittade på det så verkade han vara en jävla idiot han också. Man kan inte konstant käfta så som han gjorde med dessa, det betyder inte att man ska låta idioterna komma undan men han attackera ju vem som helst även folks om har vanlig saklig kritik och gå helt bananas. Han måste ju lära sig skilja på dessa som är ute efter att bråka och vanliga kunder och han kunde inte det.

Sen gjorde han del äckliga saker som han förneka.

Det var roligt en tid men den tiden är förbi, tror det är svårt och skapa liknande koncept.

Jag glömmer aldrig när han börja bråka med Petter som skulle hämta sina gangster polare, det var smått komiskt. Under samma tid så var han den där helylle kille på tv.

En annan gång så blev han anklagad av en kvinnlig invandrare att vara jude och rasist och då påstår han att han inte kunde vara rasist för att han inte var svensk eller något.

Men jag gillade också att han hade den tävlingen med korven och man kunde vinna en T-shirt.

Ja, han har ju bidragit med ett och annat guldkorn. Det kan inte förnekas. Men det är nog som du säger, att hans attityd förstörde konceptet i längden. Man märkte också att han blev drygare ju längre in på småtimmarna man kom. Köpte man av honom i början av kvällen, var han som vilken korvgubbe som helst och gav ett trevligt intryck. Hans korvar var dessutom goda och vida överlägsna Pressbyråns, som vid tiden var den enda konkurrenten till honom, om man nu inte ville ha hamburgare. Men strax efter ett på natten hände något...

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in