2024-12-11, 08:24
Medlem
Lucianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Lägg till kläder, mobiltelefon, cykel, bil och mössa och ryggsäck och laptop och solglasögon och...

Vill du ha ovan uppräknade till fracken/smokingen som alternativ till manschettknappar, skjortknappar och eventuellt västknappar så är det ok för mig.
Citera
2024-12-11, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag kommer ihåg 80-talet.
Man kunde inte lämna en blyertspenna i bilen utan att man fick inbrott i den.
Det fanns kriminella idioter litet överallt, knarkare och skit.

Då måste du ha bott och parkerat i ett av Sveriges tre utsatta områden.

Vi andra kunde lämna kvar plånboken. I en olåst bil. Utan att råka ut för något.
Citera
2025-01-21, 15:34
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Värst vad du ljuger!

på 70-80 talet var folk mer ärliga. Om någon hitta vad som helst, lämnades det till polistationen så ägaren fick sina grejer tillbaka. Cyklar behövdes sällan låsas osv.

Så var det i delar av Sverige, helt klart. Men när jag växte upp på 70-80-talen i en förort till Göteborg så var det definitivt inte på det viset. Knarkare och annat avskum stal ohämmat och inbrotten var vanliga, särskilt i bilar och källarförråd. Det daltades dessutom ännu mer med slöddret då än vad det görs idag.

På landsbygden upplevde jag att mentaliteten var en annan, men åtminstone i de större städerna var kriminaliteten utbredd. Skillnaden var att det var ytterst sällsynt med dödsskjutningar.
Citera
2025-01-21, 17:26
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Så var det i delar av Sverige, helt klart. Men när jag växte upp på 70-80-talen i en förort till Göteborg så var det definitivt inte på det viset. Knarkare och annat avskum stal ohämmat och inbrotten var vanliga, särskilt i bilar och källarförråd. Det daltades dessutom ännu mer med slöddret då än vad det görs idag.

På landsbygden upplevde jag att mentaliteten var en annan, men åtminstone i de större städerna var kriminaliteten utbredd. Skillnaden var att det var ytterst sällsynt med dödsskjutningar.

Ok, jag har bott i mellanstora städer, och det än idag. Man såg vilket respekt det fanns då och nu. Idag kan pundarna hota för inget!
Citera
2025-01-21, 18:27
Medlem
Nattvarelsers avatar
Jag vet inte, för jag har aldrig burit guld, bara silver.
Men det finns förstås områden där det är farligt att gå omkring med dyra saker
Citera
2025-02-02, 20:22
Medlem
DiggerNicksons avatar
Ni som bär dessa länkar och arm/halsband - vad jobbar ni med?

Blir genuint nyfiken, så berätta gärna!
Citera
2025-12-09, 00:24
Medlem
Ska besöka hufvudstaden i januari. Har en förlovningsring i guld sedan jag var gift med min fru (vila i frid) och en klackring av solid guld med släktens vapen på. Vågar man ha detta på sig när man är i hufvudstaden?

Ska inte gå ut på klubbar eller så. Kanske gå på en restaurang en kväll. Annars bara röra mig utomhus på dagtid. Mitt i veckan. Eller är det säkrast att käka på hotellrestaurangen? Tänker att klackringen kanske står ut mest.
Senast redigerad av DICK.NIGGER 2025-12-09 kl. 00:27.
Citera
2025-12-12, 12:58
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DICK.NIGGER
Ska besöka hufvudstaden i januari. Har en förlovningsring i guld sedan jag var gift med min fru (vila i frid) och en klackring av solid guld med släktens vapen på. Vågar man ha detta på sig när man är i hufvudstaden?

Ska inte gå ut på klubbar eller så. Kanske gå på en restaurang en kväll. Annars bara röra mig utomhus på dagtid. Mitt i veckan. Eller är det säkrast att käka på hotellrestaurangen? Tänker att klackringen kanske står ut mest.
Du behöver inte oroa dig.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in