2025-11-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
Bara för att saker är lagliga behöver de inte vara lämpliga att göra.
Vägsniglar är ett stort samhällsproblem som borde stävjas på alla sätt och vis.
Vilken underbar och fantastisk värld DU lever i om du anser att detta är "ett stort samhällsproblem"!
Citera
2025-11-12, 19:47
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Irriterar mig mycket mer på alla idioter som inte klarar av att göra en omkörning på vanlig landsväg. Det verkar vara en snart utdöd konst.

Istället ligger de tätt bakom väglusen och vips har man en liten kö på 3-4 bilar som ligger så tätt att man måste köra om dem alla på en gång vilket gör att inte heller jag kan köra om så lätt!
Citera
2025-11-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Detta gäller 90% av svenskarna. De kör för fort och har inte på vägen att göra. Skyltad hastighet gäller max hastighet. Inte minimum hastighet.
90% av svenskar kör för fort?? Det stämmer fanimej INTE. Svenskar ligger i absolut största utsträckning på tok för långsamt.

Själv är jag en sån som ligger 20-30km/h över hastighetsbegränsning. Min specialitet är stadskörning där min intelligens visat hur stor skillnad den gör. När andra står i 200 meters köer inför en rondell så sveper jag rakt förbi på yttern/innern i rondellen. Svensken törs inte köra i andra fältet. Jag planerar och bedömer så pass tidigt att jag inte ens behöver bromsa in. Andra förare kommer fram till rondellen och verkar fundera på om högerregeln gäller 🤪

Sniglar ska dö. Jag gör allt jag kan för att förstöra deras körupplevelse. Regnar det så ligger jag mellan spåren när jag kört om för att spraya ner bilen och rutan deras. Kör gärna upp i röven och pressar.

Folk säger att man ska planera om man har så bråttom. Men varför gör ni inte det själva då om ni har så mycket tid att ligga ute på vägarna? Ute och går bil liksom. Drar era jävla fötter efter er. Tycker ni det är kul att spendera livet på en jävla bilväg eller?

För övrigt skulle jag vilja ta bort alla 2-1 vägar i hela landet. Dubbelfiligt ska vara standard, även i bostadsområden. Alla hastighetsbegränsningar ska höjas med 20, även runt skolor. Kärringar får körförbud efter 45års ålder. Och slutligen - förbjud Toyota Yaris från svenska motorvägar.
Citera
2025-11-21, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
90% av svenskar kör för fort?? Det stämmer fanimej INTE. Svenskar ligger i absolut största utsträckning på tok för långsamt.

Själv är jag en sån som ligger 20-30km/h över hastighetsbegränsning. Min specialitet är stadskörning där min intelligens visat hur stor skillnad den gör. När andra står i 200 meters köer inför en rondell så sveper jag rakt förbi på yttern/innern i rondellen. Svensken törs inte köra i andra fältet. Jag planerar och bedömer så pass tidigt att jag inte ens behöver bromsa in. Andra förare kommer fram till rondellen och verkar fundera på om högerregeln gäller 🤪

Sniglar ska dö. Jag gör allt jag kan för att förstöra deras körupplevelse. Regnar det så ligger jag mellan spåren när jag kört om för att spraya ner bilen och rutan deras. Kör gärna upp i röven och pressar.

Folk säger att man ska planera om man har så bråttom. Men varför gör ni inte det själva då om ni har så mycket tid att ligga ute på vägarna? Ute och går bil liksom. Drar era jävla fötter efter er. Tycker ni det är kul att spendera livet på en jävla bilväg eller?

För övrigt skulle jag vilja ta bort alla 2-1 vägar i hela landet. Dubbelfiligt ska vara standard, även i bostadsområden. Alla hastighetsbegränsningar ska höjas med 20, även runt skolor. Kärringar får körförbud efter 45års ålder. Och slutligen - förbjud Toyota Yaris från svenska motorvägar.

Visa oss gärna seriös statistik på dina påståenden….

Att ditt inlägg bara är trams för att provocera är tydligt…
Citera
2025-12-11, 19:30
Medlem
In the 90’s , Montana did away with speed limits outside of city limits. And traffic deaths dropped. When the federal government forced Montana to reinstate speed limits or lose federal highway funds, traffic deaths rose.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in