2025-12-10, 11:02
Medlem
Hur vanligt är det ?

Jag gjorde det när jag på en flygplats i London och självklart blev jag stoppad när jag hade som mest bråttom.
Nu ser jag ser på det här flygprogrammet på femman så säger han tulltjänst killen att dom reagera när folk har bråttom.

Jag tänker mig är det inte vanligt att folk har bråttom på en flygplats? Hur går det ihop om dom blir misstänksamma när folk har bråttom genom flygplatsen?

Har det hänt er att ni har haft bråttom på flygplats? Har ni blivit stoppad? Hur tycker ni att dom reagera på folk som har bråttom?
Citera
2025-12-10, 11:05
Medlem
Nej det är inte vanligt att bli stoppad, om du inte samtidigt uppträder märkligt på annat sätt.

Nej, det är inte förbjudet att springa på en flygplats.
Citera
2025-12-10, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har det hänt er att ni har haft bråttom på flygplats?
Ja, det har hänt! Har joggat både solo och med familj.
Citat:
Har ni blivit stoppad?
Nej, det har aldrig hänt mig. Aldrig ens tänkt på att det skulle kunna ske faktiskt, måste vara tiotusentals eller hundratusentals människor varje dag som får lägga benen på ryggen på flygplatser runt om i världen.

Citat:
Hur tycker ni att dom reagera på folk som har bråttom?
Jag tror det beror på en massa faktorer, det räcker inte med att man har bråttom.

Någon som har något skumt för sig har nog till exempel ett annorlunda rörelsemönster än de som har bråttom till flyget. Man kanske håller nere blicken, kollar ej på datorskärmarna, rör sig längs väggarna etc. medan någon som skall med en flight flakar runt med blicken hejvilt på monitorer och skyltar och gör inget för att "göra sig liten" eller gömma sig utan ångar på i mittfilen.

Nu bara killgissar jag såklart.
Citera
2025-12-10, 11:33
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
En hipster, missar hellre flighten än ses gå snabbt.

Security, på världens stora noder (hej ARN) är tränade att se stressade och springare som potentiella sprängare.

Se valfritt avsnitt av formatet "Gränsbevakarna SE" lr om deras alerta kollegor i Aussieland Dwn Unda'.

De vaksamma reagerar som Pavlovs jyckar på en snubbe som beter sig ens bara för dessa proffs stressat.
Citera
2025-12-10, 11:53
Medlem
Connykrims avatar
Sprang en gång, för planet jag ankom med va sent ingen brydde sig och jag fick boards connection flight som om jag hade promenerat
Citera
2025-12-10, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Nej det är inte vanligt att bli stoppad, om du inte samtidigt uppträder märkligt på annat sätt.

Nej, det är inte förbjudet att springa på en flygplats.

Jag och tjejen jag hade sprang med fullt bagage så det kanske såg märkligt ut, jag vet inte. Jag fick böta på plats för dom påstod min vikt var mer än vad som var tillåtet, trots att jag hade vägt vikten innan och fått åka med till England med samma vikt.
Citera
2025-12-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Sprang en gång, för planet jag ankom med va sent ingen brydde sig och jag fick boards connection flight som om jag hade promenerat

Dom kanske såg något märkligt när jag tjejen sprang med våra bagage. Ibland så kanske man inte upplever själv om man uppträder märkligt.
Citera
2025-12-10, 12:09
Medlem
Citat:
Nu ser jag ser på det här flygprogrammet på femman så säger han tulltjänst killen att dom reagera när folk har bråttom.
Tycker det låter konstigt. Om man är skum vill man knappast väcka uppmärksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
du kan ju även passa på att skaffa dig ett jobb så du har råd att ta flyg som inte mellanlandar
Om du ska flyga från Ystad till New York direkt, så krävs ett väldigt välbetalt arbete.
Citera
2025-12-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tycker det låter konstigt. Om man är skum vill man knappast väcka uppmärksamhet.

Lite så jag tänker också, tyckte det var väldigt skumt. Även om man är på väg ut från flygplatsen så kan man ju ha bråttom.
Citera
2025-12-10, 12:26
Medlem
Turbobaguetts avatar
Var ute i sista minuten i Frankfurt en gång.
Fick springa i full fart till gate 50.
Hör den norska tjejen i incheckningen skrika "-Du må löpe!"
Missar gaten och måste tvärvända.
I exakt samma ögonblick jag vänder kliver två poliser ut genom en dörr.
Poliserna ser bara någon som springer och tvärvänder vid åsynen av två poliser.
Jag hinner se hur en av poliserna går ner på knä och börjar dra upp sitt vapen.
Jag kastar in mig till gaten där personalen har hel del uttrycksfulla kommentarer men släpper ombord mig på planet som sista passagerare en halv sekund innan flygplansdörren stängs.
Poliserna såg jag inte till något mer.

Undvik att springa på flygplatser, det kan bli problem.
Citera
2025-12-10, 13:36
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Detta beteende är reserverat för egocentriska människor som vill signalera till omvärlden att dom är på språng och på språng, vi som kan klockan och inte bär haklapp till vardags hamnar inte i sådana här situationer.
Citera
2025-12-10, 13:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Var sen till ett flyg på hong kongs flygplats så i samma veva som vi landade så började de ropa om att vi skulle till gaten.
Vi fick eskort av en flygplatsarbetare hela vägen till rätt ställe och det var tur det för man skulle åka en tunnelbana för att komma rätt.

Lite stressigt var det men allt gick bra.
Hade annars varit kul att se mer av deras flygplats istället för att sitta fyra timmar i Doha som då var en jävligt trist flygplats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in