Citat:
Ursprungligen postat av
Sassafras21
Tack!
Jag ska gå till gymmet i morgon och verkligen köra lätt. Återkommer med resultat.
Lett dvs?
Jeg får fint til 3 harde styrkeøkter pr uke og kjør kickbike med trekkhund 6x pr uke for "lugn" trening på ca 70-80 min pr dag uten å overtrene. En hard styrkeøkt er kanskje 8 øvelser med 3 sett pr øvelse hvor jeg ligger på et sted mellom 6 og 12 reps til failoure og 1-2 min pause imellom.
Når jeg trener boxing trapper jeg ned til 2x styrkeøkter med 2 sett pr øvelse for å bevare styrke heller enn å øke men fortsetter å kjøre kickbike og kanskje 1 lett dag med explosivitetsøvelser, typ: spensthopp, kettlebellswings, skyggeboxing med treningsband o.l som er en fin lett økt.
Men jeg hadde neppe orket det om jeg ikke trente styrke på maskin med en enkel pinne jeg flytter for å forandre vekt, men gjør som jeg gjorde før og løp rundt mellom settene med 20 kilos plater for å legge på eller ta av vekter så man ikke får hvile mellom settene.
Dessuten har jeg hatt litt den der følelsen du beskriver men det løste seg når jeg tok mer protein. Og da tenker jeg ikke så mye på hva jeg spiser men mer på å ta mye ekstra proteintilskudd. Om jeg skal drive å tweake og optimalisere absolutt alt inkludert min mat så blir det et ork. Kjøp heller et proteintilskudd som smaker godt, som whey-80 fra star i ulike smaker, og bland det tykt i en shaker så du kanskje har en 7-8 dl med 70-100 gram protein utblandet. Så tar du det utover dagen når du har lyst, det smaker godt.