2025-12-08, 08:07
Avstängd
Nytt försök.

I förra tråden försökte jag fråga varför det finns folk som höjer knegarlivet till skyarna och får det att låta som om det vore det finaste och heligaste som finns.
Och kritiserar man tidiga morgnar och hårt slitande så får man veta att man är mindre värd och icke önskvärd.

Vi lever ju i kapitalism och det är inte olagligt att vilja tjäna miljoner så man SLIPPER knegarlivet.
Är det då fel att vilja komma på ett sätt att tjäna miljoner så man slipper vara slav åt folk man hatar och slav åt ett samhälle man hatar?
Citera
2025-12-08, 08:14
Medlem
ItsWednesdays avatar
Fega missunsamma individer kommer alltid försöka trycka ner folk de avundas.
Citera
2025-12-08, 08:16
Medlem
Kanske är det så att man förlikat sig med sin livslott? Man förskönar situationen som om det vore något självvalt.

Precis på samma sätt som en del som är barnlösa eller singlar gör.

Man försöker föra logiska tankemönster för att rättfärdiga sin egen situation och sitt beteende.

Jag tror vi alla håller på med liknande beteende. Vi blir tidigt itutade att man ska gå upp och åka iväg på förskola/skola, prestera osv. utan så mycket egentlig reflektion över vad vill egentligen håller på med.
Citera
2025-12-08, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Nytt försök.

I förra tråden försökte jag fråga varför det finns folk som höjer knegarlivet till skyarna och får det att låta som om det vore det finaste och heligaste som finns.
Och kritiserar man tidiga morgnar och hårt slitande så får man veta att man är mindre värd och icke önskvärd.

Vi lever ju i kapitalism och det är inte olagligt att vilja tjäna miljoner så man SLIPPER knegarlivet.
Är det då fel att vilja komma på ett sätt att tjäna miljoner så man slipper vara slav åt folk man hatar och slav åt ett samhälle man hatar?

Vilka är det "höjer knegarlivet till skyarna"? Det märks ju tydligt att du själv inte har ett jobb att gå till.
Citera
2025-12-08, 08:30
Medlem
Citat:
Nu menar jag inte så, utan jag skulle gärna skaffa mig mark och bli oberoende av andra.
Det vore min lyx.
Problemet är ju att man måste knega några år för att kunna köpa marken. Eller har du någon annan lösning på det? Jag jobbade hårt i några år och skaffade hus som jag hyr ut nu. Vet inte hur jag skulle ha löst detta utan att jobba hårt i 20 år.
Citera
2025-12-08, 08:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Kanske är det så att man förlikat sig med sin livslott? Man förskönar situationen som om det vore något självvalt.

Precis på samma sätt som en del som är barnlösa eller singlar gör.

Man försöker föra logiska tankemönster för att rättfärdiga sin egen situation och sitt beteende.

Jag tror vi alla håller på med liknande beteende. Vi blir tidigt itutade att man ska gå upp och åka iväg på förskola/skola, prestera osv. utan så mycket egentlig reflektion över vad vill egentligen håller på med.

Barnlös är jag dock okej med att vara. Skulle inte komma på tanken att sätta ungar till den här sketna världen. Singel suger skit, men tyvärr är de flesta kvinnorna fertila och jag vill inte ha en fertil kvinna och jag hatar kondomer.

Men fattar poängen.

Min morbrors fru är helt emot aktier och business och pratar som om hårt knegande för månadslön vore det enda raka och allt annat bara trams. Morbror är likadan. Funderar på att säga upp släktskapen.
Citera
2025-12-08, 08:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vilka är det "höjer knegarlivet till skyarna"? Det märks ju tydligt att du själv inte har ett jobb att gå till.

Vill inte ha ett jobb heller. Har haft flera och hatat varenda ett.
Vilka? Majoriteten, kanske. Vafan troru?
Citera
2025-12-08, 08:36
Medlem
argaangelicas avatar
Kanske beror det på att dom som jobbar inte funnit nyckeln till att njuta av ett annat liv? Idag regnar det och vem orkar stå i regnet för att ta sig till jobbet när en kan chilla och njuta av livet istället? Knegarna verkar gilla stressen och slita ut sig. Varför inte ta det lugnt istället och njut av dagarna? Jag tror knegarna och deras omgivning glorifierar arbete för att dom tror att alternativ inte finns.
Citera
2025-12-08, 08:37
Medlem
Citat:
Nytt försök.

Alla människor besitter inte kunskapen att sko sig på andras bekostnad,
Och alla människor saknar inte moral!
Därför finns det olika klasser i samhället,
Och dom som skor sig hade inte kunnat göra det om alla var som dom, någon måste göra slit görat "knegarna" för att dom giriga ska bli rikare!

Att någon höjer knegar livet till skyarna är nog lite väl att ta i! Vanliga människor har inte något annat att jämföra med och då blir det att man lyfter dom ljusa stunder man har inom sitt knegar yrke.

Alla vill nog ha det bättre men alla har inte förutsättningarna.
Citera
2025-12-08, 08:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Fega missunsamma individer kommer alltid försöka trycka ner folk de avundas.

Precis. Bara för att dom är slavar betyder det inte att jag också måste vara det.
Citera
2025-12-08, 08:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Alla människor besitter inte kunskapen att sko sig på andras bekostnad,
Och alla människor saknar inte moral!
Därför finns det olika klasser i samhället,
Och dom som skor sig hade inte kunnat göra det om alla var som dom, någon måste göra slit görat "knegarna" för att dom giriga ska bli rikare!

Att någon höjer knegar livet till skyarna är nog lite väl att ta i! Vanliga människor har inte något annat att jämföra med och då blir det att man lyfter dom ljusa stunder man har inom sitt knegar yrke.

Alla vill nog ha det bättre men alla har inte förutsättningarna.

Vore det inte bättre om vi alla vore så självförsörjande som möjligt så vi slapp slita så jävla mycket åt varann då?
Citera
2025-12-08, 08:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Kanske beror det på att dom som jobbar inte funnit nyckeln till att njuta av ett annat liv? Idag regnar det och vem orkar stå i regnet för att ta sig till jobbet när en kan chilla och njuta av livet istället? Knegarna verkar gilla stressen och slita ut sig. Varför inte ta det lugnt istället och njut av dagarna? Jag tror knegarna och deras omgivning glorifierar arbete för att dom tror att alternativ inte finns.

Jag mår illa av mina släktingar som tutar i mig att alternativ inte finns och jag vill snart inte ha me dom att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in