2022-08-05, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Känns som det här borde vara uppklarat om det handlade om en anmäld saknad person i Norden, man undersökte även sådana ärenden i Baltikum. Kan det handla om självmord via hopp från färja? Polisen tycktes ursprungligen vara övertygad om att kroppen legat en lång tid i vattnet innan den slutligen förflyttades till och gömdes i ståvärnet, det är inte helt omöjligt att huvudet skiljts från kroppen på naturlig väg om så är fallet.

https://www.dn.se/sthlm/kvinnolik-forbryllar-polisen/

Nån skrev ju att folk kan ha gömt kroppen för att dom av andra skäl inte vill ha polisinblandning, dvs tjuvfiske/smuggling. Så den biten tror jag på. Polisen kanske borde kolla runt bland kända sådana som verkat i dessa trakter?
Citera
2025-12-06, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Det verkar helsnurrigt detta. Vilken person skulle INTE kontakta polisen ifall man hittade ett skelett i strandkanten eller i sitt nät, utan istället bära upp det på land och slänga det i ett värn? Jag tror knappt en sådan människa finns, åtminstone inte på en sådan plats (ute på en öde ö i skärgården).

Jag tror snarare att den som hittat benen inte förstått att de var från en människa och slängt undan dem, men det förutsätter att skelettet var långt ifrån komplett. Finns det uppgifter om hur komplett skelettet var? Att det fanns spår att ha legat i vatten osov vet jag, men hur mycket fattades?

Ryska Spetznasförband skulle inte kontakta polisen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in