Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-01, 08:11
Medlem
Någon som ska ge sig på att rädda julen?
Första pusslet släpptes ju idag men i år blir det bara totalt 12 pussel till skillnad från tidigare år då det varit 25. Även global leaderboards är borta.

https://adventofcode.com/2025/day/1

Jag tänker att i den här tråden kan man ju dela med sig av sina lösningar, men använd spoilerfunktion.
Citera
2025-12-01, 08:19
Medlem
Tråkigt med sånt när chatgpt finns

Svaret är iaf ett två …

Fan
Citera
2025-12-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faggelito

Svaret är iaf ett två …

Fan
Vad menar du? Man kan ju välja att bara, du vet, inte fuska.
Citera
2025-12-03, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faggelito

Svaret är iaf ett två …

Fan
Nej det är det inte. Du kopiera sannolikt hela texten och klistrade in i chatgpt utan att läsa. Men svara 2 du.
Citera
2025-12-03, 00:30
Medlem
Är klar med Dag 1 och 2. Är det olika puzzle inputs för alla som testar?

Svar på Day 1 part 2 för mig var iaf:

Citera
2025-12-03, 11:04
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenX

Svaret är olika för alla dock. Vilket språk kör du på? Jag var sugen på mm.basic, men det landade i Java istället. Har inte börjat på dag 2 än, men hoppas att jag får tid till det snart!
Citera
2025-12-03, 22:34
Medlem
Jag har gjort samtliga dagar i Beef, tycker inte det har varit speciellt roliga pussel än så länge. Dagens andra del var lite klurig, i alla fall att få till fint.

Jag använde en
Citera
2025-12-03, 22:36
Medlem
Citat:

Ja, det är olika inputs. 2019 dag 25 var det samma input för alla men den var väldigt speciell.
Citera
2025-12-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
Svaret är olika för alla dock. Vilket språk kör du på? Jag var sugen på mm.basic, men det landade i Java istället. Har inte börjat på dag 2 än, men hoppas att jag får tid till det snart!

Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Ja, det är olika inputs. 2019 dag 25 var det samma input för alla men den var väldigt speciell.

Python i all enkelhet. Är bara en kodknackare på hobbynivå, men detta test är ju inte främst kodning utan snarare logik som testas. Är klar med dag 3 iaf. Upplevde en lite bugg på dagens första del då det påstod att svaret var fel. Satte lite grillar i skallen så gjorde om mitt test flera gånger, men hittade ingen annan vettig lösning så slutade med att jag upprepade samma svar, och då helt plötsligt var det rätt.
Citera
2025-12-03, 22:58
Medlem
Citat:
Python i all enkelhet. Är bara en kodknackare på hobbynivå, men detta test är ju inte främst kodning utan snarare logik som testas. Är klar med dag 3 iaf. Upplevde en lite bugg på dagens första del då det påstod att svaret var fel. Satte lite grillar i skallen så gjorde om mitt test flera gånger, men hittade ingen annan vettig lösning så slutade med att jag upprepade samma svar, och då helt plötsligt var det rätt.
Inte så att du råkade få med ett mellanslag första gången du kopierade över svaret då? Det är inte alltid svaret är ett nummer, det kan vara en sträng också.
Citera
Igår, 08:27
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Python i all enkelhet. Är bara en kodknackare på hobbynivå, men detta test är ju inte främst kodning utan snarare logik som testas.
Jag skulle våga säga att programmering är 50% logik och 50% att kunna sina verktyg.

Jag hoppas på att få lite tid till övers snart så att jag kan ta mig an dag två.
Citera
Igår, 20:58
Medlem
Är lite bakom då jag bara har suttit på lunchrasterna på jobbet. Alltid rätt segt att komma igång i början varje år jag kört C, då all stränghantering är ett helvete, så igår, på problem-dag 2, sa jag fuck it och gick över till python. Python känns å andra sidan nästan som fusk för vissa lättare problem tidigare år. Tog del 1 iaf idag, kanske ska nattsudda lite så man kommer ikapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in