Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-12-02, 23:52
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Jag gillar Jim Beam faktiskt. Har inte provat den med honung än har du? Någon annan som har provat?

Nej aldrig provat den men ska göra snarast återkommer.
Citera
2025-12-03, 10:33
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyThirteen
Frågan för diskussion är alltså: Jim beam, är det något att ha eller är det råttgift?

Gick till systemet och köpte Jack Daniels och Jim Beam för att jag börja dricka whiskey och resonerade som så att jag inte vill stöta på någon hemsk rökbomb (som säkert bränt hål i min nybörjartunga) och inte ville spendera så mycket pengar. Detta är dock OT, inte ämnet för disskussion. Bara en liten background.

Jack har jag bekantat mig mycket väl med, vi är mycket goda vänner vid detta laget. Däremot finner jag att Jim Beam smakar skit rent - men funkar för bourbon och cola. När jag säger rent menar jag rent, ingen is, inget vatten, inget bullshit. Huruvida det är "rätt" att dricka med cola, med is, med vatten eller bara rätt ur flaskfan är även OT.

För er whiskeyfantaster som är här för att klanka på Bourbon/Tennessee Whiskey, ni kan lika gärna dra igen, gör er inget besvär. Och nej, jag har inte smakat råttgift, smartasses. (YOU'S TROLLIIN'!)

Anyway, alla säger att JD är så hypat, på grund av dess marknadsföring och image. Personligen tycker jag JD är godare än det som marknadsförs som "The worlds finest Bourbon". Nog för att man är rocker och kanske drogs lite till flaskan därför att Slash och Lemmy hällt i sig litervis av denna gyllenbruna rock'n'roll-bensin, men smakens står sig fan med!

Är det Jim beam som är hypat och som egentligen är råttgift, eller vad tycker ni?
Håller absolut inte med. JB är god.
Citera
2025-12-03, 11:53
Medlem
Inget fel med Jim Beam, smakar ungefär som en standardbourbon brukar göra. Däremot står den sig naturligtvis slätt gentemot vilken skotsk single malt som helst, men det säger sig självt.
Citera
2025-12-03, 12:47
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Håller absolut inte med. JB är god.

Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Inget fel med Jim Beam, smakar ungefär som en standardbourbon brukar göra. Däremot står den sig naturligtvis slätt gentemot vilken skotsk single malt som helst, men det säger sig självt.

Betydligt godare än JD.
Citera
Igår, 20:04
Medlem
Tullamores avatar
Ingen höjdare men betydligt bättre än Wild Turkey.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in