2025-12-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoldaAvsikter
Jag är nedstängd när det gäller den akuta stressreaktion. Jag kan inte känna riktig sorg, men samtidigt känner jag en liten men djup sorg varje dag. Min värld är förändrad. Jag vet att detta kan påverka mitt beteende. Jag har ingen annan familj. Inget syskon eller pappa.

Edit: jag menar att det diagnosen gavs till mig efter att min mamma dog.

Vad du behöver är hjälp.
Du förstör ditt liv, genom att skrämma bort människor som betyder något för dig- du slog sönder skärmen, hon blev rädd för situationen.
Du har en syn på att sex är något man betalar tillbaka med- du vill ha sex för att du sett på tv tillsammans med din partner.
Utöver det besitter du en personlighet, där du har sönder andras egenskaper, utan att du känner skam eller skuld- det är hennes fel att du överreagerade.
Dina egna brister, och resultaten av dem, är andras fel- hennes fel att polisen tillkallades.
Du är totalt ensam, och att du är det, är delvis pga att du inte ”jobbar med dig själv”, utan lever ut din ilska, så människor drar sig undan- hon blev rädd, ringde polisen, nu är relationen över, du är åter igen ensam.

När man läser dina inlägg, får man intrycket att du har stannat i din utveckling vid gandka låg ålder. Där andra människor växer och blir vuxna i sitt förhållande till medmänniskor, är du på mellanstadienivå, i interaktion med andra människor.
Detta är synnerligen tydligt nu i slutet av tråden.

Om du inte tar tag i detta, med din ilska, ditt egenansvar och att se ditt problematiska beteende är jag rädd att du kommer bli än mera ensam framöver. Ensamheten är dyr. Både fysisk och psykisk ohälsa är resultat av ensamhet.

Att du sörjer din mamma lite ojämt är naturligt. Att du inte hjälper dig själv är bara sorgligt.
När orker kommer tillbaka, sök hjälp. Såhär kan du inte ha det.
Citera
2025-12-02, 21:45
Medlem
Citat:
Nej, inte längesen. En månad. Alla problem jag redan hade med våldsamhet har väl ökat pga det. Men det var ett problem innan, slängt en häftapparat på min förra psykolog till exempel.

Varje gång jag får distans så fattar jag hur fullständigt CP SKALLAD I HUVUDET jag är. Boss lady läxade upp mig rejält och min tjej gillade henne också (hon var också a bit of a boss lady). Nu är min vackra fantastiska ängel borta för alltid. Jag har ingen mer. Familjen är död och min livspartner har fått nog av min skit. Det är därför hon inte ville suga min kuk, och jag bara visade varför hon har rätt.

Jag är borta nu. Jag finns inte längre. Jag sörjer henne som att hon är död. Jag vet inte vad nästa steg är för mitt liv är borta. Varje dag har varit ett faktiskt helvete. Jag visste inte att man kunde må så här dåligt. Jag disassocierar. Jag kan inte leva, jag har ingen att leva för.

En månad är ingenting i tid för att sörja, rent spontant. Men för att inte fastna i galna utlopp måste din terapeut/psykolog ge dig verktyg för framtiden.
Ibland hjälper det att skriva ner alla tankar för hand. Man blir då fri från tanken, iaf en stund.
Risken finns annars att du gräver ner dig totalt, och därefter är risken ännu större att du blir fast med en offerkofta.
Du kan även schemalägga tid att sörja.
Funkar för en del, då det blir som en “snuttefilt” att snart tillåts jag att må dåligt.

Du lägger sjuk press på någon annan om du visar eller yttrar något om att du lever för dens skull. Lev för din egna skull.
Citera
2025-12-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Vad du behöver är hjälp.
Du förstör ditt liv, genom att skrämma bort människor som betyder något för dig- du slog sönder skärmen, hon blev rädd för situationen.
Du har en syn på att sex är något man betalar tillbaka med- du vill ha sex för att du sett på tv tillsammans med din partner.
Utöver det besitter du en personlighet, där du har sönder andras egenskaper, utan att du känner skam eller skuld- det är hennes fel att du överreagerade.
Dina egna brister, och resultaten av dem, är andras fel- hennes fel att polisen tillkallades.
Du är totalt ensam, och att du är det, är delvis pga att du inte ”jobbar med dig själv”, utan lever ut din ilska, så människor drar sig undan- hon blev rädd, ringde polisen, nu är relationen över, du är åter igen ensam.

När man läser dina inlägg, får man intrycket att du har stannat i din utveckling vid gandka låg ålder. Där andra människor växer och blir vuxna i sitt förhållande till medmänniskor, är du på mellanstadienivå, i interaktion med andra människor.
Detta är synnerligen tydligt nu i slutet av tråden.

Om du inte tar tag i detta, med din ilska, ditt egenansvar och att se ditt problematiska beteende är jag rädd att du kommer bli än mera ensam framöver. Ensamheten är dyr. Både fysisk och psykisk ohälsa är resultat av ensamhet.

Att du sörjer din mamma lite ojämt är naturligt. Att du inte hjälper dig själv är bara sorgligt.
När orker kommer tillbaka, sök hjälp. Såhär kan du inte ha det.
Alltså, jag bara bröt ihop när bimbodeluxe gav mig en käftspark från venus, fy fan vad det kändes. Vet att hon alltid har rätt och jag visste innerst inne också att det inte är rätt vad jag har gjort och att jag förstörde mitt liv och gjorde något oförlåtligt mot min vackra perfekta precious ängel. Jag kallade henne det. Hon är död nu.

Du har rätt i allt du säger. Jag ska komma ihåg vad du har skrivit. Jag måste göra något. Jag måste få tillbaka henne.
Senast redigerad av DoldaAvsikter 2025-12-02 kl. 21:50. Anledning: Jajaja jag glömmer massa skit för jag tog lite mer av min medicin än vanligt, varför måste jag ens fylla i den här rutan nu? Aldrig sett den förutom en gång när jag var tvungen att skriva anledning. W
Citera
2025-12-03, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moltyres
Gratis Svensk Erotisk Dejting
Du, jag vet att det där är lurendrejeri. Tog bort länken för att säga fuck you. Tror du att jag skulle gå in på en så dum länk, för att jag är desperat efter att jag förlorat min flickvän? Jag tänker inte på knull just nu. Idiot.
Citera
2025-12-03, 01:04
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Jag tror inte att det hjälper, men jag hade inget annat alternativ för att göra det fair mellan oss. Känner att jag har förklarat det med flera ord så många gånger nu.

Jag känner mig förnedrad av att du säger detta. Jag hade en positiv view av dig för att du är så boss lady, och har sett dig äga sönder män. Jag vill inte tänka på mig som samma som de männen du äger, så jag är helt ärligt ledsen just nu. Dina ord var hårda direkt från början.
Men vilken jävla verklighet lever du i egentligen ?
Det är inte ”svennegrejer” att ringa snuten om ens imbecilla pojkvän börjar slå sönder saker i ens hem. Hon gjorde såklart helt rätt!

Hur i helvete kan man dessutom vara så jävla dum - att man avkräver någon oralsex - och sen sätter igång & blajar en massa om ”fri vilja”?

Fattar du inte vad fri vilja är för något?

Fri vilja = hon har sex med vem fan hon vill och hur fan hon vill! Du har inget att säga till om.

Dessutom lyckades du med konststycket att stigmatisera en viss sexakt - med den fullständigt normala reaktionen att den andra inte känner för det längre.

Det här är tamejfan den dummaste tråden på hela Flashback. Se nu till att åtminstone betala tillbaka för datorn o tvn eller vad fan det nu var som du slog sönder för en annan människa!

Be Om Ursäkt & det jävligt ordentligt!

Vad fan har man för värderingar när man sitter och rättfärdigar sånt här beteende..? Inget vett? Ingen uppfostran över huvud taget? Noll koll på våld och respekt!

Senast redigerad av Xedome 2025-12-03 kl. 01:07.
Citera
2025-12-03, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Men vilken jävla verklighet lever du i egentligen ?
Det är inte ”svennegrejer” att ringa snuten om ens imbecilla pojkvän börjar slå sönder saker i ens hem. Hon gjorde såklart helt rätt!

Hur i helvete kan man dessutom vara så jävla dum - att man avkräver någon oralsex - och sen sätter igång & blajar en massa om ”fri vilja”?

Fattar du inte vad fri vilja är för något?

Fri vilja = hon har sex med vem fan hon vill och hur fan hon vill! Du har inget att säga till om.

Dessutom lyckades du med konststycket att stigmatisera en viss sexakt - med den fullständigt normala reaktionen att den andra inte känner för det längre.

Det här är tamejfan den dummaste tråden på hela Flashback. Se nu till att åtminstone betala tillbaka för datorn o tvn eller vad fan det nu var som du slog sönder för en annan människa!

Be Om Ursäkt & det jävligt ordentligt!

Vad fan har man för värderingar när man sitter och rättfärdigar sånt här beteende..? Inget vett? Ingen uppfostran över huvud taget? Noll koll på våld och respekt!

Jaja. Jag vet. Jag har vart så fucking dum i huvudet nu. Men jag avkrävde henne inte oralsex, jag ville att hon skulle vilja. Hon ville inte, det kändes respektlöst. Nu får jag ingen mer avsugning någonsin.
Senast redigerad av DoldaAvsikter 2025-12-03 kl. 01:47.
Citera
2025-12-03, 12:53
Medlem
Citat:
Alltså, jag bara bröt ihop när bimbodeluxe gav mig en käftspark från venus, fy fan vad det kändes. Vet att hon alltid har rätt och jag visste innerst inne också att det inte är rätt vad jag har gjort och att jag förstörde mitt liv och gjorde något oförlåtligt mot min vackra perfekta precious ängel. Jag kallade henne det. Hon är död nu.

Du har rätt i allt du säger. Jag ska komma ihåg vad du har skrivit. Jag måste göra något. Jag måste få tillbaka henne.
Tappa inte greppet. Nu vänder vi det här till något positivt.
Genom tråden har du gjort en positiv vändning. Du har gått från defensiv till ett öppet, nära på självutplånande text, svar på inlägg.

Jag vill fånga upp denna förändring hos dig.
För din egen skull, be om ursäkt för ditt beteende till ditt ex. Du kommer mer må bättre, av att du ber om ursäkt och att du agerar som omgivningen förväntar sig. Att be om ursäkt är blottande, men man växer lite efteråt. Hon kanske inte vill bli kontaktad av dig just nu, så känn av vart hon är i den tidslinjen. Gå varligt fram.

Kontakta vc och be att få komma till en kurator. Denne kan hjälpa dig att guida till vem du ska söka hjälp hos. Är det en terapeut, läkare, sjukgymnast ( de jobbar mycket med meditation också numera), eller någon form av mansjour, för din aggression och förlust av din mamma.
Du är utan omfamnande armar just nu, och min förhoppning är du ska få just det- i framtiden.

Vi finns också här. Du kan ta hjälp av oss, men då får du nog sålla lite bland råden, då detta är ett forum med blandad kvalitet på de råd du får.

Vi lyfter dig, om du vill verkligen vill göra det tunga jobbet att lära dig nya beteenden som fungerar.

Att lära sig nya beteenden, är kostsamt för dig. Du kommer känna frustration för att du inte får pysa ut din ilska direkt. Även om det kommer att kosta dig mycket energi, så är det den vägen du måste gå, för att nå målet att leva i en parrelation.

Nu det viktigaste: skyll inte på din diagnos, att du inte kan kontrollera dig. Alla föds med olika typer av svagheter, som man får jobba med. Vissa människor blir halvsidesförlamade av en stroke, hjärnblödning men lär sig att gå ändå. Så måste du börja tänka. Det är din skyldighet emot dig själv.

Lycka till.
Citera
2025-12-04, 18:55
Medlem
Citat:
Jag tänkte idag att jag ställer upp för tjejen idag och gör med henne det som hon gjort under hela hennes depressiva period dvs tittade på hennes skitiga jävla dokusåpa med bimbo-tjejer och bimbo-män som gör bimbo-saker. Alltså 14 timmar i sträck och nu skojar jag inte. Jag räknade timmarna.
Man sitter och tittar på programmet. En kille och en tjej pratar. Kul. Plötsligt börjar tjejen grina av någon anledning. Sedan sitter tjejen i nästa inslag i någon jävla stol och pratar om hur hon grinade. Sedan ser man 40 minuter av snack mellan olika människor i samma hus om varför tjejen grinade. Alltså jag blir fylld av ilska bara av att skriva ner det. Så var det avsnitt efter avsnitt. Ni måste ju förstått hur det kändes att titta på det i 14 timmar i sträck. Jag gjorde det för hennes skull. Men när jag på kvällen frågar om jag kan få en avsugning för att jag gick igenom denna bokstavligen tortyr för en man, så blev hon sur och tyckte att jag objektifierade henne. Har hon sett de jävla patt-bimbosarna som antingen gråter eller knullar framför kameran varenda sekund i det jävla programmet hon tittar på varje dag? Hon själv sitter alltså 14 timmar varje jävla dag med den skiten, jag satt bara en dag. Det var seriöst en uppoffring jag gjorde och det tog hela min dag. Då snackade hon inte om någon "objektifiering", men så fort det var dags för nåt jag gillade så fanns det massa problem med det.

Jag vaknade idag fortfarande sur över det och vet inte hur jag ska gå vidare. Är det rätt av mig att tycka att man ska kunna få en liten 2 minuters avsugning efter att ha suttit i 14 TIMMAR och tittat på hennes skitprogram för IQ-befriade kvinnor? Har hon rätt på något sätt när hon säger att jag objektifierade henne? Är inte 2 min kuksugning för 14 timmars tortyr en EXTREMT rättvis transaktion? Hur borde jag formulera mig när hon väl fattar att jag är sur (som de alltid gör) så att jag inte låter mer "objektifierande" i hennes öron och istället kan lösa problemet smidigt? Är så jävla irriterad och jag vet att irritationen inte kommer att släppa på länge om jag inte säger nåt men jag vet inte vad jag ska säga för att lösa problemet snarare än göra det värre.
Detta var bland det roligaste jag läst här. Du "ägdes" ut av din egen tjej som dessutom är deprimerad och svag. Aj.

Jag anser att om ni är tillsammans och hon är deprimerad bör du ta ut henne på något som arbetar helt emot depressionen, t.ex. åk skridskor tillsammans eller kör henne till någon rolig storstad och gå runt. Ta INTE ett nej som svar, det är depressionen som talar. Tjata INTE eller be om sex, det är det sista hon vill. Kommer det så kommer det och det gör det oftast när hon mår bättre och du kan i depressionen vara hennes hjälpare vilket även binder samman er relation bättre och ökar tilliten.

Ge henne även D-vitamin, minst 10.000IE dagligen och se till att hon verkligen tar dem.

Ligga hemma i sin misär leder till kraftigare depression så aktivera henne och få ut henne på alla sätt som går. Att ligga och fylla huvudet av skräp är det värsta. Hade hon åtminstone kollat på något hon lär sig något nyttigt av så visst men det här är en spegling av att du inte vet vad du ska göra vilket är vanligt i en relation med en deprimerad.
Citera
2025-12-04, 19:23
Medlem
Objektifiera?? Avtändande att någon säger så i en relation...

Sex är något man ger och tar. Hade gett min kille en bj men förväntat mig samma tillbaka om det varit tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in